Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Ολόκληρη η επιστολή Τσαφαλόπουλου στο Δήμαρχο για το κρίσιμο θέμα της μαρίνας των Τριζονίων

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 16 λεπτά

Μήνες τώρα έχει φουντώσει η φημολογία στη Δωρίδα για την “υφαρπαγή” του Λιμενικού Ταμείου Δωρίδας και της Μαρίνας των Τριζονίων από το Δήμο Δωρίδας με περίεργες μεθοδεύσεις.

Πριν λίγες ημέρες το Dorida News αποκάλυψε ότι υπήρξε κρίσιμη επιστολή για το πολύ σοβαρό αυτό θέμα του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Αλέξη Τσαφαλόπουλου προς τον δήμαρχο Δημήτρη Γιαννόπουλο.

Επειδή το θέμα είναι πολύ σοβαρό και αφορά μελλοντικά αναπτυξιακά και οικονομικά θέματα του Δήμου, σήμερα παρουσιάζουμε ολόκληρη την αποκαλυπτική επιστολή του Τσαφαλόπουλου στο Δήμαρχο.

-- Διαφήμιση --

κ. Δήμαρχε

σας γνωρίζουμε, ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο βρίσκεται στην διαδικασία χάραξης χερσαίων ζωνών σε όλο το παραλιακό μέτωπο του Δήμου Δωρίδος.

Είναι μία διαδικασία που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη διοίκηση και συνεχίζεται από εμάς. Το τότε συνταχθέν Τεχνικό Δελτίο, είχε επιμερισμένα τα ποσά ανά αλιευτικό καταφύγιο και βάση αυτού προχώρησαν σε απευθείας αναθέσεις, με εξαίρεση στα Τριζόνια και Αγ. Νικόλαο που το ποσό των 127.000 ευρώ επέβαλε από μόνο του την διαδικασία του διαγωνισμού.

Από το 2020 που εγκρίθηκε το συνολικό χρηματικό ποσό των 257.000 ευρώ από το πρόγραμμα {ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ} μέχρι τον Μάρτιο του 2024, όταν με ενημερώσατε ότι θα αναλάβω την Διοίκηση του ΔΛΤ, απ’ όσο γνωρίζω δεν είχαν γίνει ενέργειες, για να ξεκινήσει η διαδικασία για τα Τριζόνια και τον Αγ. Νικόλαο, καίτοι το πρόγραμμα είχε πάρει 3 ετήσιες παρατάσεις.

Τότε απευθυνθήκαμε και ρωτήσαμε την Προϊσταμένη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, πόσος χρόνος απαιτείται για να τελειώσει ένας διαγωνισμός και να οριστεί ο ανάδοχος. Η απάντηση ήταν ότι για τον τελευταίο διαγωνισμό, ο χρόνος που χρειάστηκε ήταν 14 μήνες.

Αμέσως έγινε αντιληπτό ότι ο εναπομείναντας χρόνος μέχρι τέλους του ‘24 που τελείωνε η παράταση δεν ήταν αρκετός.

Αναζητώντας τρόπους για να μην «χαθούν» τα χρήματα και να έχουμε ΧΖ με ενημέρωσαν ότι υπήρχε εναλλακτική, η τροποποίηση του Τεχνικού Δελτίου, το οποίο , ούτως ή άλλως ήταν έλλειπες και θα έπρεπε να συμπεριληφθούν και άλλες μελέτες, που ήταν αναγκαίες. Στην περίπτωση του διαγωνισμού οι μελέτες αυτές θα έπρεπε να συνταχθούν με επιπλέον κόστος το οποίο θα επιβαρυνόταν το ΔΛΤ .

Ο δρόμος αυτός είχε ακολουθηθεί και από άλλο Δήμο και είχαν εξοφληθεί οι μελετητές χωρίς κανένα πρόβλημα. Αφού το επιβεβαίωσα (το καλοκαίρι του ‘24) και σας ενημέρωσα σχετικά, ξεκινήσαμε να ακολουθήσουμε αυτή την οδό.

Τον Νοέμβριο του ‘24, ύστερα και από φυσική μου παρουσία και επιχειρηματολογώντας στους συμβούλους του Γ.Γ. του ΥΝΑΝΠ κ. Κυριαζόπουλου εξασφαλίσαμε την τροποποίηση του Τεχνικού Δελτίου , την οποία και υπέγραψε ο ίδιος.

Τις ημέρες εκείνες και ανέλπιστα, το πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ» πήρε άλλη μία παράταση, την 4η μέχρι τέλους του ‘25 ίσως και την τελευταία !!

Η τροποποίηση αυτού του Τεχνικού Δελτίου ψηφίστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο από την συμπολίτευση και την αντιπολίτευση και πήρε την έγκριση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

Στο τρέχον έτος, αφού ετοιμάστηκαν όλα τα απαιτούμενα έγγραφα, και έτυχαν του ελέγχου και της έγκρισης της Προϊσταμένης της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, κας Ζουμά, φθάσαμε στις 5 Αυγούστου 2025 όπου βρισκόμασταν προ της τελικής υπογραφής της σύμβασης. Εκεί οι ενέργειες σταμάτησαν λόγω του επικείμενου οικονομικού ελέγχου στο ΔΛΤ.

Μέχρι σήμερα δεν έχει σημειωθεί καμία εξέλιξη και μάλιστα ενημερώθηκα από τρίτους, ότι προ 15νθημέρου ζητήσατε και πήρατε τον φάκελο όλης της υπόθεσης και τον κρατάτε στο γραφείο σας, προκειμένου να μην συνεχίσουμε, διότι θεωρείτε όλη την διαδικασία κατάτμηση και δεν θα θέλατε να σας καταλογίσουν κάποια τέτοια ενέργεια.

Εδώ πλέον τίθενται θέματα Θεωρητικά και Πρακτικά.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ

α) Γνωρίζατε όλη την διαδικασία αρχής εξαρχής. Γιατί δεν εκφέρατε την διαφωνία σας τότε; ώστε οι άνθρωποι (του Δήμου και Ιδιώτες) να μην αφιερώσουν εργατοώρες για να ετοιμάσουν τον φάκελο; Αυτούς ποιός θα τους αποζημιώσει;

β) Τον Ιούλιο του ΄25, διαβεβαιώνατε τον Αντιπρόεδρο κ.Μαμμαλη ότι μετά τον έλεγχο θα προχωρήσουμε. Τί άλλαξε;

γ) Την τροποποίηση του Τεχνικού Δελτίου την υπερψήφισαν στο Δημοτικό Συμβούλιο και η συμπολίτευση και η αντιπολίτευση. Ποιούς φοβάστε;

δ) Γιατί όσο ήταν οι ελεγκτές του ΓΛΚ στο Δημαρχείο Ευπαλίου δεν συγκαλέσατε σύσκεψη, προκειμένου να εκτεθούν τα πράγματα – στην σωστή τους βάση – , να ακούσουμε όλοι την ίδια απάντηση, να αξιολογήσουμε την κατάσταση και μετά να προβούμε στις ανάλογες ενέργειες;

ΠΡΑΚΤΙΚΑ

Η χάραξη χερσαίων ζωνών (ΧΖ) , ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ στο καταφύγιο τουριστικών σκαφών στα Τριζόνια είναι ΥΨΊΣΤΗΣ σημασίας για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Δωρίδος, τόσο από πλευράς εσόδων όσο και από πλευράς ύπαρξης και οντότητας.

α) Έχουμε την δυνατότητα χάραξης ΧΖ, με χρήματα του «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ», δηλαδή χωρίς να επιβαρυνθεί το Ταμείο μας. Στην αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να γίνει με χρήματα του Ταμείου , τα οποία δεν υπάρχουν και ως εκ τούτου η χάραξη μετατίθεται στο αόριστο μέλλον.

β) Λύνεται ένα χρόνιο πρόβλημα δεκαετιών και είμαστε πλέον κύριοι διαχειριστές της λιμενικής εγκατάστασης των Τριζονιών.

γ) Με την χάραξη ΧΖ δεν θα υπάρχει καμία αμφισβήτηση της νομιμότητας των εισπράξεων. Δεν θα μπορεί κανείς να αρνηθεί την καταβολή λιμενικών τελών χωρίς κυρώσεις.

δ) Θα μπορεί το ΔΛΤ να ενταχθεί σε προγράμματα χρηματοδότησης και αναβάθμισης των υφιστάμενων Λιμενικών εγκαταστάσεων, όπως πίλαρ, αντικατάσταση των φωτιστικών σωμάτων και δημιουργία μόνιμων θέσεων αγκυροβολίας (ρεμέντζων), που θα έχουν σαν αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των εσόδων.

Πέραν αυτών θα υπάρχει η δυνατότητα εκτίμησης, για σύμπραξη με ιδιώτη για την καλύτερη εκμετάλλευση, ΕΦΟΣΟΝ βέβαια τα οικονομικά οφέλη που θα προκύπτουν για το ΔΛΤ είναι καλύτερα από τα υπάρχοντα μέχρι τότε.

Αναγκάστηκα και συζήτησα με τους ελεγκτές του πρόσφατου ελέγχου το Θέμα, αφού το είχε θέση υπόψη τους ο Προϊστάμενος των Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου. Η άποψή τους, για την όλη διαχείριση του προγράμματος είναι , ότι πρόκειται περί κατάτμησης. Η εντολή όμως του ελέγχου είναι μέχρι το 2023 και ως εκ τούτου δεν ελέγχονται οι πληρωμές του 2024 άρα και οι πληρωμές των συμβάσεων των άλλων χερσαίων ζωνών. (Η θέση αυτή, κατά την τελευταία μου συνομιλία μαζί τους την 13/10 είναι υπό εξέταση).

Όταν επιχειρηματολόγησα, σχετικά με την αναγκαιότητα και τα οφέλη της τροποποίησης του Τεχνικού Δελτίου, έδειξαν να κατανοούν την σοβαρότητα των επιχειρημάτων, που ανέφερα παραπάνω, αλλά σίγουρα δεν είναι αντικείμενο του συγκεκριμένου ελέγχου και δεν πήραν θέση.

Ρώτησα, αν σε περίπτωση προχωρήσουμε με το νέο Τεχνικό Δελτίο και σε επόμενο έλεγχο κριθεί κατάτμηση, ποιές είναι οι ποινές; Αν είναι ποινικές με κάθειρξη ή οικονομικές. Η απάντηση ήταν, ότι το σύνηθες είναι οικονομικές από 5 έως 25 % της σύμβασης.

Εκτιμώ ότι σε έναν επόμενο έλεγχο, με την σωστή παρουσίαση των λόγων της συγκεκριμένης επιλογής, όπως είναι, η αναγκαιότητα, ο κίνδυνος απώλειας των χρημάτων του προγράμματος, με συνέπεια ότι μετά η χάραξη θα έπρεπε να γίνει με χρήματα του φορέα, που δεν υπάρχουν, τα οικονομικά οφέλη του φορέα και ότι δεν υπήρχε δόλος, οι τότε ελεγκτές θα εκφραστούν θετικά και θα εγκρίνουν την διαδικασία.

Πέραν όμως αυτών, υπάρχει και νομοθεσία που μας το επιτρέπει:

α) ΠΔ 171/87 άρθρο 12.

Επιτρέπεται η κατάτμηση των δημοτικών έργων και η σύνταξη των αντίστοιχων μελετών, με αναγραφή στον προϋπολογισμό του Δήμου, κατατμημένων πιστώσεων για την εκτέλεση αυτών, ανά δημοτική ή τοπική κοινότητα σε οργανωμένους οικισμούς με λιγότερο από 200 κατοίκους των νησιωτικών δήμων με πληθυσμό μέχρι 2000 κατοίκους.

β) Ν.3274/2004 άρθρο 22 τελευταία τροποποίηση 27-7-2014

Έργα προμήθειες και οικονομικά Θέματα.

Το 1ο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 17 του Ν.2539/1997 αντικαθίσταται ως εξής {Δεν επιτρέπεται κατάτμηση δημοτικών ή κοινοτικών έργων και αντίστοιχων μελετών, ούτε η αναγραφή στον προϋπολογισμό του Δήμου ή Κοινότητας κατατμημένων πιστώσεων για την εκτέλεση αυτών , εκτός από εκείνα των οποίων η εκτέλεση αφορά περισσότερα του ενός δημοτικά διαμερίσματα ή οικισμούς}.

Την 9-10-2025 συγκάλεσα ΔΣ του ΔΛΤ Δωρίδος όπου εκτέθηκαν όλα τα παραπάνω καθώς και τα πιθανά ενδεχόμενα:

Ήτοι :

Με την χάραξη της ΧΖ στα Τριζόνια έχουμε την δυνατότητα να ενταχθούμε σε προγράμματα και να αναβαθμίσουμε την Λιμενική εγκατάσταση, τοποθετώντας πίλαρ και μόνιμα αγκυροβόλια, αντικαθιστώντας τον κακής κατάστασης φωτισμό και ενδεχομένως, ένα σύγχρονο σύστημα καταγραφής των σκαφών, χωρίς να επιβαρύνουμε τον προϋπολογισμό μας και βέβαια αυξάνοντας τα έσοδά μας κατακόρυφα. Υπάρχει μία πιθανότητα σε έναν μετέπειτα έλεγχο μετά από κάποια χρόνια, να κριθεί η εφαρμογή του Τεχνικού Δελτίου κατάτμηση και να μας επιβληθεί ως πρόστιμο, ένα ποσό της τάξεως από 6.000 έως 32.000 ευρώ. Αν όμως υπολογίσουμε ότι από το πρόγραμμα θα πάρουμε 127.000 ευρώ και είναι λίγο ευνοϊκά τα πράγματα και λάβουμε υπόψη τις αναμενόμενες αυξήσεις των εσόδων, τα οφέλη θα είναι πολύ μεγάλα.

Στην αντίθετη περίπτωση, χάνουμε τα χρήματα για να χαραχθούν οι ΧΖ , θα πρέπει να γίνει με χρήματα του Ταμείου, που δεν έχουμε τέτοια ποσά, θα χάσουμε τα οφέλη και τις εισπράξεις των επόμενων ετών και υπάρχει η πιθανότητα να χάσουμε το Λιμενικό Ταμείο, γιατί θα υπάρχει μια διαχρονική απραξία, στην αξιοποίηση ενός τέτοιου πραγματικά «φιλέτου», που είναι στο στόχαστρο πολλών κρατικών φορέων και ιδιωτών.

Είναι οφθαλμοφανές, ότι τα οφέλη είναι πάρα πολλά και αξίζει να ληφθεί το «ρίσκο», το οποίο ουσιαστικά είναι «εκ του ασφαλούς». Κατόπιν αυτών ελήφθη απόφαση και υπερψηφίστηκε η πρόταση , να συνεχιστεί η διαδικασία που έχετε σταματήσει και να συνάψουμε σύμβαση με τους μελετητές κ. Μαμάτση και κ.Γουναρη.

κ. Δήμαρχε

Στον 1,5 χρόνο που βρίσκομαι στην Θέση του Προέδρου του ΔΛΤ , με Αντιπρόεδρο τον μάχιμο κ. Μάμμαλη, δεν έχουμε εισπράξει ούτε στο ελάχιστο το ενδιαφέρον σας για το Λιμενικό Ταμείο.

Στην προσπάθεια μας, κατά τον χρόνο που πέρασε να μην φύγει το ΔΛΤ από τον Δήμο, παρακολουθούσατε απαθής, χωρίς να λάβετε καμία πρωτοβουλία, ούτε καν της άτυπης ενημέρωσης της ομάδας της πλειοψηφίας.

Δύο φορές επισκεφθήκαμε τον ΓΓ του ΥΝΑΝΠ τον κ. Κυριαζόπουλο, όπου, την 1η πήγαμε χωρίς ατζέντα και σας είπα πλησιάζοντας στο Υπουργείο, να θέσω το επίμαχο θέμα της συγχώνευσης των ταμείων, όπως τελικά έγινε και ετέθη επίμονα με επιχειρήματα και τότε ειπώθηκε η φράση του ΓΓ προς τον συνεργάτη του <<αν δεν Θέλουν άστους>> .

Στην ίδια συνάντηση, ανέφερα και το θέμα της επέκτασης της υπό χάραξης ΧΖ στην Ερατεινή μέχρι το περίπτερο. Εκεί ο ΓΓ, ζήτησε την άποψη της Κτηματικής Υπηρεσίας και είπατε ότι θα το διαχειριστείτε εσείς. Μετά την παρέλευση όμως ενός άπραγου Τριμήνου, πήγα μόνος μου χωρίς την ανάλογη υποστήριξη, με τα γνωστά απογοητευτικά αποτελέσματα.

Η 2η συνάντηση, έγινε με πρωτοβουλία δική μου, όπου παρευρέθηκε ο νυν Δήμαρχος Δελφών και ο τέως Δήμαρχος Δωρίδος με θέμα πάλι την συγχώνευση των Λιμενικών Ταμείων.

Δεν μας καλέσατε ποτέ, ώστε να μας θέσετε τους στόχους σας ή να μας ρωτήσετε για το πρόγραμμά μας.

Όσες φορές σας ζητήσαμε συνάντηση, αντί να την ορίσετε εσείς άμεσα, μας παραπέμπατε στην γραμματέα σας να κλείσουμε ραντεβού.

Όσες φορές καταδείξαμε εγγράφως, συμπεριφορές συγκεκριμένου υπαλλήλου που δημιουργούσαν πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία του ΔΛΤ, δεν πήρατε ποτέ θέση έστω και ενάντιά μας.

Δέχτηκε φραστική επίθεση το μισό ΔΣ του ΔΛΤ μέσα στο γραφείο σας, από τον συγκεκριμένο Υπάλληλο και τον κοιτούσατε ανέκφραστος.

Δεν ζητήσατε ποτέ, να μεταβούμε στα Τριζόνια , να σας δείξουμε τα προβλήματα και να ακούσετε τους κατοίκους εκεί. Διατηρώντας μία επιφύλαξη, νομίζω ότι δεν έχετε επισκεφθεί ούτε καν μόνος σας την Λιμενική εγκατάσταση, με εξαίρεση μία φορά, όταν ζήτησε ο Λιμενάρχης Μεσολογγίου με την Προϊσταμένη της Ναυπάκτου να πάτε μαζί. Όμως και τότε, δεν με καλέσατε για να ειπωθούν τα πράγματα όπως είναι !! Πήγατε μόνος σας.

Ενώ όλο αυτό το διάστημα, έχετε επιδείξει αυτή την συμπεριφορά, την πιο κρίσιμη στιγμή από ίδρυσης του Ταμείου για την ανάπτυξη του, χωρίς καμία ειδοποίηση και  ενημέρωση, παρεμβαίνετε και σταματάτε τα πάντα, αδιαφορώντας για τα καταστροφικά αποτελέσματα της επιλογής σας.

Έχετε δικαίωμα ηθικά, να έχετε γνώση και λόγο για τα τεκταινόμενα στον Δήμο.

Δεν σας αποκρύψαμε τίποτα.

Το αντίθετο, τα γνωρίζατε και τα επικροτούσατε.

Θα πρέπει όμως να γνωρίζετε, ότι ένα ΝΠΔΔ έχει το αυτοδιοίκητο και ο Πρόεδρος, φέρει την ευθύνη έναντι των ελεγκτών, της υλοποίησης των αποφάσεων του ΔΣ, που υπάρχουν για το συγκεκριμένο Θέμα και πρέπει να υλοποιηθούν.

Αυτές δεν μπορούν να ακυρώνονται με την παρέμβαση κανενός.

Εάν διαφωνείτε, έχετε το δικαίωμα και την δυνατότητα να αλλάξετε την σύνθεση της Διοίκησης του ΔΛΤ και κατ΄επέκταση να αλλάξετε τις αποφάσεις.

Πρεσβεύετε την νομιμότητα και αυτήν ζητάμε να τηρήσετε.

Τέλος, θα ήθελα να σας ενημερώσω, ότι από συζητήσεις με κύκλους του ΥΝΑΝΠ, με ενημέρωσαν ότι δεν είναι πρόθεσή τους στην παρούσα φάση, να ασχοληθούν με τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία. Αν όμως σε κάποιο, που υπάρχει ενδιαφέρον, η διοίκηση επιδεικνύει προκλητική αδιαφορία, τότε παρεμβαίνουν.

Για τα Τριζόνια υπάρχει έντονο ενδιαφέρον. Δεν ξέρω αν το γνωρίζετε, αλλά μιλιομετρικα είναι στο μέσον της διαδρομής από Πειραιά για Ιόνιο. Δύο κορυφαίοι προορισμοί. Επίσης έχει το πλεονέκτημα, να βρίσκεται επάνω στην διαδρομή τους και να μην χρειάζεται να παρεκκλίνουν της πορείας τους. Αυτά τα χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με την φυσική προστασία από τον καιρό, το κάνουν να είναι ιδανικός τόπος για την αναγκαία και επιβεβλημένη στάση και για αυτό είναι στο στόχαστρο πολλών.

Ενημερώθηκα, ότι ζητήσατε από την υπάλληλο που είναι με πρόγραμμα στο Δήμο και μας έχετε παραχωρήσει με παράλληλα καθήκοντα, να κάνει τα άκρως απαραίτητα, να μην λαμβάνει πρωτοβουλίες για να τρέχουν οι διαδικασίες, καθότι δεν έχει το οφίτσιο του μονίμου υπαλλήλου και να απευθύνετε, στους υπαλλήλους του Δήμου χωρίς όμως να προσδιορίζετε σε ποιόν και για ποιό θέμα.

Τον άριστο συνεργάτη μας που εισπράττει τα Λιμενικά Τέλη, διανύουμε το 10ο μήνα του 2025 δεν έχει πληρωθεί καμία φορά και χρειάσθηκε να στείλω 2 φορές <<εντέλλεσθε>> στις οικονομικές Υπηρεσίες του Δήμου, για να ξεκινήσουν να τον πληρώσουν.

Διερωτώμαι, πιστεύετε ότι με αυτές τις παρεμβάσεις σας, οδηγείτε το ΔΛΤ στην εύρυθμη λειτουργία και στην ανάπτυξη του ή προς την αντίθετη κατεύθυνση;

Τέλος θα σας παρακαλούσα να μας ενημερώσετε εγγράφως, τι προτίθεστε να κάνετε, σχετικά με την διαδικασία της χάραξης της ΧΖ στον Αγ, Νικόλαο και Τροιζόνια, δεδομένου ότι κρατάτε τον φάκελο κλειδωμένο στο γραφείο σας και ο χρόνος παράτασης του προγράμματος εξαντλείται!!!

Ο Πρόεδρος του Δ.Λ.Τ.

Τσαφαλόπουλος Αλέξιος

Υ.Γ. Η επιστολή κοινοποιήθηκε και προς όλους του Δημοτικούς Συμβούλους

- Διαφήμιση -

- Διαφήμιση -