Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

Ξεκινά η κατασκευή πίστας Φόρμουλα 1 στην Πάτρα μέχρι τα τέλη του 2014

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Τα τουριστικά οφέλη θα αγγίξουν και τη
Δωρίδα

 

Μέχρι το τέλος του έτους εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής πίστας προδιαγραφών Φόρμουλα 1 στην περιοχή της Πάτρας, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ο Ευάγγελος Φλωράτος, πρόεδρος της εταιρείας Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., που έχει αναλάβει και προωθεί τη σχετική επένδυση.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία βρίσκεται σήμερα στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων με ενδιαφερόμενους επενδυτές από το εξωτερικό, οι οποίοι θα αναλάβουν να καλύψουν την απαιτούμενη χρηματοδότηση για την έναρξη λειτουργίας της πίστας, που υπολογίζεται σε περίπου 65 εκατ. ευρώ. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνεται και επενδυτής από τη Μ. Ανατολή, γνώστης του αντικειμένου.

Η εταιρεία έχει λάβει την έγκριση της υπαγωγής της εν λόγω επένδυσης στις διατάξεις του Ν. 3299/20014, με επιδότηση του 31,29% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου ύψους 94,6 εκατ. ευρώ, ήτοι επιδοτούνται 28,92 εκατ. ευρώ. Απώτερος στόχος είναι η έναρξη λειτουργίας της πίστας στην Πάτρα το 2018, καθώς αν ξεκινήσουν οι εργασίες φέτος, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια, δηλαδή στο τέλος του 2017.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας» απαρτίζεται από περίπου 430 μετόχους, οι οποίοι ήδη από το 1995 έχουν προχωρήσει στην αγορά έκτασης 1.148 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται στη θέση «Ρέντες» του Δήμου Ερυμάνθου, σε μια περιοχή (Χαλανδρίτσα) με απόσταση 18 χιλιομέτρων από την Πάτρα.

Εκτός από την πίστα Φόρμουλα 1, σχεδιάζεται η δημιουργία πίστας καρτ διεθνών προδιαγραφών, πίστας ασφαλούς οδήγησης, αλλά και Μουσείο Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας.

Μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει λάβει άδεια σκοπιμότητας από το υπ. Τουριστικής Ανάπτυξης, άδεια κατασκευής από την Πολεοδομία του Ν. Αχαΐας (έχει ισχύ έως τον Απρίλιο του 2018), όπως επίσης και έγκριση καταλληλότητας της πίστας και των εγκαταστάσεων από τις Παγκόσμιες Ομοσπονδίες Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας.

Σύμφωνα με τον Ευαγ. Φλωράτο, στόχος της εταιρείας δεν είναι η υπαγωγή στο καλεντάρι του πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1, κάτι που συνεπάγεται τεράστιο κόστος (π.χ. δικαιώματα κ.ο.κ.), αλλά στη δημιουργία βιώσιμων εγκαταστάσεων, που θα προσφέρουν πολύ ανταγωνιστικές τιμές για χρήση μιας σύγχρονης πίστας των υψηλότερων προδιαγραφών, συγκριτικά με άλλες πίστες του εξωτερικού.

«Το κόστος χρήσης της πίστας για μία ημέρα, π.χ. από μια αυτοκινητοβιομηχανία που θα θελήσει να δοκιμάσει έναν νέο κινητήρα της, θα είναι μόλις 6.000 ευρώ, έναντι 35.000 ευρώ που κοστίζει κάτι αντίστοιχο στην πίστα της Μόντσα, στη γειτονική Ιταλία», τονίζει χαρακτηριστικά ο Ευαγ.Φλωράτος.

Από τη λειτουργία της πίστας στην Πάτρα αναμένεται να δημιουργηθούν άμεσα 223 νέες θέσεις εργασίας που μεσοπρόθεσμα θα φτάσουν τις 500 και άλλες 1000 με 1200 σε μικροεπιχειρήσεις υποστηρικτικές του αυτοκινητοδρομίου .

Να επισημάνουμε εδώ ότι ο μηχανοκίνητος τουρισμός είναι από τους υψηλότερους ποιοτικά που θα ωφελήσει την ευρύτερη περιοχή και βέβαια την Δωρίδα.

- Διαφήμιση -

Subscribe to our newsletter
Subscribe to our newsletter

- Διαφήμιση -