Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά
Του Κώστα Χρ. Κατσιγιάννη *
Με την ευκαιρία που άνοιξαν οι οδικές μετακινήσεις από τα βόρεια σύνορα της χώρας μας, ας θυμηθούμε πως ξεκίνησε με μέριμνα του Ε.Ο.Τ.ο οργανωμένος οδικός τουρισμός πριν από 69 χρόνια.
Πράγματι, το 1951 επήλθε συμφωνία μεταξύ των Οργανισμών Τουρισμού της Ελλάδος και της Γιουγκοσλαβίας για την οργάνωση κοινών εκδρομών.
Έτσι ο Ε.Ο.Τ. αποφάσισε με ειδική χρηματοδότηση να δημιουργήσει τη λεωφορειακή γραμμή Αθήνα-Ντουμπρόβνικ.
Το τολμηρό για την εποχή του έργο,υλοποιήθηκε με την οργάνωση της πρώτης παρόμοιας εκδρομής στις 15 Αυγούστου 1952 και συνεχίστηκε με έξη ακόμα δρομολόγια μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου. Την επόμενη χρονιά επαναλήφθηκε με 12 δρομολόγια.
Η μετάβαση στο Ντουμπρόβνικ διαρκούσε πέντε ημέρες με πρώτη διανυκτέρευση στους Δελφούς, όπου προβλέπονταν και ξενάγηση. Άλλοι ενδιάμεσοι σταθμοί ήταν η Θεσσαλονίκη, το Σκόπια και το Σμεντέροβο.
Επίσης, με την ευκαιρία της εκδρομής έγινε με μέριμνα του ΕΟΤ εκτύπωση ειδικού πληροφοριακού και διαφημιστικού εντύπου.
* Ο Κώστας Χρ. Κατσιγιάννης είναι Πολιτικός Μηχανικός, π. Γενικός Δ/ντής του ΕΟΤ με καταγωγή από τη Δωρίδα