Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

Ταυτότητες – εξπρές από σήμερα

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Αρκούν μόνο 2 φωτογραφίες και ένας μάρτυρας

Αρχίζει από σήμερα, Τρίτη, η καθολική εφαρμογή του νέου συστήματος έκδοσης αστυνομικής ταυτότητας μετά την πιλοτική εφαρμογή σε 24 αστυνομικά τμήματα.

Κάθε πολίτης θα μπορεί πλέον μόνο με δύο φωτογραφίες και έναν μάρτυρα να πηγαίνει στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής του και να λαμβάνει άμεσα το δελτίο της ταυτότητάς του.

Το νέο, πιο γρήγορο και πιο απλό σύστημα έκδοσης αστυνομικής ταυτότητας αναμένεται να συμβάλλει στη μείωση της γραφειοκρατίας και στη διευκόλυνση της ζωής των πολιτών, παρέχοντας την ίδια στιγμή σημαντική εξοικονόμηση πόρων.

Αυτό γίνεται εφικτό χάρη στη διασύνδεση των αστυνομικών τμημάτων με τα δημοτολόγια, την πρώτη «government to government» (διασύνδεση δημοσίων υπηρεσιών) υπηρεσία.

Ο αρμόδιος υπάλληλος της αστυνομικής αρχής καλείται να αναζητήσει πλέον αυτεπάγγελτα, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ), τα απαραίτητα στοιχεία για την έκδοση Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας (επώνυμο, όνομα, ονοματεπώνυμο πατέρα, ονοματεπώνυμο μητέρας, ημερομηνία γέννησης, τόπος γέννησης, δήμος δημοτολογίου, αριθμός οικογενειακής μερίδας, ιθαγένεια).

Ποια είναι η νέα διαδικασία;

Αρχικά δεν αλλάζει τίποτα στις ταυτότητες, αλλά απλώς με την αλλαγή της διαδικασίας καταργείται η γραφειοκρατία για τη μεγάλη διευκόλυνση των πολιτών.

Σύμφωνα με τη νέα διαδικασία, όταν ο πολίτης μεταβαίνει στο αστυνομικό τμήμα για έκδοση ταυτότητας θα ζητούνται ηλεκτρονικά από τα μητρώα των δημοτολογίων, το πιστοποιητικό γέννησης και άλλα έντυπα και θα προχωράει αμέσως η διαδικασία έκδοσης.

Μετά την ολοκλήρωση της αυτεπάγγελτης αναζήτησης και την ταυτοποίηση του αιτούντος από τον αρμόδιο υπάλληλο της αστυνομικής αρχής, διαμορφώνεται αυτόματα η σχετική αίτηση, στην οποία περιλαμβάνονται μέχρι τρία τυχαία ερωτήματα επί των δημοτολογικών στοιχείων που βρίσκονται καταχωρημένα στο ΟΠΣΕΔ.

Τα ερωτήματα εκτυπώνονται και ο αιτών απαντά εγγράφως σε αυτά. Αφού υπογράψει την αίτηση – υπεύθυνη δήλωση, ο αρμόδιος υπάλληλος της αστυνομικής αρχής καταχωρεί στην εφαρμογή τις σχετικές απαντήσεις.

Στη συνέχεια ο υπάλληλος εκτυπώνει την αίτηση, επικολλά τη φωτογραφία και καλεί τον αιτούντα και το μάρτυρα να υπογράψουν. Το δελτίο ταυτότητας πλαστικοποιείται και παραδίδεται στον αιτούντα.

Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη «government to government» (διασύνδεση δημοσίων υπηρεσιών) Υπηρεσία που υλοποιούν σε συνεργασία το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Εσωτερικών.

Τα πλεονεκτήματα του νέου συστήματος είναι τα εξής:

– Εξοικονόμηση οικονομικών πόρων και ενέργειας από τις εκτυπώσεις. Πρόκειται για τα σχετικά έγγραφα (αίτηση έκδοσης πιστοποιητικού, αποδεικτικό αποστολής μέσω φαξ, κ.λπ.) που απαιτούνταν για καθεμιά από τις περίπου 450.000 αστυνομικές ταυτότητες που εκδίδονται κάθε χρόνο.

– Το συνολικό κόστος εκτύπωσης 1.000.000 καρτελών που δαπανούνταν ετησίως από την Ελληνική Αστυνομία προς το Τυπογραφείο της Τράπεζας της Ελλάδος ανέρχεται σε 128.000 Ευρώ.

– Εξοικονόμηση σε ανθρώπινους πόρους με την απελευθέρωση ετησίως περίπου 150.000 ανθρωποωρών εργασίας δημοτικών και αστυνομικών υπαλλήλων.

Αυτό γίνεται εφικτό χάρη στη διασύνδεση των Αστυνομικών Τμημάτων με τα δημοτολόγια, την πρώτη «government to government» (διασύνδεση δημοσίων υπηρεσιών) Υπηρεσία. Ο αρμόδιος υπάλληλος της αστυνομικής αρχής καλείται να αναζητήσει πλέον αυτεπάγγελτα, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ), τα απαραίτητα στοιχεία για την έκδοση Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας (επώνυμο, όνομα, ονοματεπώνυμο πατέρα, ονοματεπώνυμο μητέρας, ημερομηνία γέννησης, τόπος γέννησης, δήμος δημοτολογίου, αριθμός οικογενειακής μερίδας, ιθαγένεια).
 

- Διαφήμιση -

Subscribe to our newsletter
Subscribe to our newsletter

Άμεσες ειδοποιήσεις για τα τελευταία άρθρα μας - στη στιγμή!

- Διαφήμιση -