Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

Αγώνας. . . θαλάσσης στη δρομολόγηση φέρυ μποτ για τη γραμμή Αιγίου – Αγίου Νικολάου Δωρίδας!

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 10 λεπτά

 

Αγώνας δρόμου ή μάλλον. . .   θαλάσσης έχει ξεκινήσει εδώ και βδομάδες για το θέμα ενεργοποίησης της πορθμειακής γραμμής Αγίου Νικολάου Δωρίδας – Αιγίου.

Οι δημοτικές αρχές των δύο Δήμων βρίσκονται σε διαρκή κινητικότητα και πραγματοποιούν συνεχείς συσκέψεις και διαβουλεύσεις με ενδιαφερόμενους πλοιοκτήτες για να λειτουργήσουν τη γραμμή.

Ήδη προς την κατεύθυνση αυτή έχουν πραγματοποιηθεί τις τελευταίες βδομάδες 5 συσκέψεις σε Αίγιο και Ευπάλιο με συμμετοχή ενδιαφερομένων επιχειρηματιών, με τελευταία χθες στο Αίγιο.

-- Διαφήμιση --

Οι δημοτικές αρχές κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους περιμένοντας κάποια τελική και ουσιαστική πρόταση, έχουν δε διαμηνύσει σε όλους τους ενδιαφερόμενους ότι θα έχουν την στήριξή τους όχι όμως με άμεση συμμετοχή ή κάποια επιδότηση για παράδειγμα σε πετρέλαιο, ηλεκτρικό ρεύμα ή χρήματα.

Από την πλευρά τους όμως οι διάφοροι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματικοί όμιλοι, που σύμφωνα πληροφορίες είναι πέντε(5), διαρρέουν στα ΜΜΕ διάφορα στοιχεία εκτιμώντας ότι έτσι στηρίζουν καλύτερα τις δικές τους προτάσεις .

Το βέβαιο είναι ότι μέσα στους επόμενους 2 – 3 μήνες το θέμα θα έχει λήξει και το φερυ μποτ θα ξεκινήσει δρομολόγια, όπως αναφέρουν έγκυροι αρμόδιοι πολιτικοί κύκλοι που παρακολουθούν την υπόθεση.

ΔΙΑΡΡΕΟΥΣΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Στο πλαίσιο των διαρροών από τους ενδιαφερόμενους όπως αναφέραμε επιχειρηματίες υπήρξε δημοσίευμα στην εφημερίδα ΠΕΛΛΟΠΟΝΗΣΟ που ανέφερε :

Σχεδόν δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η άμεση επαναλειτουργία της Πορθμειακής Γραμμής Αιγίου – Αγίου Νικολάου Δωρίδας, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας “Πελοπόννησος” των Πατρών.

Ήδη φέρυ μποτ εδώ και λίγες βδομάδες, έχει δέσει στο παλιό λιμάνι του Αιγίου, προκαλώντας την περιέργεια σ’ όσους το βλέπουν.

Το πλοίο αγοράσθηκε από τη Μάλτα, με σκοπό να δρομολογηθεί στο στενό του Κορινθιακού κόλπου, από δύο ιδιώτες, ένας εκ των οποίων από το Αίγιο, ενώ κατά πληροφορίες και οι δύο δούλευαν παλιότερα στην εν λόγω ενεργή γραμμή (ως καπετάνιος και μηχανικός) και συνεπώς γνωρίζουν καλά τα συν, τα μείον και τα οικονομικά ρίσκα του εγχειρήματός τους.

Πρώτα, ωστόσο, θα εκτελεσθούν στο Φ/Β, εργασίες συντήρησης για να λάβει τις απαραίτητες άδειες ναυσιπλοΐας, στο ταξίδι των 40 περίπου λεπτών, ενώνοντας την Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα. Το χρονοδιάγραμμα των πλοιοκτητών είναι η έναρξη καθημερινών δρομολογίων από την άνοιξη και σίγουρα πριν την καλοκαιρινή σεζόν.

Προ διμήνου, οι αγοραστές είχαν άτυπα ενημερώσει τη δημοτική αρχή του Αιγίου για την επιχειρηματική τους πρωτοβουλία, για ν΄ αντιμετωπισθούν δεκτικά μεν αλλά με δυσπιστία, καθότι τέτοιες έχουν λεχθεί από πολλούς αρκετές φορές.

Ενήμερο για το ακτοπλοϊκό σχέδιο φαίνεται να είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αιγίου, καθώς και ο Δήμος Δωρίδος. ωστόσο ο πρόεδρός του Λιμενικού Ταμείου Βασίλης Χριστόπουλος παραπέμπει σε παλαιότερες ανακοινώσεις όταν και εφόσον μπορεί να ειπωθεί κάτι συγκεκριμένο και επισήμως.

Στο μεταξύ, πρόσφατα επισκέφθηκε τον δήμαρχο Αιγίου Δ. Καλογερόπουλο ιδιοκτήτης ηλεκτρικού φέρυ μποτ για να συζητήσουν το θέμα επαναλειτουργίας της παλιάς γραμμής, συνεχίζοντας έτσι μία κινητικότητα επ’ αυτού, που θα συνεχιστεί και μ’ άλλους ενδιαφερόμενους εντός του Δεκεμβρίου.

Υπενθυμίζεται ότι ο δήμαρχος Δωρίδας Γ. Καπεντζώνης, έχει μιλήσει στην εφημερίδα τον Νοέμβριο για αυξημένο ενδιαφέρον 10 περίπου πλοιοκτητών, που θέτουν όμως διαφορετικές προϋποθέσεις και εγγυήσεις, καταθέτοντας πως πιστεύει ότι «σε 6-8 μήνες το πορθμείο θα ‘ναι βιώσιμο με τη βοήθεια του κόσμου».

ΑΛΛΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ  ΣΤΟ BANKING NEWS

Η δημοσιογράφος Ελένη Μπότα ανέβασε ρεπορτάζ στο site BANKING NEWS που ανέφερε :

Μέσα στο προσεχές διάστημα αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να κάνει την εμφάνιση του το πρώτο ηλεκτρικό ferry boat στην Ελλάδα, το οποίο θα τοποθετηθεί στην γραμμή Αίγιο – Άγιος Νικόλαος (Δωρίδος), η οποία έχει σταματήσει την λειτουργία της από το 2011.

Το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα του ηλεκτρικού ferry boat στην Ελλάδα αποτελεί συνεργασία των Δήμων Αιγίου και Αγίου Νικολάου Δωρίδος με την συνεργασία Πανεπιστημίων καθώς και του Νορβηγικού Νηογνόμωνα DNV (Det Norske Veritas).

Το νέο ηλεκτρικό ferry boat που θα πλέει σύντομα στα ελληνικά ύδατα θα προέλθει από μετατροπή συμβατικού ferry boat.

Το κόστος της επένδυσης, στην οποία περιλαμβάνεται και η δημιουργία εγκαταστάσεων ξηράς στις οποίες θα γίνεται η παραγωγή ρεύματος, θα ανέρχεται στα 4 με 5 εκατ. ευρώ.

Η εγκατάσταση περιλαμβάνει υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας με ταυτόχρονη συνύπαρξη φωτοβολταϊκών , κυματικής και ανέμου, ώστε στην μικρότερη έκταση να παραχθεί το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Το σύστημα θα τοποθετηθεί στο νέο αλλά κλειστό λιμάνι του Αιγίου, το οποίο δεν έχει δουλέψει ποτέ μέχρι σήμερα, από την στιγμή που κατασκευάστηκε, οπότε θα αναβαθμιστεί και λειτουργικά και κατασκευαστικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλεονάζουσα παραγωγή ρεύματος θα παρέχεται δωρεάν στους κατοίκους των δύο δήμων, σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και εντάσσονται στις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες.

Στόχος του νέου πιλοτικού προγράμματος είναι η επέκταση του στο σύνολο των πορθμειακών γραμμών της χώρας (π.χ Ρίου – Αντιρρίου).

Να σημειωθεί ότι το κόστος του προγράμματος, χρηματοδοτείται κατά 50% από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα οφέλη από την έλευση του πρώτου ηλεκτρικού ferry boat είναι πολλά. Καταρχήν βιώσιμες γραμμές για τους πλοιοκτήτες, μηδενική ρύπανση αλλά και φθηνότερα εισιτήρια για τους ταξιδιώτες. Μάλιστα το τελευταίο χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα σημαντικό, αφού από το 2020 που θα εφαρμοστούν τα δικαιώματα των ρύπων στην ναυτιλία, αναμένεται αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Να σημειωθεί ότι η άνοδος στις τιμές των καυσίμων τα τελευταία δύο χρόνια έχει πλήξει την κερδοφορία των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.

Μάλιστα όπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου, η επιβολή δικαιωμάτων ρύπων από 1ης Ιανουαρίου του 2020 απειλεί με νέα κρίση την ελληνική ακτοπλοΐα, αφού εκτιμάται ότι θα έχουμε άνοδο των καυσίμων κατά 20% και των εισιτηρίων κατά 7%-10%.

Εάν μάλιστα τελικώς εφαρμοστεί επί της πράξης και η συζήτηση που έχει ανοίξει το τελευταίο διάστημα στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κατάργηση του αφορολογήτου των ναυτιλιακών καυσίμων τότε η επίδραση στα λειτουργικά κόστη του κλάδου, θα είναι μεγάλη.

Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να περάσει νομοθεσία για τα μεγάλα ηλεκτρικά καράβια καθώς μέχρι σήμερα δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στα ελληνικά ύδατα.

- Διαφήμιση -

Άμεσες ειδοποιήσεις για τα τελευταία άρθρα μας - στη στιγμή!

- Διαφήμιση -

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο