Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

Προχωρά το σχέδιο δρομολόγησης ηλεκτρικού πλοίου στη γραμμή Αίγιο – Άγιο Νικόλαο Δωρίδας – Τριζόνια

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Του Δημήτρη Τριανταφυλλόπουλου *

Σε πλήρη ανατροπή των όσων διαδίδονταν, για ναυάγιο του πρότζεκτ του υπουργείου Ναυτιλίας στην Πορθμειακή Γραμμή Αιγίου – Αγίου Νικολάου Δωρίδας – Τριζονίων, με την δρομολόγηση -για πρώτη φορά στην Ελλάδα- ηλεκτρικού πλοίου ανατροφοδοτούμενου στις δύο στεριές μέσα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, προχωρά το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αιγιάλειας.

Η εκτίμηση του αντιπεριφερειάρχη Καινοτομίας Δυτικής Ελλάδας Φωκίωνα Ζαΐμη στην «ΠτΔ, ότι λόγω της απόστασης των 12 ν.μ. «κρίνεται ασύμφορο, μη βιώσιμο και άρα απαγορευτικό» το πρότζεκτ,  όταν μάλιστα το κονδύλι για πιλοτική εφαρμογή ανέρχεται στα 5 εκατ. ευρώ, δεν συνάδει με αυτή του προέδρου του  Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας (ΔΛΤΑ) Βασίλη Χριστόπουλου, ο οποίος -κατά πληροφορίες της «ΠτΔ»-προχωρά εντός των ημερών σε προγραμματική σύμβαση με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ομάδα του οποίου (υπό τον καθηγητή κ. Βόκα) εν γνώσει του υπουργείου τρέχει το πρωτότυπο σχέδιο.  

-- Διαφήμιση --

Ο τίτλος της ανάθεσης είναι «Τεκμηρίωση και Υποβολή Φακέλου ΥΓΟΣ (Υπηρεσίας Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος) για την χρηματοδότηση του 1ου Υβριδικού – Ηλεκτρικού Πλοίου» μέσω έκθεσης για το σχετικό τμήμα του συνολικού έργου, βάσει στοιχείων που θα παρέχονται από τους αρμόδιους φορείς. Η τεκμηρίωση αφορούν σε κρατική ενίσχυση, για ακτοπλοϊκή γραμμή με το Hybrid Boat που θα παρέχεται από το Δημόσιο στους πολίτες τη χώρας.

Το έργο εντάσσεται σε ένα γενικότερο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, γι’ αυτό και αναμένεται σχετική ανακοίνωση από τον γενικό γραμματέα Λιμένων – Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Δρ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, στην οποία θα αναφέρεται η γεωγραφική περιοχή Αίγιο – Αγιος Νικόλαος – Τροιζόνια των Δήμων Αιγιάλειας και Δωρίδας, για την παρεχόμενη υπηρεσία, με ποσοτικά στοιχεία για την έκταση των περιοχών και τον καλυπτόμενο πληθυσμό.

Επίσης, θα περιγράφεται η χρονική διάρκεια σε έτη, που θα περιλαμβάνει και την κατασκευή της απαραίτητης υποδομής έως την απόσβεση της υποδομής με χρηματοοικονομική ανάλυση, συνοπτική παρουσίαση, στοιχεία ποσοτικά δρομολογίων -επιβατικής, εμπορευματικής κίνησης, πληρότητας κ.λπ., πίνακα με ώρες – μέρες ανά μήνα ή και έτος, στοιχεία για τον εξοπλισμό κ.λπ.

Για τα παραπάνω, το Λιμενικό Ταμείο έχει εγκρίνει σχετικό κονδύλι από τον προϋπολογισμό του.  

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2020 είχε υπογραφεί επικαιροποιημένο μνημόνιο συνεργασίας σε επιστημονικό και ερευνητικό επίπεδο ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο και τους δύο δήμους για μετασκευή κλασσικού πλοίου σε σύγχρονο υβριδικό (ηλεκτρικό και συμβατικού καυσίμου) καθώς και την δημιουργία των πρώτων «πράσινων» λιμένων σε Αίγιο και Άγιο Νικόλαο Δωρίδας.

Επίσης, για την κατασκευή Έξυπνου Δικτύου με χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας οι οποίες θα προσφέρουν την καθαρή παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια στο πλοίο, των αναγκαίων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων των Λιμένων καθώς και παρεμβάσεων στις κτιριακές υποδομές και τον περιβάλλοντα χώρο. Η Αποθήκευση Ενέργειας προβλέπεται να πραγματοποιηθεί με προηγμένες τεχνικές βέλτιστης και ασφαλούς φόρτισης (π.χ. επαγωγική φόρτιση) σε συσσωρευτές ιόντων λιθίου, ακολουθώντας όλους τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανόνες ασφαλείας.

* Ρεπορτάζ του Δημήτρη Τριανταφυλλόπουλου στην εφημερίδα “ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ”

- Διαφήμιση -

Άμεσες ειδοποιήσεις για τα τελευταία άρθρα μας - στη στιγμή!

- Διαφήμιση -

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο