Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

“Μπήκαν μπουλντόζες” στο κόμβο Γλύφας

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Ξεκίνησαν ήδη τα έργα για την κατασκευή του κόμβου της Γλύφας που αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το Φθινόπωρο.

Ήταν μία από τις δεσμεύσεις του Περιφερειάρχη Κώστα  Μπακογιάννη, κατά την περιοδεία του τον Απρίλιο του 2016, στον Δήμο Δωρίδας, που παίρνει σάρκα και οστά.

Ο ανάδοχος εργολάβος του έργου ΄΄Βελτίωση Υπάρχοντος Οδικού Κόμβου Περιοχής Γλυφάδας ΠΕ Φωκίδας΄΄, έχει εγκατασταθεί και εκτελεί τις εργασίες κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου, επί της «Ε.Ο. Άμφισσας – Αντιρρίου». Η σύμβαση του έργου, υπογράφτηκε στις 11-12-2017 μεταξύ του Περιφερειάρχη και του αναδόχου, με ποσό σύμβασης 360.857 €  (με Φ.Π.Α.). Με βάση το χρονοδιάγραμμα του έργου αναμένεται η ολοκλήρωσή του, εντός οκταμήνου.

-- Διαφήμιση --

Με δήλωση της η αρμόδια Περιφερειακή Σύμβουλος Φωκίδας Πέγκυ Αραβαντινού μας τόνισε ότι «Οι ανάγκες για την κυκλοφοριακή σύνδεση της συγκεκριμένης περιοχής, εξυπηρετούνται έως σήμερα υποτυπωδώς, κατά παρέκκλιση των κανονισμών, δια μέσω μιας συμβολής υπό τη μορφή «Τ» στο ρεύμα της Ε.Ο. από Άμφισσα προς Αντίρριο, χωρίς πρόβλεψη αριστερών στροφών εισόδου-εξόδου, και χωρίς καμία επάρκεια σε ότι έχει σχέση με την εκπλήρωση των απαιτούμενων συνθηκών οδικής ασφάλειας. Τα προαναφερόμενα προβλήματα επιλύονται πλήρως με την κατασκευή της νέας οδικής σύνδεσης».

Η μορφολογία του Κόμβου

Ο κόμβος αποτελείται από δύο ανεξάρτητους κλάδους απλών συμβολών (μορφής «Τ»), οι οποίοι συνδέουν την περιοχή του οικισμού με την Ε.Ο. Άμφισσας-Αντιρρίου.

Ο πρώτος κλάδος εφάπτεται στη βορειοανατολική πλευρά της Εθνικής Οδού και εξυπηρετεί τις κινήσεις οχημάτων από και προς την περιοχή του οικισμού Γλυφάδα, που εισέρχονται από Άμφισσα και εξέρχονται προς Αντίρριο.

Ο δεύτερος κλάδος στη νοτιοδυτική πλευρά της Εθνικής Οδού, αφορά την εξυπηρέτηση κινήσεων οχημάτων από και προς την περιοχή του οικισμού, τα οποία εισέρχονται από Αντίρριο και εξέρχονται προς Άμφισσα.

Οι δύο κλάδοι σε συνδυασμό με το υφιστάμενο δυτικότερα, από κατασκευής της Εθνικής Οδού, τεχνικό για την υπόγεια διάβαση οχημάτων, συμπληρώνουν έναν ανισόπεδο κόμβο που εξυπηρετεί όλες τις κινήσεις.

Τα Προβλεπόμενα Έργα

Όπως μας αναλύει η Πέγκυ Αραβαντινού τα προβλεπόμενα έργα  για την πορεία κατασκευής του έργου είναι τα εξής:

1.Χωματουργικά

Η  κατασκευή  του  κόμβου,  των  κλάδων,  των  παράπλευρων  δρόμων  και  των  τεχνικών  έργων  υποδομής, (τεχνικά, υδραυλικά)  περιλαμβάνει  μεγάλης  έκτασης   εργασιών  χωματουργικών  έργων,  όπως απομάκρυνση δικτύων, καθαιρέσεις επικειμένων, καθαρισμό επιφανειών, αποξηλώσεις, αποθήκευση προϊόντων εκσαφής, αποξηλώσεις ασφαλτοταπήτων και  στρώσεων  οδοστρωσίας, επένδυση  των  πρανών των  κλάδων  με  φυτική  γη και αποκατάσταση τοπίου.

2.Τεχνικά Έργα

Οι προβλεπόμενες από την οριστική μελέτη εργασίες, περιλαμβάνουν και  μικρά  τεχνικά  έργα  υποδομής,  για  την  βελτίωση   των  συνθηκών  κυκλοφορίας  και  ασφάλειας, όπως τοιχίο αντιστήριξης συνολικό μήκος 24,00 μέτρα και μέγιστο ύψος 4,00 μ., επέκταση & αποκατάσταση του υφιστάμενου μικρού τεχνικού της Ε.Ο. Άμφισσας-Αντιρρίου, κατασκευή χωμάτινη τάφρος, η οποία θα απομακρύνει χωρίς τα όμβρια ύδατα από το οδόστρωμα.

3. Οδόστρωμα-Ασφαλτικά

Οι  εργασίες  που  προβλέπονται  γενικά,  είναι: εξυγίανση-ενίσχυση στρώσης υποστρώματος πάχους 0.50μ από άμμο-σκύρων  στο τμήμα  επιχώματος και ορύγματος, κατασκευή της υπόβασης σε μια ή δύο στρώσεις, 0.10-0.20μ από θραυστό υλικό λατομείου, κατασκευή της βάσης σε μία ή  δύο στρώσεις 0.10-0.20μ από θραυστό υλικό λατομείου, κατασκευή διευρυμένου ασφαλτικού ερείσματος στις  θέσεις  που  συμμετέχουν στις  εξόδους  και  εισόδους  των  κλάδων επί της εθνικής  οδού, έτσι ώστε να υπάρχει πλήρη ταύτιση με τα χαρακτηριστικά της υφιστάμενης  οδού. Επίσης προβλέπονται εργασίες ασφαλτικών. Ασφαλτική στρώση βάσης  πάχους 0.05 μ  Ασφαλτική  στρώση  κυκλοφορίας  πάχους 0.05 μ. Αντιολισθηρή  στρώση  πάχους  0.04μ. Όπου  κατασκευάζονται ασφαλτικές στρώσεις  επί  οδοστρωσίας, προηγείται η  κατασκευή  ασφαλτικής  προεπάλειψης. Μεταξύ  των  ασφαλτικών  στρώσεων  θα  εφαρμόζεται ασφαλτική  συγκολλητική  επάλειψη.

4. Έργα   Σήμανσης   και   Ασφάλειας:

Προβλέπεται η  κατασκευή  όλων των  απαιτουμένων εργασιών  σήμανσης και  ασφάλειας  στον  μελετώμενο  κόμβο,  στηθαία ασφαλείας, σήμανση, διαγραμμίσεις.

5. Έργα Πρασίνου

Τα έργα πρασίνου αφορούν τη φύτευση καλλωπιστικών θάμνων κατηγοριών Θ1, Θ2 και Θ3 στις νησίδες και τα πρανή επιχωμάτων των κλάδων του κόμβου.

6. Έργα Οδοφωτισμού

Οι  εργασίες  οδοφωτισμού  του  κόμβου περιλαμβάνουν: εκσκαφή και επανεπίχωση τάφρων, τοποθέτηση σωλήνων για τη διέλευση καλωδίων, κατασκευή  φρεατίων  έλξης–συνδέσεων, έλξη καλωδίων, εγκατάσταση γείωσης, βάσεις ιστών οδοφωτισμού, τοποθέτηση ιστών  μαζί με την πλάκα έδρασης, τοποθέτηση  βραχίονων και φωτιστικών σωμάτων, κιβώτιο ηλεκτρικής διανομής (ΠΙΛΛΑΡ) και σύνδεση  με το δίκτυο παροχής  της  ΔΕΗ.

- Διαφήμιση -

Άμεσες ειδοποιήσεις για τα τελευταία άρθρα μας - στη στιγμή!

- Διαφήμιση -

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο