Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

Δήμαρχοι Δελφών & Δωρίδας : Εξωθεσμική παρέμβαση η κατάργηση των Λιμενικών Ταμείων Δωρίδας – Γαλαξιδίου

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 10 λεπτά

Μετά την ανακοίνωση του Λιμενικού Ταμείου Δωρίδας και οι δύο Δήμαρχοι Δελφών και Δωρίδας, Π. Ταγκαλής και Δ. Γιαννόπουλος  με κοινή τους ανακοίνωση καταγγέλλουν για εξωθεσμική παρέμβαση την κατάργηση των Λιμενικών Ταμείων Γαλαξιδίου και Δωρίδας και την συγχώνευσή τους σε νέο Οργανισμό με την μορφή Ανωνύμου Εταιρείας.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ

Την εποχή που η Αυτοδιοίκηση δίνει καθημερινά μάχες για να επιτελέσει τον επί της ουσίας ρόλο της, αποτελώντας τον πρώτο βαθμό άσκησης διοίκησης στις τοπικές κοινωνίες, έχοντας γνώση καλύτερα από τον κάθε άλλο των προβλημάτων και της φύσης αυτών, αλλά και άμεσα αφουγκραζόμενη τη φωνή των πολιτών και τις αγωνίες τους, την ίδια στιγμή μόνο έντονο προβληματισμό και ανησυχία μπορεί να προκαλέσει η ξαφνική και χωρίς καμία ενημέρωση πρωτοβουλία για τη σύσταση Οργανισμού Λιμένα Νομού Φωκίδας Α.Ε., την οποία έλαβε με απόφασή της, κατά τη συνεδρίαση της 21ης Οκτωβρίου 2024, η Λιμενική Επιτροπή του Λιμενικού Ταμείου Ν. Φωκίδας.

-- Διαφήμιση --

Η απόφαση αυτή αποτελεί μια ευθεία εξωθεσμική παρέμβαση του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας, που παραβιάζει και πλήττει άμεσα τα κεκτημένα των Δήμων Δελφών και Δωρίδος, καθώς, εκτός των άλλων, προβλέπει την κατάργηση της Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων Γαλαξιδίου και Δωρίδος και τη συγχώνευσή τους υπό έναν ενιαίο φορέα, αυτόν του Οργανισμού Λιμένα Νομού Φωκίδας Α.Ε., για τον οποία επαναλαμβάνουμε πως ουδέποτε έως σήμερα υπήρξε θεσμικά ενημέρωση.

Η εξέλιξη αποτελεί μείζονος σημασίας θέμα, για την οποία δηλώνουμε ρητά πως, ως Δήμαρχοι των δύο Δήμων της Φωκίδας, άμεσα θα προβούμε σε κάθε ενέργεια και δια των συλλογικών μας οργάνων, προκειμένου να καταστήσουμε σαφείς τις θέσεις μας.

Τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία πρέπει να ενισχυθούν και όχι να καταργηθούν, προς αμφιλεγόμενες κατευθύνσεις διαμέσω περίεργων μεθοδεύσεων. Κρίνουμε ως απαραίτητη και αναμένουμε την επίσημη τοποθέτηση του αρμόδιου Υπουργείου σε ένα θέμα μείζονος σημασίας για όλο το παραλιακό τμήμα της Φωκίδας.

ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΔΩΡΙΔΟΣ

Σας γνωρίζουμε ότι σήμερα 21/10/2024 απογευματινές ώρες θα συζητηθεί στο Δ.Σ Λιμενικού Ταμείου Φωκίδος στην Ιτέα θέμα που θα αφορά την εξέταση σύστασης Οργανισμού Λιμένα Νομού Φωκίδος Α.Ε. Η πρόταση αυτή περιλαμβάνει να μεταφερθούν οι αρμοδιότητες των Δ.Λ.Τ Δωρίδος και Γαλαξιδίου και να συγχωνευθούν σε έναν φορέα. Η απόφαση που θα ληφθεί θα αποσταλεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας. Οι λόγοι που επικαλούνται είναι η έλλειψη τεχνικής υπηρεσίας, η έλλειψη υπαλλήλων και η έλλειψη οικονομικών δυνατοτήτων τους.

Ζητήσαμε την Παρασκευή 18/10/2024 να ενημερωθούμε για να παραστούμε και να εκφράσουμε τις απόψεις μας.

Ενημερωθήκαμε σήμερα Δευτέρα 21/10/2024 και ώρα 11.00 π.μ. ότι μπορούμε να παραστούμε στο Συμβούλιο, πλην όμως το πρόγραμμα μας δεν το επιτρέπει και κατόπιν αυτού σας αποστέλλουμε αυτό το ΥΠΟΜΝΗΜΑ και παρακαλούμε όπως να αναγνωστεί στο Συμβούλιο σας.

ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ να εκφράσουμε την δυσαρέσκεια μας που δεν κληθήκαμε και δεν ερωτηθήκαμε για να διατυπώσουμε τις απόψεις μας για ένα τόσο ΣΟΒΑΡΟ ΘΕΜΑ που μας αφορά, αλλά και για να ακουστεί στο Συμβούλιο σας, τόσο η θέση του Δημάρχου μας κ. Γιαννόπουλου όσο και η δική μας θέση, με σύσσωμο τον Δωρικό Λαό που έχουμε δίπλα μας, ότι ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ΚΑΘΕΤΑ σε αυτή την πρόταση.

Θεωρούμε ότι είναι άτοπο, άκομψο και αντιδημοκρατικό να έρχεται ένα θέμα προς συζήτηση στο Συμβούλιο σας, για απορρόφηση των Δ.Λ.Τ. Δωρίδος και Γαλαξιδίου χωρίς να έχουμε απολύτως καμία ενημέρωση και χωρίς να έχουν ζητηθεί οι απόψεις μας.

Ερχόμαστε όμως επί της ουσίας

Όπως αναφέρεται στην εισήγηση σας:

  • Το Λ.Τ. Φωκίδος δεν έχει Τεχνική Υπηρεσία. Μα ούτε και το Δωρίδος ούτε και του Γαλαξιδίου έχουν.
  • Το Λ.Τ. Φωκίδος έχει μία υπάλληλο και ακόμη μια οργανωτική θέση που δεν έχει καλυφτεί. Το Δ.Λ.Τ Δωρίδος και Γαλαξιδίου δεν έχουν κανέναν υπάλληλο και καμία οργανική θέση.
  • Μιλάτε για έλλειψη οικονομικών δυνατοτήτων. Μα αν τα δικά σας οικονομικά είναι πενιχρά, που έρχονται κρουαζιερόπλοια, φορτηγά πλοία, ιστιοφόρα, παραχωρημένες χερσαίες ζώνες με αντίτιμο, χώροι που αναπτύσσονται τραπεζοκαθίσματα, Μαρίνα, τότε τι να πούμε εμείς με εισπράξεις μόνο από τα λιμενικά τέλη στα Τροιζόνια?
  • Μιλάτε για σύσταση Οργανισμού Λιμένος Νομού Φωκίδος Α.Ε.

ΕΔΩ ΛΟΙΠΟΝ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

  • Δεν έπρεπε να υπάρχει μια οικονομοτεχνική μελέτη όπου να συνοδεύει την εισήγηση και να αποτυπώνει κατά πόσο βιώσιμη είναι η πρόταση?
  • Μια στελέχωση μιας Α.Ε. δεν θα πρέπει να είναι με επιστήμονες Τεχνικούς, Οικονομολόγους, διοικητικούς υπαλλήλους, άτομα για εξωτερική υπηρεσία? Πως θα καλυφθούν οι μισθοδοσίες αυτών? Με τα πενιχρά τα δικά σας, τα δικά μας και του Γαλαξιδίου? Εμείς έχουμε μία υπάλληλο που έχει προσλάβει ο Δήμος με πρόγραμμα και μας υποστηρίζει με παράλληλα καθήκοντα, έναν αμισθί Πρόεδρο και έναν αμισθί αντιπρόεδρο που κάνει σημαντική δουλειά. Φαντάζομαι κάτι ανάλογο θα συμβαίνει και στο Γαλαξίδι. Δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις που με την συγχώνευση θα υπήρχε ένα όφελος για το Δημόσιο. Αντίθετα όλους αυτούς που ασχολούμαστε αμισθί στα Δ.Λ.Τ θέλετε να τους αντικαταστήσετε με έμμισθους. Αλλά με τι χρήματα?
  • Άκουσα για το μοντέλο λειτουργίας του Οργανισμού Λιμένος της Χαλκίδας. Είναι συγκρίσιμα μεγέθη η Εύβοια με την Φωκίδα? Ο κύκλος εργασιών τους, οι δραστηριότητες τους και τα πορθμεία τους με εμάς? Τα έσοδα που είχαν, οι υπάλληλοι και οι οργανικές θέσεις που συνενώθηκαν?
  • Αντιλαμβάνομαι το πρόβλημα λειτουργίας του Λ.Τ. Φωκίδας λόγω έλλειψης προσωπικού και τα πολλά έργα που είναι σε εξέλιξη. Η λύση όμως σε αυτό είναι η μεταφορά στον δήμο Δελφών, η μετατροπή σε Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και η υποστήριξη του, από αυτούς και όχι η μετατροπή σε Α.Ε.
  • Γιατί δεν παραδειγματίζεστε από άλλους που είναι πιο μπροστά από εσάς. Η Μύκονος και η Σαντορίνη, με εκατοντάδες αφίξεις επιβατικών και κρουαζιερόπλοιων, με εκατοντάδες – χιλιάδες επιβάτες, έχουν Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και εσείς θέλετε να κάνετε Α.Ε.? Με τί? Με την παραλία της Ιτέας, με τις 46 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2023, με τα 10 αλιευτικά καταφύγια, την Μαρίνα της Ιτέας που έχει αρνητικό πρόσημο, το λιμάνι μικρής χωρητικότητας του Γαλαξιδίου και την υπό ανάπτυξη Μαρίνα των Τροιζονίων? Εκτός και αν από όλη αυτή την κατάσταση το ζητούμενο είναι πως θα πάρουμε τα Τροιζόνια.

στ. Ένας νομός που είναι κοντά μας και έχει ανάλογα χαρακτηριστικά είναι η Ηλεία. Έχει το Κατάκολο όπου προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια, όπως και στην Ιτέα, για να επισκεφτούν οι τουρίστες την Αρχαία Ολυμπία. Μόνο που εκεί τα πλοία είναι πολύ περισσότερα και πολύ μεγαλύτερα και με συνεχιζόμενα έργα ανάπτυξης του λιμανιού για να καλύψουν τις ανάγκες. Στον ίδιο νομό είναι το λιμάνι της Κυλλήνης από όπου διέρχονται εκατοντάδες-χιλιάδες επιβάτες με μεγάλα πλοία για Ζάκυνθο και Κεφαλλονιά και όπως καταλαβαίνετε με αρκετά έσοδα. Και στα δύο λιμάνια είναι Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία. Αυτός λοιπόν που πρότεινε σε εσάς αυτή την λύση γιατί δεν την προτείνει και σε εκείνους? Τουλάχιστον εκείνοι θα ενώσουν τα πλούτη τους. Εμείς τι θα ενώσουμε? Τα πενιχρά μας έσοδα? Εκτός και αν όπως προείπα το ζητούμενο όλου αυτού είναι τα Τροιζόνια.

ζ. Το μοντέλο λειτουργίας ενός Ταμείου σε όλο τον Νομό το έχουμε δει. Εμείς στη Δωρίδα βιώσαμε τότε τα αποτελέσματα της εγκατάλειψης. Μέχρι το 2017 όταν φτιάχτηκε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Δωρίδος δεν υπήρχε καμία μέριμνα για τα αλιευτικά καταφύγια της περιοχής μας.

Είδαμε και πως έγινε ο χειρισμός του θέματος της Μαρίνας των Τροιζονίων. Αυτό το έργο κατασκευάστηκε το 1994 και μέχρι το 2017 που περιήλθε στην δικαιοδοσία μας δεν έγινε καμία μέριμνα παραλαβής, συντήρησης, αξιοποίησης ή μελέτη βελτίωσης αυτού. Ήταν ένας χώρος που είχε αφεθεί στην τύχη του, με σκάφη ημιβυθισμένα, άλλα παρατημένα αγνώστων ιδιοκτητών και κάποιους να λυμαίνονται τον χώρο χωρίς καμία είσπραξη για το Δημόσιο.

Η χρονομετρική απόσταση από την Ιτέα στις περιοχές δικαιοδοσίας μας είναι σαράντα λεπτά (40) μέχρι την Ερατεινή, πενήντα πέντε (55) λεπτά μέχρι τα Χάνια (χωρίς να υπολογίζεται ο χρόνος για την μετάβαση με την βάρκα στα Τροιζόνια) και μία ώρα και δεκαπέντε λεπτά (1,15) μέχρι την Χιλιαδού που είναι το τελευταίο αλιευτικό καταφύγιο, καθόσον είναι 80 χιλιόμετρα η απόσταση.

Πως θα τα ελέγξετε αυτά?
Αυτά μας προδιαθέτουν ότι θα ζήσουμε άλλη μια εποχή απαξίωσης και εγκατάλειψης.
Είναι απορίας άξιον ότι σε όλο το παραλιακό μας μέτωπο, με εξαίρεση το Τουριστικό καταφύγιο σκαφών στα Τροιζόνια, είναι μόνο μικρά αλιευτικά καταφύγια ήσσονος σημασίας. Τι τα θέλει ένα Λιμενικό Ταμείο που εδρεύει σε μια πόλη όπου υποδέχεται κρουαζιερόπλοια και θέλει να γίνει Οργανισμός Α.Ε.?
Τέλος θα ήθελα να εφιστήσω την προσοχή σε όλα τα μέλη του Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδος ότι με την σημερινή τους απόφαση θα κρίνουν το μέλλον της πόλης της Ιτέας για τις επόμενες γενεές, για τους ίδιους και τα παιδιά τους.
Με την δημιουργία ενός Οργανισμού Α.Ε. που πιθανόν στο μέλλον να περάσει στα χέρια τρίτων, άσχετους με την πόλη, θα ορθωθεί ένα τείχος που θα αποκόψει την πόλη από το παραλιακό της μέτωπο. Οι κανόνες ασφάλειας σε χώρους που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια αυστηροποιούνται και η πρόσβαση των πολιτών θα είναι δύσκολη έως ανέφικτη.
Δεν κάνω τον προφήτη, είναι η εικόνα που υπάρχει στην πόλη της Πάτρας – όχι μακριά μας – όπου προσπαθούν οι Δημοτικές Αρχές επί δεκαετίες επί όλων των κυβερνήσεων να την ανατρέψουν και δεν μπορούν . Είναι για δεκαετίες κομμένη η Πόλη από το θαλάσσιο μέτωπο της και οι πολίτες δεν μπορούν να περπατήσουν σε αυτό. Όσοι υπερψηφίσετε την πρόταση θα έχετε ιστορική ευθύνη . Να ξέρετε μια υπερψήφιση της πρότασης θα φέρει ένα μεγάλο διχασμό στον Νομό μας μεταξύ των πολιτών μας.

Κατόπιν αυτών ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ με το θέμα της συζήτησης και με την απόφαση αν είναι θετική.

Με εκτίμηση

         Ο Πρόεδρος                          Ο Αντιπρόεδρος                     Το μέλος

Αλέξιος Τσαφαλόπουλος           Μάμμαλης Ιωάννης            Μπάκας Ιωάννης

 

- Διαφήμιση -

Subscribe to our newsletter
Subscribe to our newsletter

Άμεσες ειδοποιήσεις για τα τελευταία άρθρα μας - στη στιγμή!

- Διαφήμιση -