Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

ΦΡΑΓΜΑ ΤΟΛΟΦΩΝΑΣ : Νέο γεφύρι … της Άρτας με δασικό κόλλημα τώρα!

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά

  • Νέο
    «κόλλημα», στην Επιτροπή Δασικών
    Αμφισβητήσεων ο φάκελος του φράγματος
    Τολοφώνος
  • Το
    έργο εξαγγέλθηκε το 2007, η μελέτη του
    προκηρύχθηκε τον Απρίλιο του 2009, αλλά
    η σύνταξή της ξεκίνησε περί το 2012


 Όταν
δεν υπάρχει πραγματική πολιτική βούληση
και εξαγγέλλονται τα έργα για προεκλογικούς
λόγους, το μόνο που γίνεται είναι να
καλλιεργούν προσδοκίες στις τοπικές
κοινωνίες και να παγώνουν χωρίς ουσιαστικό
λόγο, μέχρι να βρεθεί κάποιος που θα
θέλει ουσιαστικά να το κατασκευάσει.

Το
περιβόητο φράγμα Τολοφώνος είναι ένα
από τα πολλά έργα που εξαγγέλθηκαν πριν
από πολλά χρόνια, αλλά δεν έχουν
συμβασιοποιηθεί. Για την ακρίβεια το
έργο από το 2007 που παρουσιάστηκε μέχρι
και σήμερα, δεν έχει καν προκηρυχθεί,
ενώ έμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα
«κολλημένο» για περιβαλλοντικές
εγκρίσεις και μόλις τελείωσε αυτό,
προέκυψε άλλο «κόλλημα» με Δασικές
Υπηρεσίες.

Για
να πούμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους
χάθηκαν ήδη 13 εκ ευρώ που είναι ο
προϋπολογισμός του, δεδομένου ότι περνά
«γέφυρα» στο νέο ΕΣΠΑ. Το έργο  δεν
δημοπρατήθηκε εντός του 2013, με αποτέλεσμα
στην παράταση της Δ Προγραμματικής
Περιόδου δεν μπορεί να γίνει νέα
δημοπράτηση και αφορά μόνο την αποπεράτωση
των ήδη δημοπρατημένων έργων.

Η
διαδικασία των αδειοδοτήσεων δεν έχει
καν ολοκληρωθεί, αφού μετά την εξασφάλιση
όλων των αναγκαίων εγκρίσεων θα χρειαστεί
υπολογίσιμο διάστημα, περί το εξάμηνο
για να συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης
και να βγει το έργο σε διεθνή διαγωνισμό.

Όλο
αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η Φωκίδα
στερήθηκε τα 13 εκ ευρώ που είχαν δεσμευτεί
στο ΕΣΠΑ για το έργο και θα δεσμευτούν
άλλα τόσα από την επόμενη προγραμματική
περίοδο που περνάει το έργο ως «γέφυρα»,
ενώ θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί
εντός των προθεσμιών –διότι μια χαρά
προλαβαίναμε- και να διεκδικήσουμε
ακόμη ένα μεγάλο έργο.

 Το
ιστορικό του

 Το
έργο παρουσιάστηκε από στελέχη του
υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης το 2007
στο ξενοδοχείο “DELPHI BEACH”, με κατ’
εκτίμηση προϋπολογισμό περί τα 3 εκ
ευρώ. Από τότε χρειάστηκε να περάσουν
αρκετά χρόνια μέχρι να φτάσουμε στο
σημείο να ξεκινήσει η σύνταξη των
μελετών. Σήμερα και ενώ έχει αλλάξει ο
προϋπολογισμός του έργου αγγίζοντας
τα 13 εκ ευρώ, έχει υποβληθεί και εγκριθεί
η γεωλογική μελέτη.  Έχει υποβληθεί
και εγκριθεί η γεωπονική  μελέτη.
Έχει υποβληθεί και εγκριθεί η προμελέτη
των υδραυλικών. Έχει  υποβληθεί 
η περιβαλλοντική μελέτη και εκδόθηκε
μετά από τεράστια καθυστέρηση η απόφαση
έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων 
από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

Ο
προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 13
εκ. ευρώ, με πίστωση σύμφωνα με την
απόφαση ένταξης 9.000.000 ευρώ και προβλέπεται:


η κατασκευή του φράγματος , (χωμάτινου
ύψους 30μ. κα χωρητικότητας  2.500.000
κυβικά νερού)


δίκτυο μεταφοράς νερού από φράγμα έως
κεντρική δεξαμενή)


Κατασκευή κεντρικής δεξαμενής
χωρητικότητας 1.100 κυβικών

 –
Κεντρικούς αγωγούς από P.V.C μεταφοράς
νερού προς Τολοφώνα, Παραλία Τολοφώνος, 
Άγιο Νικόλαο Ερατεινή και Πάνορμο
συνολικού μήκους 10 χιλιομέτρων.

 Οι
καθυστερήσεις

 Το
έργο εξαγγέλθηκε το 2007, ενώ η μελέτη του
προκηρύχθηκε τον Απρίλιο του 2009, αλλά
η σύνταξή της ξεκίνησε περί το 2012, αφού
στο μεταξύ είχε αλλάξει η κυβέρνηση και
έπρεπε να γίνουν προφανώς όλες οι
διαδικασίες από την αρχή, για να πιστωθεί
στη νέα διοίκηση, ως συνήθως γίνεται.
Από την Άνοιξη του 2013 μέχρι και πριν
λίγους μήνες έμεινε κολλημένο στην
αίτηση έγκρισης περιβαλλοντικών
αδειοδοτήσεων, μια διαδικασία ούτως ή
άλλως χρονοβόρα. Τώρα και αφού ξεμπλοκάρισε
από τα περιβαλλοντικά «κόλλησε» στο
Δασαρχείο. Ειδικότερα, εκκρεμεί έγκριση
από το Δασαρχείο για μια έκταση που έχει
κριθεί αναδασωτέα και η απόφαση θα
εκδοθεί από την Επιτροπή Δασικών
Αμφισβητήσεων. Ο φάκελος του έργου έχει
σταλεί με θετική εισήγηση από το Δασαρχείο
Λιδωρικίου, ενώ ο Δήμαρχος Δωρίδας
δήλωσε ότι για να επισπευστεί η διαδικασία,
ο φάκελος μετακινήθηκε χέρι με χέρι.

Όλα
αυτές οι καθυστερήσεις οδήγησαν το έργο
εκτός Αλ. Μπαλτατζή και το έστειλαν
στέλνουν στο επόμενο πακέτο κοινοτικής
χρηματοδότησης. Για μια ακόμη φορά, η
γραφειοκρατία και το νομικό πλαίσιο
αποδεικνύονται ανασταλτικά ακόμη για
έργα που ωφελούν και προάγουν το δημόσιο
όφελος. Πάνω από όλα όμως, έχει φανεί
ότι δεν υπάρχει η πολιτική πρόθεση ούτε
για αυτό το έργο, όπως δεν υπάρχει και
για τον παραλίμνιο αγωγό και τόσα άλλα
μεγάλα έργα. Την λαϊκή ρήση «όποιος δε
θέλει να ζυμώσει…» δικαιώνουν οι
διαχειριστές τους έργου.

Ρεπορτάζ
από την “ΩΡΑ της Φωκίδας”

- Διαφήμιση -

Άμεσες ειδοποιήσεις για τα τελευταία άρθρα μας - στη στιγμή!

- Διαφήμιση -

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο