Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

Όλο το ιστορικό για το κλείσιμο των ΕΛΤΑ Ευπαλίου – Γ.Καπεντζώνης: “Επιμένουμε να συνεχίσει τη λειτουργία του το Ταχυδρομικό Κατάστημα Ευπαλίου”

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 16 λεπτά

Ο Δήμαρχος Δωρίδας Γιώργος Καπεντζώνης αμέσως μόλις ανακοινώθηκε η απόφαση της Διοίκησης των ΕΛΤΑ εδώ και αρκετές ημέρες ότι αποφάσισε να κλείσει το ταχυδρομικό κατάστημα στο Ευπάλιο μαζί με άλλα 65 σε όλη τη χώρα, είχε σειρά επαφών με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ και τον βουλευτή του Νομού, υφυπουργό Ιωάννη Μπούγα.

Επανέφερε τις θέσεις της δημοτικής αρχής για το θέμα αυτό όπως είχαν διατυπωθεί εδώ και μήνες και όλους τους λόγους που επιβάλλεται να παραμείνει σε λειτουργία το κατάστημα στο Ευπάλιο αλλά και τα άλλα δύο στο Λιδωρίκι και την Ερατεινή.

Ως γνωστόν τα ΕΛΤΑ έχουν φύγει από τον έλεγχο του δημοσίου και λειτουργεί ως ανεξάρτητος φορέας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια .

-- Διαφήμιση --

Η απόφαση της διοίκησής του, όπως ανακοινώθηκε, είναι να κλείσουν σε πρώτη φάση το 10% των 1150 ταχυδρομικών καταστημάτων στη χώρα (δηλαδή 115), στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του οργανισμού. Παρέμβαση δεν μπορεί να κάνει ούτε η Κυβέρνηση όπως ανέφερε στο Δήμαρχο Γ. Καπεντζώνη ο βουλευτής Φωκίδας και νυν Υφυπουργός Δικαιοσύνης Ιωάννης Μπούγας.

Την άρνηση εισέπραξε ο Δήμαρχος και από την Διοίκηση των ΕΛΤΑ από τις συνεχείς παρεμβάσεις που έκανε κατά το παρελθόν

Μετά τις εξελίξεις αυτές ο Δήμαρχος έκανε τις παρακάτω δηλώσεις …

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΠΕΝΤΖΩΝΗ

“Για την Περιφερειακή και την Τοπική Ανάπτυξη δεν αρκούν οι προθέσεις και οι ευχές, χρειάζεται η ελαχιστοποίηση των διαφορών στους όρους οικονομικής – επιχειρηματικής δραστηριότητας ανάμεσα Κέντρου και Περιφέρειας, που συντείνουν στον υδροκεφαλισμό στη χώρα και ως εκ τούτου στην αύξηση της διαφοράς ευημερίας, δυνατοτήτων για εύρεση εργασίας και ποιότητας ζωής.

Και ενώ έχουμε ανάγκη σαν χώρα και σαν κάθε ξεχωριστός τόπος την Ανάπτυξη της Περιφέρειας, αποφάσεις όπως το κλείσιμο δομών των ΕΛΤΑ οδηγούν στην περαιτέρω απομόνωση της Επαρχίας γενικώς, αλλά και συγκεκριμένων περιοχών όπως είναι το Ευπάλιο που από τις 17 Ιουλίου 2023 σταματά η λειτουργία του εκεί Ταχυδρομικού Καταστήματος.

Η Ανάπτυξη της Δωρίδας είναι μονόδρομος αν θέλουμε να σταματήσει η συρρίκνωση του πληθυσμού της και ότι αυτό σημαίνει. Το κλείσιμο απαραίτητων δομών εμποδίζει την αναπτυξιακή πορεία που τόσο ανάγκη έχει ο Τόπος μας.

Η Διοίκηση των ΕΛΤΑ πρέπει να επανεξετάσει τις αποφάσεις της για το κλείσιμο των Ταχυδρομικών Καταστημάτων.

Η Δημοτική Αρχή έχει ήδη θέσει το ζήτημα στον τοπικό βουλευτή και τις αρμόδιες υπηρεσίες και έχει τονίσει την αναγκαιότητα διατήρησης των ΕΛΤΑ τόσο στο Ευπάλιο όσο και στις υπόλοιπες περιοχές του Δήμου Δωρίδος, για την εξυπηρέτηση των πολιτών του Δήμου Δωρίδος.

Ενωμένη η Κοινωνία της Δωρίδας πρέπει να διεκδικήσει να βελτιωθούν και όχι να υποχωρήσουν παραπέρα οι δείκτες της τοπικής οικονομικής – επιχειρηματικής δραστηριότητας και της ποιότητας ζωής των πολιτών”.

 

Επικοινωνία Ανδρέα Ευσταθίου με υφυπουργό Κ. Κυρανάκη

Με αφορμή το επικείμενο κλείσιμο των ΕΛΤΑ Ευπαλίου, ο αντιδήμαρχος Ευσταθίου Ανδρέας είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον αρμόδιο υφυπουργό ψηφιακής διακυβέρνησης  Κωνσταντίνο Κυρανάκη προκειμένου να ενημερωθεί για την συγκεκριμένη ενέργεια.

Κατόπιν τούτου προέκυψαν τα εξής συμπεράσματα:

α) Τα ΕΛΤΑ Α.Ε ανήκουν εδώ και αρκετά χρόνια στο υπερταμείο.

β) Το εν λόγω υπουργείο δεν έχει πλέον αρμοδιότητα για τον πρώην κρατικό οργανισμό, αλλά μόνο συγκεκριμένες και περιορισμένες που δεν άπτονται στην απόφαση του κλεισίματος.

γ) Με την ανακοίνωση του κλεισίματος αρκετών καταστημάτων ΕΛΤΑ, η διοίκηση του υπουργείου με επικεφαλής τον Κ. Κυρανάκη συναντήθηκε με την αντίστοιχη των ΕΛΤΑ για να ενημερωθεί και ζήτησε χρονοδιάγραμμα και πιθανούς τρόπους επίλυσης των προβλημάτων που θα ανακύψουν από το κλείσιμο αυτό.

δ) Τον διαβεβαίωσε πως η διανομή των συντάξεων από τους υπαλλήλους στους δικαιούχους, θα συνεχιστεί απρόσκοπτα.

ε) Ζητήθηκε από τον υφυπουργό αν είναι εφικτό να μεσολαβήσει προκειμένου να οριστεί άμεσα συνάντηση του δημάρχου με την διοίκηση των ΕΛΤΑ, και αναμένουμε τον ορισμό ημερομηνίας.

Ευελπιστούμε ανέφερε ο Ανδρέας Ευσταθίου , στην άμεση λύση του προβλήματος προκειμένου οι κάτοικοι της περιοχής να συνεχίσουν απρόσκοπτα να λαμβάνουν τις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ.

Το ιστορικό κλεισίματος από τον Ιούνιο 2021 και                         οι ενέργειες που έγιναν από το Δήμο Δωρίδας

Ψήφισμα διαμαρτυρίας ενάντια στην δραστική υποβάθμιση των υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ σε Λιδωρίκι κι Ευπάλιο εξέδωσε το δημοτικό συμβούλιο Δωρίδος στην τελευταία  συνεδρίασή του. (Ιούνιος 2021)

Το Ψήφισμα λήφθηκε ομόφωνα από όλες τις παρατάξεις της δημοτικής αντιπροσωπείας, εκτός από τη Λαϊκή Συσπείρωση, που συμφώνησε μεν με το περιεχόμενό του, αλλά ζήτησε και την απόδοση πολιτικών (κομματικών) ευθυνών, κάτι που προς το παρόν απέρριψαν οι άλλες παρατάξεις.

Εισηγούμενος το θέμα στα μέλη του συμβουλίου, ο Γιώργος Καπεντζώνης αξιολόγησε ως θετικό το ότι επανήλθε το καθημερινό ωράριο λειτουργίας των δύο υποκαταστημάτων, ωστόσο επέμεινε στην έκδοση του ψηφίσματος ως μία από τις μορφές αντίδρασης που θα ακολουθήσουν και θα κλιμακωθούν, καθώς δεν έχει ανακληθεί η απόφαση που μετατρέπει τα ΕΛΤΑ Λιδωρικίου και Ευπαλίου σε προωθημένες θυρίδες.

“Εκκρεμούν συναντήσεις για να βρεθεί μια λύση, μία εκ των οποίων με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Περιοχές σαν εμάς δεν μπορεί να αξιολογούνται με τεχνικοοικονομικούς όρους”, σημείωσε ο επικεφαλής της δημοτικής Αρχής. Παράλληλα, ανέφερε ότι ο Δήμος, εφόσον τού ζητηθεί, είναι πρόθυμος να διαθέσει χώρους για τη στέγαση των υποκαταστημάτων, εφόσον τίθεται ζήτημα οικονομικής τους βιωσιμότητας, στο πλαίσιο ανάλογων πρωτοβουλιών που έχει λάβει στο παρελθόν ο Δήμος, παρέχοντας κίνητρα σε εκπαιδευτικούς, γιατρούς και στην πυροσβεστική.

“Η δημοτική Αρχή δεν εκδίδει ψηφίσματα. Πηγαίνει στα υπουργεία και δίνει λύσεις. Για να διεκδικήσει με επιχειρήματα και όχι για να βγάζει φωτογραφίες να τις αναρτά στο facebook. Ζητάμε να μην μετατραπούν τα υποκαταστήματα σε θυρίδες”, σημείωσε ο Τάσος Φλώρος και χαρακτήρισε, επικαλούμενος παλιότερη σχετική φράση του Τάκη Ανδρίτσου, ως “τουφεκιές στον αέρα” τα ψηφίσματα. Τη διατήρηση των υποκαταστημάτων σε κανονική λειτουργία ζήτησε ο Θάνος Ασημάκης, ενώ η Λαϊκή Συσπείρωση κατέθεσε δική της πρόταση ψηφίσματος, την οποία παραθέτουμε στη συνέχεια του κειμένου.

Τη σύμφωνη γνώμη τους με το Ψήφισμα της δημοτικής Αρχής εξέφρασαν και οι πρόεδροι των κοινοτήτων του Λιδωρικίου και του Ευπαλίου, Νίκος Πέτρου και Κώστας Τσιούστας αντίστοιχα. Επιπλέον, το λόγο ζήτησε και πήρε ο δημότης Λιδωρικίου, Χαράλαμπος Πέτρου, που είναι συνταξιούχος υπάλληλος των ΕΛΤΑ.

“Η ανακοίνωση Μπούγα είναι κενή περιεχομένου, γιατί ανακοίνωσε ωράρια λειτουργίας προχωρημένης θυρίδας”, σημείωσε αρχικά, επιβεβαιώνοντας το Γ. Καπεντζώνη, που  είχε σημειώσει ότι η απόφαση για την μετατροπή των δύο υποκαταστημάτων σε προχωρημένη θυρίδα δεν έχει ανακληθεί.

“Εκείνο που πρόκειται να συμβεί είναι εκείνο που συνέβη και στη Γαλαξίδι, όπου το υποκατάστημα έγινε θυρίδα και μετά από λίγο έκλεισε τελείως”, πρόσθεσε το έμπειρο πρώην στέλεχος των ελληνικών ταχυδρομείων.

Το Ψήφισμα του Δήμου Δωρίδος

Εκφράζουμε  την αντίθεσή μας στην συνεχιζόμενη υποβάθμιση των ΕΛ.ΤΑ. και πιο συγκεκριμένα των καταστημάτων Λιδωρικίου και Ευπαλίου του Δήμου Δωρίδος.

Με λύπη μας πληροφορηθήκαμε την υποβάθμιση των καταστημάτων Λιδωρικίου και Ευπαλίου σε προωθημένες θυρίδες συναλλαγής. Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι τα καταστήματα θα παραμένουν ανοιχτά κάποιες ημέρες της εβδομάδας και για 2 ώρες την κάθε φορά. Οι υπάλληλοι θα καλούνται να καλύπτουν αγροτικά δρομολόγια εκατοντάδων χιλιομέτρων μέσα σε ελάχιστες ώρες. Σενάριο που στην πραγματικότητα δεν μπορεί να υλοποιηθεί, αλλά είναι και επικίνδυνο για τους υπαλλήλους,  οι οποίοι καλούνται να πραγματοποιούν συναλλαγές με το κοινό μέσα σε δυο ώρες και μετά μέχρι τη λήξη του ωραρίου του να οδηγήσουν εκατοντάδες χιλιόμετρα, στο ορεινό οδικό δίκτυο, στα απομακρυσμένα χωριά, σε δύσκολες καιρικές συνθήκες και στο τέλος του ωραρίου να επιστρέψουν στα καταστήματα Ερατεινής και Ναυπάκτου.

Ο μεγάλος χαμένος είναι ο πολίτης, που έως τώρα δεν εξυπηρετείται έγκαιρα, παραλαμβάνει ληγμένους λογαριασμούς και χρεώνεται με προσαυξήσεις καθυστέρησης και αν ολοκληρωθεί αυτός ο σχεδιασμός θα χειροτερεύσει η σημερινή κακή κατάσταση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περιοχή έχουν κλείσει οι τράπεζες και τα καταστήματα των ΕΛ.ΤΑ. εξυπηρετούν επιπλέον και συναλλαγές της τράπεζας του ταχυδρομικού ταμιευτηρίου. Το ταχυδρομείο Λιδωρικίου εξυπηρετεί καθημερινά και αποκλειστικά και τις φυλακές Μαλανδρίνου, όπου υπηρετούν περίπου 200 υπάλληλοι και είναι εγκλεισμένοι περίπου 400 κρατούμενοι.

Αυτή η μεθόδευση δεν είναι δυνατόν να γίνει ανεκτή από τη δημοτική Αρχή  και συμφωνήσαμε σε νέο ψήφισμα διαμαρτυρίας, την ενημέρωση της κοινής γνώμης και την αποστολή προς κάθε κατεύθυνση, ζητώντας την ακύρωση αυτής της διαδικασίας.

Για άλλη μια φορά απαιτούμε από την διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. και την Κυβέρνηση την διατήρηση του τοπικού κέντρου διανομής, την ενίσχυσή του με προσλήψεις μόνιμου σωστά αμειβόμενου προσωπικού σύμφωνα με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, τον εξοπλισμό τους με σύγχρονα μέσα και την απαραίτητη οργάνωσή του, για την εξυπηρέτηση των πολιτών που είναι ο επιθυμητός στόχος.

Οι θεσμοθετημένες «καθολικές υπηρεσίες»  των ΕΛ.ΤΑ., σύμφωνα με το σχετικό νόμο αλλά και τις  Ευρωπαϊκές οδηγίες, πρέπει να προσφέρονται απρόσκοπτα, αδιάλειπτα, ανεμπόδιστα και καθολικά και αποτελούν βασικό «κοινωνικό αγαθό», αμετάβλητη υποχρέωση κάθε ευνομούμενης κοινωνίας και βασική παροχή του Κράτους.

Ιδιαίτερη μέριμνα πρέπει να υπάρχει στις «ακριτικές» περιοχές, όπως η ορεινή Δωρίδα, που είναι αυτονόητο ότι πρέπει να εξαιρούνται από πιθανή στατιστική των αριθμών και της λεγόμενης  επιχειρηματικής «βιωσιμότητας».

Ζητάμε από τη Διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. να ανακαλέσει τη πρόσφατη απόφασή της και να επανέλθει το προηγούμενο καθεστώς λειτουργίας των Ταχυδρομικών καταστημάτων Λιδωρικίου και Ευπαλίου, με πέντε μέρες εξυπηρέτησης την εβδομάδα, με πλήρες ωράριο, με το σημερινό αριθμό υπαλλήλων, τη σωστή εξυπηρέτηση των πελατών και την ομαλή και συχνή διανομή της αλληλογραφίας.

Τέλος, δηλώνουμε ότι προκειμένου να παραμείνουν τα ταχυδρομικά καταστήματα ανοιχτά και στην περίπτωση που το πρόβλημα ξεκινά από τις δαπάνες μίσθωσης των κτιρίων που στεγάζονται, προτιθέμεθα να παραχωρήσουμε δωρεάν κατάλληλους χώρους στέγασης.

Η Πρόταση Ψηφίσματος της Λαϊκής Συσπείρωσης

Είμαστε αντίθετοι το σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ, που προωθεί η κυβέρνηση, σύμφωνα με τις υποδείξεις του Υπερταμείου, το οποίο και ελέγχει το 90% της εταιρείας.

Το σχέδιο της προβλέπει μείωση των λειτουργικών εξόδων, με κλείσιμο 215 καταστημάτων σε όλη τη χώρα και ταυτόχρονα απόλυση περισσότερων από 2.000 εργαζομένων.

Τα καταστήματα Ευπαλίου και Λιδωρικίου υποβαθμίζονται σε προωθημένες θυρίδες συναλλαγής, που θα ανοίγουν κάποιες μέρες και για δυο ώρες κάθε φορά.

Στην περιοχή έχουν κλείσει οι τράπεζες. Τα καταστήματα των ΕΛ.ΤΑ. εξυπηρετούν επιπλέον και συναλλαγές της τράπεζας του ταχυδρομικού ταμιευτηρίου. Το ταχυδρομείο Λιδωρικίου εξυπηρετεί καθημερινά και αποκλειστικά και τις φυλακές Μαλανδρίνου, όπου υπηρετούν περίπου 200 υπάλληλοι και είναι εγκλεισμένοι περίπου 400 κρατούμενοι. Τα καταστήματα λειτουργούν ήδη υποστελεχωμένα και η λειτουργία τους  δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις οικονομικές συναλλαγές (λογαριασμοί, συντάξεις ), στην διεκπεραίωση της αλληλογραφίας, ενώ για διανομή στα σπίτια, ούτε λόγος να γίνεται.

Η περαιτέρω συρρίκνωση θα έχει ως αποτέλεσμα γράμματα και δέματα να συσσωρεύονται στην αποθήκη του υποκαταστήματος και οι κάτοικοι της περιοχής να υφίστανται αφάνταστη ταλαιπωρία. Επιπλέον, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος, χιλιάδες λογαριασμοί κάθε είδους να καταστούν ληξιπρόθεσμοι, αφού οι αποδέκτες τους δεν πρόκειται να τους πάρουν εμπρόθεσμα στα χέρια τους…

Η συγκεκριμένη εξέλιξη, η υποβάθμιση της εξυπηρέτησης των δημοτών μας,  δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία.

Πολύ περισσότερο δεν αποτελεί «αναγκαίο κακό» προκειμένου να εκσυγχρονιστούν και να αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους τα ΕΛΤΑ, όπως ισχυρίζονταν οι κατά καιρούς κυβερνητικοί εισηγητές μέτρων.

Η παραπάνω εξέλιξη, που αδιαφορεί για τις ανάγκες μας, είναι το αποτέλεσμα της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ελληνικών κυβερνήσεων για την «απελευθέρωση της αγοράς» των ταχυδρομικών υπηρεσιών και την παράδοσή της στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Ευθύνες για την εξέλιξη αυτή έχουν τόσο η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που προώθησε παραπέρα τη στρατηγική αυτή εντάσσοντας τα ΕΛΤΑ στο «Υπερταμείο», όσο και η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ. η οποία, πιάνοντας το νήμα από κει που τ’ άφησε ο ΣΥΡΙΖΑ, προχωρά σήμερα το σχέδιο, με τη συρρίκνωση των υπηρεσιών και καταστημάτων ανά την Ελλάδα, σε μία περίοδο μάλιστα που ο κλάδος κερδοφορεί.

Κυβερνητικός στόχος για τα ΕΛΤΑ, στα πλαίσια της ιδιωτικοποίησής τους, είναι η είσοδος νέου στρατηγικού επενδυτή που θα εξαγοράσει την κερδοφόρα εταιρεία (τζίρος 2019 – 320 εκατομμύρια ευρώ ), για την οποία ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει.

Ο κλάδος των ταχυδρομείων είναι πεδίο κερδοφορίας του κεφαλαίου με υψηλό ποσοστό κέρδους. Μόνο που αυτό στηρίζεται στην εντατικοποίηση της εργασίας, στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, στα μεροκάματα πείνας, στην παντελή απουσία μέτρων ασφάλειας και ταυτόχρονα στην αδιαφορία για την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών, όπως το ζήσαμε χαρακτηριστικά τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά, σε όλη την περίοδο της πανδημίας, που οι εταιρείες ασύδοτες και ανεξέλεγκτες  κερδοσκοπούσαν στις πλάτες των εργαζομένων τους και του λαού.

Η κατάσταση με τα ΕΛΤΑ, με τα Νοσοκομεία, τα σχολεία, την ενέργεια, το νερό και τόσα άλλα, είναι ο αντίκτυπος στον τόπο μας, του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής, που μόνο σκοπό έχει το κέρδος.

Η επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και του ταχυδρομείου επιτάσσουν την πρόσληψη, και όχι απόλυση, προσωπικού των ΕΛΤΑ, την αύξηση μισθών και δικαιωμάτων με μόνιμη και σταθερή δουλειά για τους εργαζόμενους, τη θωράκιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων του κλάδου.

Οι κάτοικοι των χωριών μας χρειάζονται πλήρη λειτουργία των ταχυδρομικών καταστημάτων, σωστή εξυπηρέτηση, κανονική διανομή της αλληλογραφίας, πληρωμή λογαριασμών, συντάξεων, πέντε μέρες την εβδομάδα, σε πλήρες ωράριο.

Απαιτούμε άμεσα η κυβέρνηση να προχωρήσει στην επίλυση του προβλήματος που η ίδια δημιούργησε με την πολιτική της, στελεχώνοντας τα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ,  με όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό που απαιτείται για την ομαλή λειτουργία τους.

Διεκδικούμε φθηνές, ποιοτικές, δημόσιες ταχυδρομικές υπηρεσίες.

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ Γ.ΚΑΠΕΝΤΖΩΝΗ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2021

ΣΤΟΝ ΤΟΤΕ ΑΡΜΟΔΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΓΕΩΡΓΙΟ ΣΤΥΛΙΟ

- Διαφήμιση -

Subscribe to our newsletter
Subscribe to our newsletter

Άμεσες ειδοποιήσεις για τα τελευταία άρθρα μας - στη στιγμή!

- Διαφήμιση -