Χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά
Θολή εικόνα και αντικρουόμενες απόψεις έχουμε γύρω από τη δρομολόγηση ηλεκτρικού πλοίου στη γραμμή Αίγιο – Άγιο Νικόλαο Δωρίδας (ίσως και Τριζόνια) που οι Δημοτικές Αρχές Δωρίδας και Αιγιαλείας καθώς και αρμόδιοι τοπικοί φορείς εδώ και αρκετά χρόνια προσπαθούν να προωθήσουν και υλοποιήσουν.
Ο ρεπόρτερ της εφημερίδας ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ, Χρήστος Βεργανελάκης με πλούσιο ρεπορτάζ ξαναφέρνει το θέμα στο προσκήνιο και σας το παρουσιάζουμε. . .
Ο καθηγητής Γιώργος Βόκας μιλάει στην «Π» για το μεγάλο πρότζεκτ με το ηλεκτρικό πλοίο στη γραμμή Αίγιο – Αγιος Νικόλαος. Την ίδια ώρα ο Γιώργος Μπέσκος, πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αιγίου και υποψήφιος βουλευτής Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ στις επικείμενες εθνικές εκλογές, διατυπώνει ενστάσεις και επιφυλάξεις για το έργο.
O Γιώργος Βόκας, ο εγκέφαλος του πρότζεκτ του υβριδικού πλοίου στη γραμμή Αίγιο – Αγιος Νικόλαος, μιλάει αποκλειστικά στην «Π» και αποκαλύπτει ότι οι εξελίξεις τρέχουν και σύντομα θα υπάρξουν ειδήσεις!
Εξηγεί, βεβαίως, ότι εκκρεμούν οικονομικά και πολιτικά θέματα, τα οποία άπτονται της αρμοδιότητας των Υπουργείων Οικονομικών, Τουρισμού και Ναυτιλίας.
Για τις νεότερες εξελίξεις της υπόθεσης, ο Γ. Βόκας μάς παρέπεμψε στον γενικό γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, τονίζοντας πως «ο γενικός γνωρίζει περισσότερες λεπτομέρειες…».
Δεν κατέστη δυνατό, όμως, να εντοπιστεί ο Ε. Κυριαζόπουλος.
Απ’ όσα είπε, πάντως, ο κ. Βόκας, το πρότζεκτ «τρέχει» κανονικά και το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν και έμπρακτες αποδείξεις-εξελίξεις.
Με αφορμή την εξαγγελία του κ. Κυριαζόπουλου πριν από περίπου ένα μήνα, η «Π» απευθύνθηκε στον Γ. Βόκα.
– Από τη δική σας πλευρά, υπάρχει κάποια εξέλιξη σε καθαρά πρακτικό επίπεδο;
Δεν μπορώ να σας πω για την ώρα κάτι πολύ συγκεκριμένο…
– Απ’ ό,τι φαίνεται, από τις τοποθετήσεις του κ. Κυριαζόπουλου, εκκρεμούν ο διεθνής διαγωνισμός για να βρεθεί το πλοίο που θα μετατραπεί σε ηλεκτρικό και η μετατροπή των λιμενικών εγκαταστάσεων σε Αίγιο και Άγιο Νικόλαο…
Έχουμε ακόμα δρόμο μπροστά μας. Δεν είναι απλά πράγματα αυτά. Αλλά μπορώ να σας πω ότι οι εξελίξεις τρέχουν και προχωράνε όλα τα θέματα που αφορούν το πρότζεκτ. Μια χαρά πάνε τα πράγματα και πιστεύω ότι σύντομα θα έχουμε και εξελίξεις. Οσον αφορά το δικό μου κομμάτι, μπορώ να σας πω ότι σε πολύ μεγάλο βαθμό οι μελέτες για το έργο είναι έτοιμες. Από κει και πέρα, όμως, υπάρχουν ανοιχτά και πολιτικά θέματα και οικονομικά θέματα, τα οποία θα πρέπει να δρομολογηθούν. Γι’ αυτό και δεν μπορώ να γίνω πιο σαφής…
– Αν σας ζητούσα να προσδιορίσετε χρονικά το πότε θα είναι έτοιμο να ξεκινήσει δρομολόγια το νέο πλοίο;
Δεν μπορώ να κάνω πρόβλεψη. Μπορώ, όμως, να σας πω ότι όλο και πλησιάζουμε. Όλο και κοντοζυγώνουμε. Πριν τρία χρόνια που ξεκινήσαμε, ήμασταν μακριά. Τώρα είμαστε πιο κοντά. Αλλά το πόσο κοντά, θα μπορούσε ίσως να σας το πει ο κ. Κυριαζόπουλος…
* Ο Γ. Βόκας, καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με γνωστικό αντικείμενο «Ηλεκτρονικά Ισχύος και Εφαρμογές τους στα Συστήματα Ελέγχου Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας», είναι ο άνθρωπος που εξ αρχής είχε αναλάβει το σχεδιασμό του πρότζεκτ.
Η είδηση ότι ανασύρεται εκ νέου στον αφρό το πρότζεκτ της δρομολόγησης υβριδικού πλοίου στην πορθμειακή γραμμή Αίγιο-Αγιος Νικόλαος «έσκασε» στα μέσα Νοεμβρίου, δια στόματος του γενικού γραμματέα Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Αγγελου Κυριαζόπουλου.
Ο γγ του Υπουργείου προανήγγειλε τη μετατροπή ενός μεσαίου συμβατικού μεταχειρισμένου πλοίου σε ηλεκτρικό και το μετασχηματισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων στους οποίους θα δραστηριοποιείται, με βάση πρωτοποριακό πρόγραμμα της γενικής γραμματείας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, για το οποίο ήδη έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ (6 εκατ. Ευρώ).
Γιώργος Μπέσκος
“Δεν υπάρχουν δέσμευση πίστωσης και κωδικός δαπάνης”
Ο Γιώργος Μπέσκος, πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αιγίου και υποψήφιος βουλευτής Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ στις επικείμενες εθνικές εκλογές, δεν φαίνεται να συμμερίζεται την όποια αισιοδοξία. Εκτιμά πως για την ώρα δεν υπάρχει τίποτα χειροπιαστό στο πρότζεκτ «ηλεκτρικό πλοίο», αφού, όπως τονίζει, δεν υπάρχει δέσμευση πίστωσης για το έργο και δεν υπάρχει εγκεκριμένη προέλευση χρηματοδότησης!
Ίσως αυτό να δένει κάπως με το σημείο της δήλωσης του κ. Βόκα στην «Π», ότι, ενώ η μελέτη από την πλευρά του είναι έτοιμη, εκκρεμούν κάποιες οικονομικές και πολιτικές αποφάσεις που θα ανοίξουν διάπλατα το δρόμο για να τρέξουν άμεσα οι εξελίξεις…
Η τοποθέτηση του κ. Μπέσκου, με την οποία ρίχνει και τα βέλη του κατά του Άγγελου Τσιγκρή, ο οποίος είχε σπεύσει να πανηγυρίσει για την εξέλιξη μετά τις δηλώσεις του γγ του Υπουργείου, κ. Κυριαζόπουλου:
“Εγκρίθηκε λέει ο τοπικός βουλευτής της ΝΔ το έργο πορθμειακής σύνδεσης Αίγιο -Αγ. Νικόλαος και πανηγυρίζει αυτός και όσοι το διαβάζουν. Δέσμευση πίστωσης δεν υπάρχει για το έργο. Μελέτη δεν υπάρχει, κωδικός δαπάνης δεν υπάρχει, προέλευση χρηματοδότησης δεν υπάρχει, χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του δεν υπάρχει και, ολοκληρώνοντας, ούτε πλοίο υπάρχει…..
Κατά τα άλλα εγκρίθηκε, χωρίς να υπάρχει τίποτα που να κατοχυρώνει οποία έγκριση. Έγκριση χωρίς καμία εγκριτική απόφαση δεν έχει ξαναδεί ο τόπος μας. Η ανυπαρξία των βουλευτών της ΝΔ στο νομό μας γίνεται προσπάθεια να ξεπεραστεί με έργα που δεν έχουν γίνει και είναι μόνο υποσχέσεις. Και όλα αυτά τα ανακαλύπτουν προεκλογικά .
Πραγματικά θλίβομαι και ως πολίτης αλλά και σαν κάτοικος, ειδικά της περιοχής μας, που με τέτοιο τρόπο προσπαθούν κυριολεκτικά να υφαρπάξουν την ψήφο του κόσμου. Είναι μια πρακτική που ακολουθούν, ειδικά στο νομό μας, οι βουλευτές της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ πριν, που πραγματικά έχει οδηγήσει την Αιγιάλεια και ολόκληρη την Αχαΐα σε πλήρη απαξίωση και υποβάθμιση. Τους προκαλώ όλους δημόσια να αναδείξουν ένα έργο που έχει τη σφραγίδα τους στην περιοχή μας. Δυστυχώς δεν θα υπάρχει απόκριση, γιατί απλά δεν υπάρχει τίποτα”.