ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ Ο ¨ΙΕΡΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ¨ Στο στόχαστρο της Ιεράς Συνόδου η Μονή Σωτήρος στη Ναύπακτο με 32 καταδικαστικές αποφάσεις
Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά
Στο ζήτημα της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως Σκάλας Ναυπάκτου είχαμε μια νέα εξέλιξη, που είναι “αναμενόμενη κατάληξη της μακροχρόνιας ανυπακοής και απειθαρχίας της Μονής προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει συνοδικός Ιεράρχης στη Romfea.gr.
α) Να επεκτείνει το επιτίμιο της ακοινωνησίας σε όλα τα μέλη της Ι. Μονής Μεταμορφώσεως Σκάλας Ναυπάκτου (υπενθυμίζεται ότι το 2007 η Ιερά Σύνοδος είχε επιβάλει το επιτίμιο της ακοινωνησίας σε 4 μέλη της Αδελφότητας της Μονής, επειδή δεν εφάρμοσαν την απόφαση του Δευτεροβαθμίου Συνοδικού Δικαστηρίου περί εκπτώσεως του Αρχιμ. Σπυρίδωνος εκ της θέσεως του Ηγουμένου)
β) Να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες από την Εκκλησία, ώστε να αρθεί Προεδρικό Διάταγμα ιδρύσεως και λειτουργίας της Ιεράς Μονής, και εν συνεχεία να υπαχθεί σε άλλη Μονή της Μητροπόλεως ως Μετόχι.
Η απόφαση αυτή στην ουσία είναι ενεργοποίηση της προηγούμενης αποφάσεως της Ιεράς Συνόδου, η οποία πριν ένα χρόνο (3146/27-8-2010) δήλωνε την εμμονή σε όλες τις προηγούμενες Συνοδικές Αποφάσεις, επιτιμούσε την Αδελφότητα για τις εκφράσεις και την νοοτροπία της, δεν έκανε αποδεκτές τις παραιτήσεις του νέου Ηγουμένου της Μονής Ιερομονάχου π. Ειρηναίου και των νέων μελών του Ηγουμενοσυμβουλίου, απέρριπτε την αξίωση της Αδελφότητος για επανεκλογή του εκπτώτου πρ. Ηγουμένου Σπυρίδωνος, και δήλωνε στην Αδελφότητα ότι θα επεκτείνει το επιτίμιο της ακοινωνησίας σε όλα τα μέλη της Ιεράς Μονής.
Όμως μετά από ένα χρόνο αναμονής του Μητροπολίτου και της Συνόδου η Συνοδική Απόφαση δεν εφαρμοζόταν (αν και εν τω μεταξύ δημοσιεύθηκαν τον Μάρτιο 2011 και οι δυο αποφάσεις του Σ.τ.Ε. (685 και 686/2011) που απέρριπταν τις ισάριθμες προσφυγές των μελών της Μονής Μεταμορφώσεως κατά της απόφασης του Δευτεροβαθμίου Συνοδικού Δικαστηρίου περί εκπτώσεως εκ της θέσεως του Ηγουμένου και κατά της Συνοδικής Αποφάσεως περί ακοινωνησίας.
Παρ’ όλα αυτά το νέο Ηγουμενοσυμβούλιο δεν αναλάμβανε τα καθήκοντά του, δεν διεκπεραίωνε ούτε τα τυπικά υπηρεσιακά έγγραφα, τα μέλη του παλαιού Ηγουμενοσυμβουλίου εμφανίζονταν σε Δημόσιες Αρχές ως εκπρόσωποι της Μονής εμποδίζοντας μάλιστα τον έλεγχο που έχει διατάξει το Κράτος από Επιθεωρητές Δημοσίων Επενδύσεων.
Σημειωτέον επίσης ότι η απόφαση αυτή είναι η τελευταία σε μια σειρά Συνοδικών αποφάσεων (πάνω από 35) εναντίον της Ιεράς Μονής, τις οποίες ουδέποτε η Ιερά Μονή εφάρμοσε.
Η Ιωάννα Διώτη με δημόσια επιστολή της προς τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεο, αναφέρει τα εξής :
Διάβασα με πολλή προσοχή (σε τοπική εφημερίδα) τους όρους που θέτετε προκειμένου να αποκαταστήσετε μερικώς όπως λέτε τις σχέσεις σας με την Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως και να προβείτε σε επίσημη ενθρόνιση του νέου Ηγουμένου και αναρωτήθηκα, αυτό το μανιφέστο το στέλνει ένας Επίσκοπος προς ένα ορθόδοξο Μοναστήρι ή κάποιος Καίσαρ προς τους υπηκόους του; Ζητάτε μεταξύ πολλών άλλων:
Είναι τουλάχιστον λυπηρόν να επικαλείσθε Αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου, διότι ξέρετε πολύ καλά πως παίρνονται αυτές οι Αποφάσεις σε τέτοιες περιπτώσεις. Ως προς τις αποφάσεις των Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων, αφήνω να σας απαντήσουν ο αείμνηστος Μητροπολίτης Ελευθερουπόλεως κυρός Αμβρόσιος και ο νυν Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος, οι οποίοι καταγγέλλουν τα εξής αντιστοίχως: «Τι να κάνουν και των τριών βαθμών οι κληρικοί μας, όταν ο νόμος βάσει του οποίου κρίνονται, κατάντησε να είναι η αντιπάθεια, το μίσος και η εκδικητική μανία του δικαστού προς τον δικαζόμενον, όταν η κατανόησης, η επιείκεια, η συμπάθεια, η αγάπη και η στοργή δεν φυτρώνουν εις την λιθίνην καρδίαν των σκληρών Ιεροδικαστών και τας εξοντωτικάς αποφάσεις τας εκδίδουν οι ρασοφόροι δικασταί μεταξύ των εκ των προτέρων και πριν αναγνωσθή ο δικαστικός φάκελος και ακουστή η απολογία του κατηγορουμένου» (Ορθόδοξος Τύπος, 15-12-1995); «Διατρανώθηκε ο δεσποτισμός μας έναντι των απλών και αδύναμων παπάδων» (Βήμα, 28-3-2010).
Προσπαθείτε λοιπόν με εκβιασμό να σας δικαιώσουν οπωσδήποτε. Χριστιανικώτατος τρόπος χειρισμού της εξουσίας! Μαζέψτε λοιπόν και μερικούς δικούς σας και βάλτε τους να φωνάζουν άρον, άρον, σταυρωθήτω ο Σπυρίδων.
Γνωρίζετε καλά ότι έχουν γίνει δεκάδες οικονομικοί έλεγχοι της Μονής υπό του Δημοσίου. Σεις μας πληροφορείτε με το υπ αριθμ. 452/23-7-2001 έγγραφό σας ότι στη Μονή Μεταμορφώσεως έγιναν 24 (εικοσιτέσσερις) έλεγχοι «υπό Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Ελληνικού Δημοσίου». Αυτό δημοσιεύτηκε και δεν το διαψεύσατε.
Εν συνεχεία έγιναν και άλλοι ακόμα οικονομικοί έλεγχοι της Μονής υπό των αρμοδίων υπηρεσιών του Δημοσίου, αλλά και της Εκκλησίας. Ερωτάσθε:
Πόσοι οικονομικοί έλεγχοι έχουν γίνει στα άλλα Μοναστήρια της Μητροπόλεώς σας, αλλά και στην ίδια τη Μητρόπολή σας Ως προς τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπως τις αξιολογείτε σεις, προκύπτει ότι οι Ιερείς και οι Μοναχοί δεν είναι Έλληνες πολίτες με ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά υπόκεινται στη δικτατορία της Εκκλησιαστικής Δικαιοσύνης, όπως έχουν διαπιστώσει οι δύο προαναφερθέντες Μητροπολίτες και άλλοι. Φρίκη! Φρίκη! Φρίκη!
Δεσπότη μου, τι είναι αυτά που λέτε στη συνέντευξή σας («Εμπρός», 22-7-2011) περί αρρώστων ανθρώπων που σας δημιουργούν προβλήματα; Σείς, Δεσπότη, βρίζετε συνεχώς με τα χειρότερα λόγια αξιοπρεπείς ανθρώπους καθιερωμένους στον εκκλησιαστικό και κοινωνικό χώρο ότι «έχουν αρρωστήσει εκκλησιολογικά και πνευματικά», όπως γράφετε στο βιβλίο σας κατά της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως.
Συνεχίζοντας δε το ασταμάτητο υβρεολόγιό σας, λέτε και αυτά στη συνέντευξή σας κατά λέξη για τους ανθρώπους που δεν σας συμπαθούν (και έχουν κάθε λόγο δι΄αυτό): «Οι λίγοι προβληματικοί άρρωστοι άνθρωποι δημιουργούν θόρυβο». Ποίος νομίζετε ότι είστε σεις που χαρακτηρίζετε ως «αρρώστους» όσους δεν συμφωνούν μαζί σας και ποιοι είναι αυτοί που «στηρίζονται σε συμφέροντα οικονομικά και ψυχολογικά»; Πιστεύετε ότι ο Θεός σας έστειλε στη Ναύπακτο για να βρίζετε και να συκοφαντείτε;
Έλεος, Δεσπότη μου! Κρίμα! Πράγματι, «άνθρωποι που μεγάλωσαν μέσα στη φτώχεια με αξιοπρέπεια, ελέγχουν με τη ζωή τους μερικούς άλλους που είναι πάντοτε στο προσκήνιο, αλλά είναι κούφιοι πνευματικά και πολιτιστικά», όπως λέτε. Υπάρχει όμως και η άλλη κατηγορία, αυτών που η φτώχεια, η μιζέρια και η ταπείνωση στα παιδικά και εφηβικά τους χρόνια τους γεμίζει κόμπλεξ και μίσος και αργότερα όταν αποκτήσουν μια εξουσία ξεσπούν στους κατωτέρους τους.
Μήπως χρειάζεται ένας καλός ψυχίατρος στη Ναύπακτο να μας πει ποιοι είναι οι άρρωστοι και ποιοι οι υγιείς; Η μέχρι υπερβολής αυτοπροβολή σας προκαλεί θα έλεγα αηδία. Ως προς τις συνεχείς ύβρεις, ίσως πρέπει να επέμβει η Ιερά Σύνοδος για να μην πω όλοι οι Ιεράρχες. Με τέτοιες συμπεριφορές εκθέτετε το Αρχιερατικό αξίωμα. Σεις, Δεσπότη της Ναυπάκτου κ. Ιερόθεε, δεν βρίζετε μόνον ημάς, αλλά φθάσατε στο σημείο να βρίσετε, να συκοφαντήσετε και να διασύρετε όλους τους θρησκευτικούς Ηγέτες κατά πρωτοφανή και απίστευτο τρόπο. Αυτά τα τερατώδη γράφετε στο έντυπό σας «Εκκλησιαστική Παρέμβαση» (Ιούνιος 2010).
«Υπάρχουν όμως και μερικοί άλλοι τοκογλύφοι που δεν εκμεταλλεύονται την οικονομική ανέχεια του λαού, αλλά τις ελπίδες και τις προσδοκίες του… Τέτοιους τοκογλύφους βρίσκουμε συνεχώς δίπλα μας. Είναι οι θρησκευτικοί ηγέτες που εκμεταλλεύονται και κατασπαράζουν το λεγόμενο θρησκευτικό συναίσθημα του λαού με διαφόρους τρόπους, χειρότερους από το κοινό έγκλημα, διότι στην περίπτωση αυτή σκοτώνουν την ψυχή των ανθρώπων…».
Αλίμονο, κ. Ιερόθεε. Σεις, ο τόσον φρικτός κατήγορος κατά της θρησκευτικής Ηγεσίας, τολμήσατε να σύρετε στα Εκκλησιαστικά και Κρατικά Δικαστήρια και να θέσετε υποδίκους στην Ιερά Σύνοδο δια δήθεν υβριστικές φράσεις εις βάρος σας και εναντίον της Ιεράς Συνόδου και των Συνοδικών Δικαστηρίων τον π. Ιωάννη Διώτη και Πατέρες της Μονής Μεταμορφώσεως, επειδή με ευπρεπή φρασεολογία και αδιάσειστα επιχειρήματα αντέκρουσαν συντριπτικώς όλες τις συκοφαντικές κατηγορίες σας σε βάρος τους.
Ζητάτε μάλιστα από αυτούς και από άλλους λαϊκούς (από υπέρ πολύτεκνο με επτά τέκνα) να εισπράξετε το ιλιγγιώδες συνολικό ποσό του 1.285.000 ευρώ, μάλιστα δε και με αναδρομικούς τόκους, κατά περιφρόνηση πολλών ιερών κανόνων. Σεβασμιότατε, έχετε σκεφτεί μήπως σεις είστε τοκογλύφος και υπό πραγματική έννοια και όχι μόνο υπό μεταφορική, όπως γράφετε για τους θρησκευτικούς ηγέτες, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεστε και σεις; Είχατε κάμει Αγωγές και κατά δύο δημοσιογράφων επειδή σας ήλεγξαν για την άδικη πολεμική σας κατά της Μονής Μεταμορφώσεως.
Είχατε ζητήσει και από αυτούς το συνολικό ποσό των 100.000.000 (εκατό εκατομμυρίων) δραχμών και με τόκους. Απορρίφθηκαν οι Αγωγές σας αυτές και έτσι αποδείχθηκε και δικαστικώς ότι αδίκως πολεμάτε το Μοναστήρι. Πως όμως συμβιβάζονται όλα αυτά με αυτά που γράψατε ότι σεις δεν ενδιαφέρεστε για χρήματα;