Χρόνος ανάγνωσης: 11 λεπτά
Ποιες είναι οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στα Δημοτικά Σχολεία
Ορίσθηκε από τον υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδο η Ολομέλεια του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Σ.Π.Δ.Ε.), το οποίο στην πρώτη της συνεδρίαση θα ασχοληθεί αποκλειστικά με τις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Πρόεδρος του Σ.Π.Δ.Ε ορίστηκε η Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Στέλλα Πριοβόλου από το Ευπάλιο.
Ειδικότερα η σύνθεση του ΣΠΔΕ, σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού, έχει ως εξής:
1. Στέλλα Πριόβολου, Ομότιμη Καθηγήτρια Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρος Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
2. Δήμητρα Ντέρτσου, Υπάλληλος Διεύθυνσης Μακροοικονομικής Ανάλυσης και Προβλέψεων – Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Πολιτικής Υπουργείου Οικονομικών, ως εκπρόσωπος Υπουργείου Οικονομικών με αναπληρωματική την Ειρήνη Ανδριοπούλου, Επιστημονική Συνεργάτης Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων Υπουργείου
Οικονομικών.
3. Ευδοκία Καρδαμίτση, Γενική Διευθύντρια Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως εκπρόσωπος Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με αναπληρωματικό τον Ανδρέα Παπαδαντωνάκη, Διευθυντή Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
4. Σωτήρης Γκλαβάς, Πρόεδρος Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
5. Ηρακλής Δρούλιας, Πρόεδρος Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων.
6. Αθανάσιος Φαλούκας, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β ́ Αθήνας, Προϊστάμενος Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με αναπληρωματικό τον Βασίλειο Σαμαρά, Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας.
7. Ευστράτιος Χατζηδημητρίου, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ ́ Αθήνας, Προϊστάμενος Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αναπληρωματικό τον Γεώργιο Γκάρτζιο, Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας.
8. Αθανάσιος Οικονομόπουλος, Διευθυντής 46ου Γενικού Λυκείου Αθήνας, Διευθυντής σχολικής μονάδας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με αναπληρωματικό τον Κωνσταντίνο Μπαζάκα, Διευθυντή 1ου Γενικού Λυκείου Βριλησσίων.
9. Παναγιώτης Κωνσταντόπουλος, Διευθυντής 144ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας, Διευθυντής σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αναπληρωματικό τον Σπυρίδωνα Χαλεπλή, Διευθυντή 4ου Δημοτικού Σχολείου Μελισσίων.
10. Κωνσταντίνος Καλτσάς, Σχολικός Σύμβουλος Ηλεκτρολόγων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ ́ Αθήνας, Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με αναπληρωματικό τον Ευάγγελο Κανίδη, Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ ́ Αθήνας.
11. Θεόδωρος Γούπος, Σχολικός Σύμβουλος 19ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Σχολικός Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αναπληρωματικό το Παναγιώτη Γαλάνη, Σχολικό Σύμβουλο 17ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας.
12. Ανδριανός Μουταβελής, Σχολικός Σύμβουλος 9ης Περιφέρειας Ειδικής Αγωγής καιΕκπαίδευσης, Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής, με αναπληρωματικό το Γεώργιο Τζίμα, Σχολικό Σύμβουλο 2ης Περιφέρειας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
13. Νίκος Παπαχρήστος, Μέλος Δ.Σ. Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), ως εκπρόσωπος Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), με αναπληρωματικό τον Νικηφόρο Κωνσταντίνου, μέλος Δ.Σ. Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).
14. Γιώργος Αλεβυζάκης, Μέλος Δ.Σ. Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), ως εκπρόσωπος Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), με αναπληρωματικό τον Βασίλη Τζαφά, Ταμία Δ.Σ. Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).
15. Θανάσης Κικινής, Γενικός Γραμματέας Δ.Σ. Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), ως εκπρόσωπος Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), με αναπληρωματικό τον Τριαντάφυλλο Οικονόμου, Ταμία Δ.Σ. Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ).
16. Σταύρος Πετράκης, Ειδικός Γραμματέας Δ.Σ. Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), ως εκπρόσωπος Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), με αναπληρωματικό τον Νίκο Φασφαλή, Οργανωτικό Γραμματέα Δ.Σ. Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ).
17. Νίκος Παΐζης, ως εκπρόσωπος Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), με αναπληρωματικό τον Παναγιώτη Πολυδωρόπουλο.
18. Γιώργος Χριστόπουλος, ως εκπρόσωπος Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), με αναπληρωματικό τον Χρήστο Σαρρή.
19. Κωνσταντίνος Χρυσικόπουλος, Μαθητής Γενικού Λυκείου Καπανδριτίου, ως εκπρόσωπος της Βουλής των Εφήβων, με αναπληρωματικό τον Γεώργιο – Ραφαήλ Πισσάνη, Μαθητή Γενικού Λυκείου Ασπροπύργου.
20. Ελένη Παρτάλη, Μαθήτρια Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Τσοτυλίου, ως εκπρόσωπος της Βουλής των Εφήβων, με αναπληρωματική τη Νικολέτα – Σταματίνα Δούβα, Μαθήτρια 1ου Γενικού Λυκείου Βύρωνα.
21. Νίκος Φωτόπουλος, Επιστημονικός Συνεργάτης ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, ως εκπρόσωπος Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ), με αναπληρωματικό τον Χρήστο Γούλα, Διευθυντή ΚΑΝΕΠ-ΙΝΕ / ΓΣΕΕ.
22. Χριστίνα Σταυροπούλου, Οικονομολόγος, Στέλεχος ΠΑΣΕΓΕΣ, ως εκπρόσωπος Πανελλήνιας Συνομοσπονδίας Ενώσεων Γεωργικών Συνεταιρισμών (ΠΑΣΕΓΕΣ), με αναπληρωματική την Αχιλλεία Ρήγα, Κοινωνιολόγο, Στέλεχος ΠΑΣΕΓΕΣ.
23. Δημήτρης Μπράτης, Μέλος Ε.Ε. ΑΔΕΔΥ, ως εκπρόσωπος Ανώτατης Διοίκησης Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ), με αναπληρωματική την Ζέττα Μελαμπιανάκη, Μέλος Ε.Ε. ΑΔΕΔΥ.
24. Ελένη Μακρή – Θεοδώρου, Βουλευτής Φθιώτιδας, ως εκπρόσωπος Νέας Δημοκρατίας, με αναπληρωματικό τον Απόστολο Παπακωνσταντίνου, τ. Διευθυντής Δ.Ε.
25. Παύλος Χαραμής, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ως εκπρόσωπος Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς (ΣΥΡΙΖΑ), με αναπληρωματικό το Ζήση Καπράνα, Δάσκαλο.
26. Αγνή Σμπόνια, Δασκάλα – Εκπαιδευτικός ΠΕ70,ως εκπρόσωπος ΠΑΣΟΚ, με αναπληρωματικό το Στέλιο Δασκαλάκη, Εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ11.
27. Ελένη Νικολούδη, Εκπαιδευτικός, ως εκπρόσωπος Ανεξάρτητων Ελλήνων, με αναπληρωματικό το Δημήτριο Αδόργιαστο.
28. Ευστράτιος Γροσομανίδης, ως εκπρόσωπος Λαϊκού Συνδέσμου – Χρυσή Αυγή, με αναπληρωματικό το Γεώργιο Παπαγεωργίου.
29. Μάρκος Κλωνιζάκης, Εκπαιδευτικός 1ο ΕΠΑΛ Κιάτου, ως εκπρόσωπος ΔΗΜΑΡ, με αναπληρωματικό το Χρήστο Παύλο, Εκπαιδευτικό ΕΠΑΛ Αγ. Αναργύρων.
30. Κώστας Ντίνας, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, ως εκπρόσωπος Του Ποταμιού, με αναπληρωματική τη Φωτεινή Λεομπίλλα, Κοινωνιοθεραπεύτρια – streetworker ΚΕΘΕΑ-ΕΞΕΛΙΞΙΣ.
31. Δημήτριος Τσιαντής, Δήμαρχος Λίμνης Πλαστήρα, ως εκπρόσωπος Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), με αναπληρωματικό τον Ιωάννη Θεοδωρακόπουλο, Δημοτικό Σύμβουλο Λυκόβρυσης Πεύκης.
32. Απόστολος Κατσιφάρας, Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, ως εκπρόσωπος Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), με αναπληρωματικό τον Κωνσταντίνο Αγοραστό, Περιφερειάρχη Θεσσαλίας.
33. Ιωάννης Λυμβαίος, Μέλος Εκτελεστικής Γραμματείας Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.με.Α.), ως εκπρόσωπος Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.με.Α.), με αναπληρωματικό τον Ιωάννη Γιάλλουρο, Μέλος Εκτελεστικής Γραμματείας Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.με.Α.)
Οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας
για τις αλλαγές στα Δημοτικά Σχολεία
Ο υπουργός παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος παρουσίασε τις προτάσεις για τις αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν στα δημοτικά σχολεία.
Σύμφωνα με τις προτάσεις του υπουργείου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την δυνατότητα να συνδιαμορφώνουν την εκπαιδευτική ύλη. Επίσης δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να συμμετέχουν στον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου και δημιουργούνται συνθήκες ξεκούρασης και παιχνιδιού για τους μικρούς μαθητές.
Συγκεκριμένα, η πρόταση του υπουργείου Παιδείας που παρουσιάστηκε και θα τεθεί σε διαβούλευση αφορά:
• Την καθιέρωση σύγχρονων μεθόδων βιωματικής μάθησης και διαδραστικής διδασκαλίας που προτρέπουν σε ενεργητική συμμετοχή (διαθεματική προσέγγιση διδακτικών αντικειμένων, ερευνητική δράση, διδασκαλία σε ομάδες).
• Τον εξορθολογισμό των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.
• Την εμπέδωση των διδακτικών αντικειμένων στο σχολείο και τον συσχετισμό τους με την κοινωνική ζωή.
• Την αναβάθμιση του ρόλου και του έργου των εκπαιδευτικών.
• Την καλλιέργεια και την κατάκτηση της ελληνικής γλώσσας, αλλά και τη δημιουργία των προϋποθέσεων της εθνικής κατάρτισης.
• Την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης, της κριτικής ικανότητας, της επεξεργασίας βιωμάτων, συναισθημάτων και αξιών και την αξιοποίησή τους στη διαχείριση προβλημάτων και την εξεύρεση λύσεων.
• Τη δεξιότητα στις διαδικασίες επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης, διαχείρισης της καθημερινότητας και των προβλημάτων σε έναν διαρκώς εναλλασσόμενο κόσμο.
• Την πιστοποίηση στην ξένη γλώσσα και στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή με την ολοκλήρωση των προγραμμάτων σπουδών στο Γυμνάσιο.
• Την ενίσχυση της λειτουργικής και διοικητικής αυτοτέλειας των σχολικών μονάδων.
• Την έμφαση στον σχολικό αθλητισμό και τη φυσική αγωγή.
• Τη σταδιακή γενίκευση του θεσμού των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), δημιουργώντας σχολεία ανοιχτά στην καινοτομία και την αυτενέργεια.
• Τη δημιουργία των προϋποθέσεων της κατανόησης του φαινομένου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.