Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

ΦΩΚΙΔΑ : “Ο θρίαμβος των δημαγωγών είναι βραχύβιος. Τα ερείπια όμως είναι αιώνια!!”

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 29 λεπτά

Του Σάββα Γιαννοσπύρου* 

Τα τελευταία (ιδιαίτερα) χρόνια ,σε αυτό τον  «ευλογημένο τόπο»  , συνέχεια και συστηματικά  «εξαγγέλλονται , μελετούνται. Εντάσσονται και ες αεί …..«εκτελούνται» έργα».

Το πιο ανούσιο και ενοχλητικό όμως είναι ότι διαχρονικά εκδίδονται αφειδώς «ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ» με «πανηγυρικούς» για την «ένταξη έργων», χωρίς ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ για το νομό, παρουσιάζοντας ένα «επικοινωνιακό παράδεισο» , μιας «εικονικής πραγματικότητας» !!

-- Διαφήμιση --

Καμαρώνουν ,συνεχώς, ότι είναι οι «δημιουργοί» μιας μοναδικής ευημερίας και ανάπτυξης ,που επί τόσα χρόνια οι ίδιοι  σχεδιάζουν ,προγραμματίζουν και «κατά φαντασίαν» ……. δημιουργούν!!

Ποτέ  έως τώρα όμως δεν εξήγησαν , δεν ζήτησαν καν συγνώμη , το γιατί η Φωκίδα πρέπει να  «πληρώσει ακριβά» , τόσο στο παρόν όσο  και στο μέλλον, αυτά τα πολλά και  χαμένα χρόνια!!

Ποτέ δεν έκαναν, όλοι όσοι είχαν την εξουσία, τη παραμικρή αυτοκριτική για την ερήμωση και την συρρίκνωσή  όπως ,για τη διαρκή και μεγάλη ανεργία , για τη μαζική και  «ποιοτική μετανάστευση» (τελευταία ιδιαίτερα των νέων και των επιστημόνων), για την εξαθλίωση και το μαρασμό όμως!!

Βασικές υποδομές  , είτε δεν ξεκίνησαν καν , είτε έμειναν στη μέση «σκελετοί» !!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα για τη περιοχή είναι η «Άρδευση του ελαιώνα» ,που μετά από τόσα χρόνια τη «παραπέμπουν» (χωρίς σοβαρές δεσμεύσεις υλοποίησης) στο…….2025 !!

Για  το έργο όμως «πεδιάδας του Μόρνου» δεν χρειάζονται λόγια , γιατί αποτελεί «κρατική ντροπή» εκτός…… «συναγωνισμού» !! 

«Όνειδος» αποτελεί και ο «άξονας» Άμφισσας-Λιδωρικίου που παραμένει ημιτελής, σε απαξίωση και με εμφανή τα «σημάδια» καταστροφής!! ΔΕΝ  ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ η συνέχιση αυτού του έργου, επειδή (μάλλον) νομίζουν ότι έχουν «δεδομένη» τη ΔΩΡΙΔΑ, που ψηφίζει…. «παραδοσιακά»!!  Διέθεσαν όμως 2,5 εκατομμύρια ΕΥΡΩ (λόγω μάλλον «ευλογίας») για άλλο «μοναστηριακό» δρόμο!!

Αγανάκτηση προκαλεί ,όμως, ότι δεν επιδεικνύουν ΚΑΝΕΝΑ  ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ  ,δεν κάνουν ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ  για τον επικίνδυνο – «θανατηφόρο» ΒΑΣΙΚΟ ΑΞΟΝΑ «Ιτέα-Ναύπακτος» που παραμένει. Δυστυχώς, σχεδόν τον έφτιαξε η «Δικτατορία» , με τη τότε «ΜΟΜΑ» και το «ΣΚΑΠΑΝΕΑ»!!!!Τα πλέγματα μάλιστα από το φθαρμένο μπετόν στα τούνελ όμως «Χαμοπάσας» να έχουν ήδη «εμφανιστεί»!! Ελέγχθηκε άραγε ,πρόσφατα, η κατάστασή και εάν είναι ασφαλής  η διέλευσή  ;;;; !!!! 

ΑΝΑΦΟΡΑ (ούτε μνεία) , δεν κάνουν και για τον πιο κρίσιμο – «κομβικό» οδικό άξονα «Ιτέας-Ζεμενού-Λιβαδειάς-Εθν. Οδού» (με νέα χάραξη και παράκαμψη Δελφών-Αράχωβας) που θα αποτελέσει (πράγματι) το ΒΑΣΙΚΟ ΠΥΛΩΝΑ  διασύνδεσης –επισκεψιμότητας-δραστηριοτήτων-ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ και  με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ευρύτερη περιοχή) !! 

Γιατί λοιπόν αυτή η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ (με επέκταση από Κάστρο ή Θήβα μέχρι Αντίρριο, όπου θα «συναντήσει» την «ΙΟΝΙΑ») να μην ονομαστεί (και να διεκδικηθεί σαν ΒΑΣΙΚΟ ΕΡΓΟ από εκπροσώπους Βοιωτίας-Φωκίδας-Αιτ/νίας) ως «ΔΕΛΦΙΚΗ ΟΔΟΣ-DELPHI  ROAD» και να αποκτήσει τη σπουδαιότητα και την «ισοτιμία» με βασικές οδούς της Ελλάδας (π.χ. «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ», «ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ»,κλπ)  ;;!!

Η επικοινωνιακή «καταιγίδα», των εκφραστών όμως σημερινής κυβέρνησης ξεπέρασε κάθε όριο κυβερνητικής προπαγάνδισης !!

Άγνοια και αχρείαστη υπερβολή  παρατηρούμε (και) όπως πρόσφατες ανακοινώσεις «ανιστόρητης» κομματικής οργάνωσής  όμως και των στελεχών της!! Μόνο έτσι μπορούν να εξηγηθούν οι ανεξέλεγκτες-ασύστολες «κορώνες» για (δήθεν) «τα μεγαλύτερα έργα των τελευταίων 50 ετών» και για «εκκίνηση όμως σύγχρονης αναπτυξιακής ιστορίας στο νομό» κ.λ.π. !! 

Δεν αντιλαμβάνονται ότι , με ανεκδιήγητες ανακοινώσεις όμως,  όχι μόνο αγνοούν αλλά και προσβάλλουν τη διαχρονική συμβολή – προσφορά των μελών και στελεχών όλων των κομμάτων  στο νομό καθώς και των προηγούμενων βουλευτών και στελεχών του ίδιου κόμματός ;;!!

Η περίπτωση «διαγραφής» όπως συμβολής, στη «Δρομολόγηση» του έργου «Μπράλος-Αντίρριο», του υφ/γού Γ.Μαγκριώτη & βουλ. Α. Παπαθανάση (ΠΑ.ΣΟ.Κ./2010) καθώς και των καθοριστικών ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ «Περιβα/ντικών Όρων» του υπ/γού Γ.Μανιάτη (Α.Παπαθανάση) & βουλ. Α.Μανδρέκα  (ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ/Σαμαρά 2014) & του υπ/γού Π.Σκουρλέτη (ΣΥΡΙΖΑ/2016) είναι χαρακτηριστική !!

Το πιο κωμικοτραγικό είναι ότι απαξιώνουν (ακόμη πιο πολύ) «τον  ίδιο όμως τον εαυτό» , αφού ξέχασαν ότι εκπροσωπούσαν πριν λίγα χρόνια και φυσικά ήταν πάλι οι ίδιοι στα «πράγματα» , σε βασικές – «αναπτυξιακές» κυβερνητικές μάλιστα θέσεις !!!! 

Δεν γνωρίζουν ότι παραμένει αναξιοποίητη – «πεταμένη»  ολοκληρωμένη μελέτη (Δ.Θάνος-Κ.Λαλιώτης/2002) με  «ΝΕΑ  ΧΑΡΑΞΗ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ» (δύο λύσεων), με διαχωρισμό των κατευθύνσεων κίνησης  και το σπουδαιότερο, τούνελ 3,5 χιλιομέτρων (με ξεχωριστή μελέτη) στη περιοχή «51ο χλμ»  καθώς και παράκαμψη στη περιοχή «Σκίτσας» (άλλη χάραξη και πριν την επικίνδυνη στροφή όπως «Αγίας Τριάδας»), όπως«Κουνουκλιά»-«Βίνιανη»-«51χλμ»-«Τούνελ»;;!! 

Ξέχασαν τη «παροιμιώδη»  ανικανότητά των σημερινών «Σωτήρων»  (όταν πάλι κατείχαν θέσεις «ευθύνης») να «κατορθώσουν» κυριολεκτικά  την ΑΠΕΝΤΑΞΗ του ιδίου έργου από το Γ΄ΚΠΣ, δηλαδή την ευρωπαϊκή  χρηματοδότηση του ΔΙΑΓΩΝΙΟΥ-ΚΥΡΙΟΥ ΑΞΟΝΑ «Λαμία – Άμφισσα – Ιτέα – Ναύπακτος», που υπήρχε επίσημα στο τελικό  ΕΘΝΙΚΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ , όμως «δικιάς» μάλιστα κυβέρνησης (Γ. Σουφλιάς-Ν.Δ/2008) ;;!! 

Αγνοούν ή εσκεμμένα αποκρύπτουν ότι ο ΑΞΟΝΑΣ ήταν προγραμματισμένος και επιλεγμένος (με «ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ»)  ως «Κύριος Χερσαίος Άξονας Ανάπτυξης» και «χάθηκε»  (από τότε) οριστικά «ως Ευρωπαϊκού τύπου ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ» από «Φωστήρες» όμως ;;!!

Έφτασαν μάλιστα (και τότε) να καπηλευθούν (κόβοντας τη «κορδέλα») και την ολοκλήρωση όπως «Παράκαμψης Γραβιάς», ένα έργο που σχεδίασαν, «έτρεξαν», υλοποίησαν άλλοι (Δ.Θάνος /2003) !!!!

Πανηγυρίζουν δηλαδή σήμερα για την παλαιότερη «μνημειώδη» ανικανότητά ,που μετέτρεψαν-υποβάθμισαν  ένα «ΚΥΡΙΟ ΑΞΟΝΑ» σε δρόμο δευτερεύουσας σημασίας ;;!! 

Οι σημερινοί Δήμαρχοι Δελφών & Δωρίδας καθώς και οι υπόλοιποι αιρετοί (και θεσμικοί) όλων των «βαθμίδων»  ΔΕΝ  ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΜΩΣ , τα τελευταία χρόνια , Η ΦΩΚΙΔΑ  ΟΠΙΣΘΟ-ΔΡΟΜΕΙ  (πέραν ότι απαξιώνουν και οι αναφορές των Δελτίων Τύπου) και ότι οι πρόχειρες, ημιτελείς και «εμβαλωματικές» παρεμβάσεις  σημαντικών έργων για την περιοχή, «ενταφιάζουν» οριστικά την όποια  προοπτική οικονομικής και κοινωνικής ανάτασης – ανάπτυξης ;;!!

Αλήθεια γιατί οι εκπρόσωποι του Α΄& Β΄ βαθμού «αυτοδιοίκησης» δεν εκδίδουν  τα γνωστά «Δελτία Τύπου» (με ωραίες «φωτογραφικές» παρεμβάσεις όμως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!!)  και  να τονίσουν αυτό το «μεγάλο άθλο» , αφού χειροκροτούσαν με ενθουσιασμό  (όρθιοι και εν μέσω «Κορονοϊού»)  σε αυτή τη θεσμική(;!) – «κυβερνητική» φιέστα Άμφισσας ;;!!

ΟΛΟΙ ,μάλλον, ενδιαφέρονται μόνο για «επικοινωνιακού» τύπου παρεμβάσεις και για ΔΗΜΟ-πληρωμένα «θεάματα» (ο «άρτος» έχει ,προ πολλού, γίνει… σπάνιος για το νομό) ;;!!

Πότε άραγε θα τοποθετηθούν ΔΗΜΟΣΙΑ όσοι είχαν θέσεις ευθύνης και εξουσίας( όλα αυτά τα χρόνια) και απαξιώνονται ,συνολικά και ολικά, από σημερινούς «Θεόσταλτους Μεσσίες» ;;!!

Ως πότε θα επικρατεί αυτή η ιδιότυπη, θεσμική ,πολιτική, κοινωνική «υπνηλία» και «σιωπή»;;!! 

Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι ΔΕΝ  ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ  σε αυτό το ΕΡΓΟ  σχεδιασμός – χάραξη «ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ», για  σύνδεση Θερμοπυλών – Αντιρρίου , με νέα οδό δύο διαχωρισμένων κατευθύνσεων (όμως προβλεπόταν το 2002,2008),παρά μόνο «ΒΕΛΤΙΩΣΗ» ;;!!

Σχεδιάζονται ή δεν σχεδιάζονται  διαπλατύνσεις ή ευθυγραμμίσεις (με μικρές γέφυρες & σύντομες σήραγγες),«ισόπεδοι κόμβοι» και ενιαίο οδόστρωμα- «δίϊχνης διατομής»(β2σ) , 11μέτρων + 2 ΛΕΑ  χωρίς «διαχωριστική νησίδα» (οι 2 Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης είναι1,5μ+1,5μ=3μέτρα);;! 

Τη «πατρότητα» μάλιστα όπως «αναβάθμισης» (υποβάθμισης στην ουσία) διεκδικεί και ο ΣΥΡΙΖΑ(!!) , που το είχε «καταγράψει»(!!;;) ως έργο «Προώθησης Περιφερειακής Κινητικότητας & Ανάπτυξης» στο ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ/Ιούνιος 2019)!!

«Συνυπογράφει» έτσι τον εμπαιγμό του λαού όμως Φωκίδας ,με το να μην ομολογήσει, ευθέως, ότι πρόκειται για μια «εναλλακτική διαδρομή» με «αναβάθμιση» όμως υφιστάμενης οδού !!

«Επί των ημερών του» ,μάλιστα, υπογράφτηκε η «Προγραμματική Σύμβαση» μεταξύ Υπ/γείου Υποδομών & Περιφέρειας (Αύγουστος 2017/Κ. Μπακογιάννης – Χ.Σπίρτζης) για την υλοποίηση του  κομματιού 4,7χλμ , «Τέλος Παράκαμψης Γραβιάς – Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη»  με χρηματοδότηση 15.000.000 ΕΥΡΩ  Περιφέρειας (Μάιος 2019) που ΘΑ….. ξεκινήσει  φέτος , μετά την ανάθεσή του έργου στον 2ο μειοδότη  (και όμως απαλλοτριώσεις) !! 

Ισχύει ή δεν ισχύει, ότι τώρα (Δεκέμβριο 2021!!) ξεκίνησε  η «απρόβλεπτη» διαδικασία απαλλοτριώσεων που ΘΑ αρχίσει τόσο στο 1ο  μικρό τμήμα του έργου 7,3 χλμ, «Μπράλος-Αρχή παράκαμψης Γραβιάς» όσο και στο 2ο «προβληματικό» 16,7 χλμ «Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη-Άμφισσα» και ότι μετά την κατάθεση των «Τεχνικών Δελτίων» & όμως «Οικονομοτεχνικής Μελέτης»,  ΘΑ αρχίσει η αξιολόγηση των προσφορών των εταιριών «(Ξανά) Μελέτης-Κατασκευής»;! 

Στην ουσία ,δηλαδή, ΘΑ αρχίσει το «ενδιάμεσο» υπο-τμήμα (4,7χλμ) όπως «Περιφέρειας» και ΘΑ περιμένουμε , μάλλον προεκλογικά το…. 2023(;!), τα δύο άλλα υπο-τμήματα (7,3+16,7χλμ)!! 

Ο φίλος Τοπ/φος Μηχ/κός & πρ. Πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. Στ. Ελλάδας κ. Στέλιος Ζαχαρόπουλος έγραψε (μεταξύ άλλων χρήσιμων) πριν λίγες μέρες για τον οδικό άξονα «Λαμία- Άμφισσα- Αντίρριο»  :

«Η αναποτελεσματικότητα των επιλογών στα πλαίσια κατασκευής του οδικού άξονα είναι δεδομένη. Έφταιξαν σίγουρα οι χρηματοδοτικές όμως αδυναμίες, συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό και οι διοικητικές όμως ανεπάρκειες, ίσως και ο πολιτικός ωχαδερφισμός κάποιων. Αρκούν όμως αυτά για να φθάνουμε στην ανατροπή όλων όσων μέχρι σήμερα ιεραρχήθηκαν και να οδηγούμαστε το σύστημα «μελέτη-κατασκευή» για την απόκτηση όμως υποδομής ;;!!

Χωρίς καμία νύξη ή την ελάχιστη αποτίμηση σε ότι αφορά όπως προηγούμενες (άκαρπες ή όχι και σε ποιο βαθμό 😉 κοστολογημένες προτεραιότητές ;;!!

Θα ισχυρισθούν πιθανά κάποιοι ότι τέτοιες σκέψεις είναι «ψιλά γράμματα» και ότι στη χώρα όμως οι ανατροπές είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Ίσως. Πρέπει όμως να ληφθεί υπόψη ότι πίσω από αυτά πάντα υπάρχει και θεωρείται απαραίτητο να συνεκτιμάται μία παράμετρος που λέγεται «κόστος», στα πλαίσια των βέλτιστων τεχνο-οικονομικών επιλογών για τα έργα και διασφάλισης όμως προστασίας του δημόσιου συμφέροντός»!! 

Ας εξηγήσουν , λοιπόν ,όλοι μαζί οι «ομογάλακτοι»  τοπικής εξουσίας, οι «όμαιμοι» θεσμικοί «οικοδεσπότες»(;!) και οι γνωστοί «Ηρακλείς του Φωκικού Στέμματος», γιατί θριαμβολογούν;;!! 

Για το έργο άλλων, ή για «πεταμένες» κοστοβόρες μελέτες , που συνολικά στοίχησαν (από το 2009 -2016) 4.870.801,65 ΕΥΡΩ και ούτε καν «αποτιμήθηκαν»(!!;;) και γι΄ αυτό οδηγήθηκαν στη «τμηματική»(;!) ένταξη του έργου με το «γνωστό» σύστημα «(Ξανά)-Μελέτης – Κατασκευής » ;;!!

Νομίζουν  ότι οι «φιέστες» των «πιστών» χορηγών, με προβολή «διαφημιστικών» ολιγόλεπτων «τρέιλερ» (με χρήση μάλιστα των drones) , με απουσία όμως «διαβούλευσης-ενημέρωσης» των αρμόδιων (ιδιαίτερα των τεχνικών) φορέων και με «απαγόρευση» ερωτήσεων- διευκρινήσεων (για το τι θα φτιάξουν(;!) θα καλύψουν τη διαχρονική πολιτική «γύμνια» στο νομό Φωκίδας ;!

Ας ενημερώσουν  ποια «προστιθέμενη αξία» έφεραν στο τόπο όμως οι «κινήσεις»  καθώς  και η «εσωτερική» κομματική προσήλωση και συνεργασία όλο αυτό το χρονικό διάστημα ;;!! 

Μόνο «ανεμογεννήτριες» (όπως παλαιότερα «νταμάρια») θα «φυτεύονται» στη Φωκίδα;;!!.

Στο άγχος και την αγωνία ,λοιπόν, να επιδείξουν «έστω και ένα ΜΕΓΑΛΟ δικό τους έργο», έφτασαν να επιδίδονται  σε αχρείαστες μεγαλοστομίες-υπερβολές και πρωτόγνωρες ιστορικές ανακρίβειες ακυρώνοντας την όποια θετικότητα-ωφελιμότητα προσδίδει στη περιοχή ακόμα και αυτή η «αναβάθμιση- βελτίωση» (όταν και εφόσον ολοκληρωθεί)  του αναφερόμενου δρόμου !!

Τέλος (για να θυμούνται οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι),  υπενθυμίζουμε (επειδή μας προκάλεσαν) ότι  ΜΕΓΑΛΑ  ΕΡΓΑ  έγιναν (μεταπολιτευτικά) στο νομό και  φέρουν τη «σφραγίδα»  άλλων κυβερνήσεων  και (όλα) με τη προσπάθεια ανιδιοτελών (και πολλών) προσώπων , γιατί τότε πράγματι «άρχισε η σύγχρονη αναπτυξιακή ιστορία στο νομό» !!

(είμαστε στη διάθεσή όμως να  ενημερώσουμε ποια έργα έγιναν, πότε και από ποιούς….)

Επισημαίνουμε όμως ότι εκείνη τη περίοδο έγινε (πέραν των άλλων βασικών έργων που έγιναν, σε όφελος του «δικαιούχου» λαού όμως Φωκίδας)  το μεγαλύτερο-σπουδαιότερο «έργο όλων των εποχών» (και μάλιστα πρώτο τότε σε όλη την Ελλάδα) το νέο ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΜΦΙΣΣΑΣ (Κ.Μπακογιάννης-Σ.Αλεξανδρής/ΠΑ.ΣΟ.Κ./1984-89) που ΤΩΡΑ, (παρά τη διαρκή και «θανατηφόρα» πανδημία)  συστηματικά-μεθοδικά με τη πολιτική όμως  το απαξιώνουν  και το «αποψιλώνουν», θέτοντας (δυστυχώς) σε κίνδυνο την υγεία αλλά και την ίδια τη ζωή των πολιτών !!

RESPECT (ΣΕΒΑΣΜΟΣ)  λοιπόν (όπως  ξαναγράψαμε) , σε όλους όσους (ανεξαρτήτως θέσης, κυβέρνησης και κόμματος)  προσέφεραν διαχρονικά σε αυτό το «πολύπαθο τόπο» , με αίσθημα πατριωτικής ευθύνης  και με λειτουργία υπηρεσιακής ,πολιτικής  σεμνότητας , εντιμότητας και κυρίως αποτελεσματικότητας !! 

«Ο θρίαμβος των δημαγωγών είναι βραχύβιος. Τα ερείπια όμως είναι αιώνια!!»

(Charles Péguy, 1873-1914, Γάλλος ποιητής και συγγραφέας)

«ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ» & «ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ»!!

    Άμφισσα, Ιανουάριος 2022                                             

* Σάββας Λ. Γιαννοσπύρος  

Πολίτης*  (σύμφωνα με τον «Αριστοτέλη») της Φωκίδας.

* (Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο, για όσους πιθανά ανησυχούν, επικρίνουν , χαρακτηρίζουν, εντάσσουν, αναρωτιούνται,…….!!)       

(Επισυνάπτεται σχετικό υλικό)

 

 

- Διαφήμιση -

Subscribe to our newsletter
Subscribe to our newsletter

Άμεσες ειδοποιήσεις για τα τελευταία άρθρα μας - στη στιγμή!

- Διαφήμιση -