Χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά
Η Ιονία οδός είναι ένα από τα πλέον αναπτυξιακά αλλά και δύσκολα στην κατασκευή οδικά δίκτυα, το οποίο ξεκινά από τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» που συνδέει Ρίο – Αντίρριο και καταλήγει στον κόμβο της Εγνατίας οδού στα Ιωάννινα.
Ένα μεγάλο και αναπτυξιακό έργο με σημασία και για τη Δωρίδα.
Ωστόσο είναι και εξαιρετικά δύσκολο, καθώς εκτείνεται σε μια από τις πλέον ορεινές περιοχές της Ελλάδας. Μέχρι σήμερα, το μεγαλύτερο ζήτημα που είχε να αντιμετωπίσει η κοινοπραξία κατασκευής της Ιονίας οδού, η «Νέα Οδός», ήταν η διάνοιξη της μιας εκ των τεσσάρων σηράγγων του οδικού άξονα, στον ορεινό όγκο Κλόκοβας.
Για όσους έχουν πραγματοποιήσει τη διαδρομή Αντίρριο – Μεσολόγγι, αυτός ο ορεινός όγκος είναι ο πρώτος που συναντάμε μετά το Αντίρριο και λόγω της στενότητας του δρόμου και των συνεχών στροφών δημιουργεί έντονη ανάσχεση της κίνησης ειδικά σε περιόδους αιχμής.
Στο σημείο αυτό έχουμε ήδη πάνω από 1.300 μέτρα διανοιγμένα της σήραγγας, από τα συνολικά 2.900 μέτρα και η εκσκαφή της διπλής σήραγγας εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς.
Σύμφωνα με την τελευταία και αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης, το συνολικό έργο της Ιονίας οδού μήκους 196 χιλιομέτρων πρέπει να έχει παραδοθεί έως τον Ιούλιο του 2017. Στελέχη της κοινοπραξίας εκτιμούν ότι αν συνεχιστεί κανονικά η χρηματοδότηση το έργο ίσως παραδοθεί και νωρίτερα.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι την Άνοιξη θα έχει παραδοθεί το κομμάτι Μεσολογγίου – Μενιδίου Άρτας, 90 χιλιομέτρων.
Βάσει στοιχείων της κοινοπραξίας κατασκευής, με την ολοκλήρωση της Ιονίας οδού η απόσταση της Δωρίδας με τα Ιωάννινα θα καλύπτεται σε λιγότερο από 2 ώρες.
Αυτό είναι σημαντικό και για την ανάπτυξη της Δωρίδας, κυρίως τουριστική, αφού όλα τα αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας (Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Άρτα, Πρέβεζα, Ιωάννινα κλπ) μειώνουν στο μισό το χρόνο της απόστασης, ενώ και η Θεσσαλονίκη μέσω Ιόνιας Οδού και Εγνατίας θα απέχει λιγότερο από 4 ώρες !
Ταυτόχρονα, βέβαια, έχει προγραμματιστεί η δημιουργία από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα 4 σταθμών διοδίων κατά το μήκος της διαδρομής.