Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

Το “κόμμα της Εκκλησίας” και οι εκλογές

Του Μάνου Οικονομίδη*

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Η γεωμετρία μιας εκλογικής αναμέτρησης δεν διαθέτει ασυνέχεια από την πραγματικότητα. Από την κανονική ζωή, όπως τη βιώνει εξατομικευμένα κάθε πολίτης, αλλά και αθροιστικά και σωρευτικά, στο πλαίσιο της κοινωνίας ως συλλογικού υποκειμένου. 

Οι παράγοντες και οι παράμετροι που διαμορφώνουν κάθε φορά τον ζωτικό χώρο κυριαρχίας για έναν πολιτικό φορέα, και συνολικά της χαρτογράφησης της ισορροπίας δύναμης μεταξύ των κομματικών σχηματισμών, είναι σύνθετοι και πολυεπίπεδοι, πολύχρωμοι και πολυδιάστατοι.

Στα εγχειρίδια των εκλογικών εκστρατειών ωστόσο, ξεχωρίζει η έγκαιρη στοχοθέτηση των κοινών που θα πρέπει να… δελεάσει κάποιος, ώστε να τα φέρει στην κάλπη, και ιδανικά να τα γοητεύσει επαρκώς, ώστε να εξασφαλίσει την ψήφο τους. Σε περιόδους διαρκούς και ανατροφοδοτούμενης κρίσης, σαν και αυτή που βιώνει τα τελευταία 15 χρόνια η Ελλάδα, με όρους και ταυτότητα εθνικής παρακμής, τα συντηρητικά ακροατήρια, εκείνα με τη μικρότερη κινητικότητα, είναι τα περισσότερο… προσβάσιμα για ένα εκλογικό επιτελείο. 

-- Διαφήμιση --

Το «κόμμα της Εκκλησίας» αποτελεί την περισσότερο διακριτή σταθερά. Κάτι που επιβεβαιώνεται και από την σπουδή των εκλογικών επιτελείων να το προσεγγίσουν, σε επίπεδο Ιεραρχίας και ηγεσίας. Από το Άγιο Όρος, μέχρι την Αρχιεπισκοπή. Και από το σημειολογικό Φανάρι, μέχρι κάθε αυτόνομη Μητρόπολη. 

Το ισχυρότερο επικοινωνιακό αποτύπωμα  

Η επιστήμη της Πολιτικής Επικοινωνίας μας έχει χαρίσει μια σειρά από χρηστικές θεωρίες, που έχουν δοκιμαστεί στη διαδρομή του χρόνου, έχουν αντέξει στη φθορά της συγκυρίας, και έχουν επιβεβαιωθεί ως προς το βιωματικό αποτύπωμά τους στη ζώσα κοινωνία. 

Η θρησκεία, διατηρεί το ισχυρότερο από κάθε άλλο επικοινωνιακό αποτύπωμα. Επειδή απευθύνεται στις καρδιές των ανθρώπων. Ανοίγει τις μεγάλες συζητήσεις. Για τη ζωή και την… επόμενη ζωή. Και επιχειρεί να δώσει τις απαντήσεις που αναζητά ο καθένας. 

Γι’ αυτό τα δόγματα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Υπερβαίνουν κάθε άλλη κοσμική εξουσία. Φυσικά υπερβαίνουν και κάθε άλλη επικοινωνιακή στρατηγική.

Η «παραπλάνηση» που… δεν παίζει 

Το «κόμμα της Εκκλησίας», πληθυντικό και σύνθετο, διατηρεί μια ενδιαφέρουσα, έως και αξιοσημείωτη εσωτερική ισορροπία. Οι άνθρωποι αυτοί, συντηρητικοί και μεγαλύτερης ηλικίας στην πλειοψηφία τους, δεν μπορούν να πέσουν θύμα «παραπλάνησης» εύκολα. Έως… καθόλου. 

Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν… δεν παίζει να αποπειραθεί ένας πολιτικός οργανισμός στο σύνολό του, ή ένα πολιτικό πρόσωπο να ξεγελάσει το κοινό της Εκκλησίας. Να επιχειρήσει να το… απαλλοτριώσει, με επιχειρήματα, ρητορική και συμπεριφορά που… δεν απαντώνται στην προηγούμενη διαδρομή του.

Ένα συμπαγές, συνεκτικό και δυσκίνητο, αν όχι… αμετακίνητο εκλογικό ακροατήριο. Που περιμένει τον… γητευτή του, σε κάθε εκλογική αναμέτρηση.

* Ο Μάνος Οικονομίδης είναι δημοσιογράφος. Σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας.

- Διαφήμιση -

- Διαφήμιση -