Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά
Παρέμβαση με προτάσεις για την σωστή κατασκευή του δρόμου Λιδωρικίου – Άμφισσας κάνει ο Στρατηγός ε.ά. Γιώργος Ριόλας (καταγωγή από το Λιδωρίκι ) με επιστολή του στην Αντιπεριφέρεια Φωκίδας που κοινοποιεί στο Δήμο Δωρίδας και τον Σύλλογο Λιδωρικίου “Η Γκιώνα” από τους οποίους ζητά να προχωρήσουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να ολοκληρωθεί σωστά μετά από δεκαετίες ο σημαντικός αυτός οδικός άξονας για την κεντρική και ορεινή Δωρίδα.
Η επιστολή με τις προτάσεις του Γεωργίου Ριόλα,
Π Ρ Ο Σ
ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΩΚΙΔΑΣ – Δ/ΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
Άμφισσα, Τ.Κ. 331 00
Κοινοποιείται:
1) ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΔΩΡΙΔΟΣ ΦΩΚΙΔΑΣ
2) ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΛΙΔΩΡΙΚΙΩΤΩΝ Η ΓΚΙΩΝΑ
ΘΕΜΑ: Βελτίωση τμήματος της ε.ο. Άμφισσας – Λιδωρικίου.
1.- Όπως γνωρίζετε, η ε.ο. Άμφισσας – Λιδωρικίου κατασκευάσθηκε σχεδόν πριν 100 χρόνια και λόγω των περιορισμένων μηχανολογικών μέσων της εποχής εκείνης, της σχετικά δύσκολης μορφολογίας του εδάφους και των λοιπών παραγόντων, σχεδιάσθηκε και κατασκευάσθηκε με πάρα πολλές στροφές.
Οι στροφές αυτές καθιστούσαν ανέκαθεν (και καθιστούν και σήμερα) πολύ κουραστική, χρονοβόρα ή και επικίνδυνη τη διέλευση των τροχοφόρων και του κάθε είδους ταξιδιώτη.
Γνωρίζω ότι η εν λόγω οδός έχει βελτιωθεί- εκσυγχρονισθεί κατά το σχετικά πρόσφατο παρελθόν σε αρκετά μεγάλα τμήματά της, πλην του ό,τι εξακολουθεί να διέρχεται μέσα από την Αγία Ευθυμία και τη Βουνιχώρα, που θεωρώ ότι πρέπει να γίνει παράκαμψή τους.
2.- Όμως, κατά τη διέλευσή μου πριν λίγες ημέρες προς Άμφισσα, διαπίστωσα ότι ενεργούνται εκβραχισμοί – διαπλατύνσεις σε υφιστάμενο τμήμα της και συγκεκριμένα στο τμήμα που υπάρχει μετά το εκκλησάκι του Αγίου Κων/νου και τη διακλάδωση προς τα Πεντεόρια και το Γαλαξίδι και μέχρι το Τσακόρεμα.
Έχοντας υπόψη σε ποια εποχή φθάσαμε και ποιες τεχνικές και οικονομικές δυνατότητες υπάρχουν, σας ερωτώ:
Για ποιον λόγο δεν κατασκευάζονται στις 4-5 κλειστές ή ανοικτές στροφές τσιμεντένια κατά μήκος τοιχία, στη νότια πλευρά της οδού και να μπαζωθεί αναλόγως το όποιο κενό που θα υπάρξει;
Αυτά τα τοιχία θα είναι και σχετικά χαμηλού ύψους, αλλά θα είναι και σημαντικά χαμηλού κόστους, οπότε με την κατασκευή τους θα καταργηθούν όλες οι υφιστάμενες στροφές, διότι η οδός θα αποκτήσει πιο ευθεία πορεία.
Για ποιον λόγο προτιμήθηκε η συνέχιση της ως άνω εν γένει προβληματικής και εν πολλοίς παρωχημένης -αναχρονιστικής κατάστασης, δηλαδή της πεπατημένης, που θα συνεχίσει να μας βασανίζει, αλλά θα βασανίζει και τις επερχόμενες γενιές; Θεωρώ ότι δεν τίθεται κανένα σοβαρό ζήτημα απαλλοτρίωσης και αποζημίωσης κάποιου παρόδιου ιδιοκτήτη, δεδομένου ότι πρόκειται για εγκαταλελειμμένη και χέρσα περιοχή.
3.- Επίσης αναρωτιέμαι έως πότε θα διαιωνίζεται η ως άνω κατάσταση, πότε θα κατασκευασθεί η προ αρκετών ετών σχεδιασθείσα γέφυρα στο Τσακόρεμα, ως πότε θα σχεδιασθεί εκ νέου και θα εκσυγχρονισθεί και το υπόλοιπο τμήμα της έως το Λιδωρίκι και ευρύτερα;
Πότε θα δημιουργηθούν προϋποθέσεις αναβάθμισης και ανάδειξης του Λιδωρικίου, των χωριών του και της αξιόλογης περιφερείας του και η βελτίωση των συνθηκών πρόσβασης, παραμονής και διαβίωσης των κατοίκων και του κάθε ενδιαφερομένου;
-Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα αναμένω την άμεση ανταπόκρισή σας σε όλα τα ως άνω και ευελπιστώ να τύχω σχετικής έγγραφης απάντησής σας.
– Σημείωση: Ελπίζω να προβούν σε άμεση παρέμβαση και πριν ολοκληρωθούν οι ως άνω εν εξελίξει εργασίες και ο Δήμος Δωρίδος και όλοι οι Σύλλογοι της περιφέρειας του Λιδωρικίου, δεδομένου ότι κατεπείγει το ζήτημα αυτό.
Με τη δέουσα εκτίμηση
Γεώργιος Ριόλας