Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

Άνθρακας ο”θησαυρός των… Πετρελαίων” στη Δωρίδα καταγγέλλει η Δημοτική Αρχή

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Το φως της δημοσιότητας είδε πριν λίγες ημέρες μια ανώνυμη καταγγελία στον Εισαγγελέα ότι κάποια παρατυπία γίνεται στο Δήμο Δωρίδας σχετικά με την προμήθεια πετρελαίου.

Το θέμα μάλιστα έφερε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο ο σύμβουλος της αντιπολίτευσης Κ. Κουτσούμπας, ενώ την άλλη ημέρα στέλεχος της παράταξης Γ. Κουλούλα μας τηλεφώνησε γιατί δεν γράψαμε τίποτα για το θέμα να ενημερωθούμε.

Του απαντήσαμε ότι πρώτη φορά το ακούμε και άμεσα προχωρήσαμε σε διερεύνηση και το ψάξαμε ρεπορταζιακά από όλες τις πλευρές, για να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει.

Ξεκινήσαμε από τον ίδιο τον Δήμαρχο Γιώργο Καπεντζώνη που κατηγορηματικά μας είπε ότι πρόκειται για κατάπτυστη ανώνυμη καταγγελία που έφτασε στον Εισαγγελέα και αυτός με τη σειρά του πολύ καλά έκανε να διερευνήσει το θέμα.

Όμως «άνθρακας ο θησαυρός». Όλες οι προμήθειες καυσίμων για τις ανάγκες του Δήμου, μας ανέφερε, έγιναν και γίνονται νόμιμα και μάλιστα εξονυχιστικά ερευνούνται προηγουμένως από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 

Προφανώς , τόνισε ο Δήμαρχος, οι συντάκτες της ανώνυμης επιστολής προς τον Εισαγγελέα, όσο και κάποια «παπαγαλάκια» που για μικροπαραταξιακές σκοπιμότητες αναμεταδίδουν την συκοφαντία αυτή, είτε δεν γνωρίζουν την νομοθεσία, είτε σκόπιμα παραπληροφορούν για δημιουργία προεκλογικών εντυπώσεων.

Ειδικότερα μας ανέφερε ο Δήμαρχος, στην παράγραφο 14, του άρθρου 6, του Νόμου Ν.4071/2012 αναφέρονται αυτολεξεί τα εξής: «Όμοιες ή ομοειδείς δαπάνες, δύνανται να εγγραφούν σε ξεχωριστές πιστώσεις, κατά Ειδικό Φορέα και Κωδικό Αριθμό Εξόδων, στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό της Περιφέρειας ή του Δήμου και να εκτελεστούν αυτοτελώς, εφόσον αφορούν σε διαφορετικές περιφερειακές ή δημοτικές ενότητες, αντιστοίχως»

Σύμφωνα με τα παραπάνω ο Δήμος Δωρίδος έχει εγγράψει ξεχωριστές πιστώσεις για καύσιμα για κάθε Δημοτική Ενότητα.

Οι προμήθεια καυσίμων γίνεται με διαγωνισμό για κάθε Δημοτική Ενότητα και μπορούν να λάβουν μέρος όσοι πρατηριούχοι καυσίμων επιθυμούν είτε δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη Δημοτική Ενότητα είτε όχι.

Ακόμη μπορούν να λάβουν μέρος και πρατηριούχοι που δραστηριοποιούνται εκτός ορίων Δήμου, (π.χ από την Άμφισσα, την Πάτρα, το Αγρίνιο κλπ).

Το κριτήριο κατακύρωσης είναι για όλες τις Δημοτικές Ενότητες το μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης.

Σε κάθε περίπτωση οι δαπάνες αυτές ελέγχονται προληπτικά από το Ελεγκτικό Συνέδριο και δεν έχει προκύψει κανένα απολύτως πρόβλημα.

ΑΠΟ DIMOSNET

Ανατρέξαμε και στην πληροφοριακή βάση δεδομένων DIMOSNET (είναι η πληροφοριακή βάση δεδομένων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση) όπου χρησιμοποιεί ακριβώς το παράδειγμα της κατανομής των καυσίμων ανά Δημοτική Ενότητα, σύμφωνα με την νομοθεσία.

Αναφέρει λοιπόν η DIMOSNET : 
Όμοιες ή ομοειδείς δαπάνες, δύνανται να εγγραφούν σε ξεχωριστές πιστώσεις, κατά Ειδικό Φορέα και Κωδικό Αριθμό Εξόδων (ΚΑΕ), στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό της Περιφέρειας ή του Δήμου και να εκτελεστούν αυτοτελώς, εφόσον αφορούν σε διαφορετικές περιφερειακές ή δημοτικές ενότητες, αντιστοίχως. (παρ. 14 του άρθρου 6 του Ν.4071/2012).

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, με την ανωτέρω διάταξη της παραγράφου 14 επιτρέπεται η εγγραφή όμοιων ή ομοειδών πιστώσεων σε διαφορετικούς κωδικούς αριθμούς του προϋπολογισμού του Δήμου εφόσον κάθε εγγραφή αναφέρεται σε διαφορετική δημοτική ενότητα. Η ρύθμιση αφορά κάθε είδος εγγραφής δηλαδή πιστώσεις για εκτέλεση έργων, προμηθειών, εργασιών ή μελετών και είναι αναγκαία διότι επιτρέπει την διενέργεια των διαδικασιών ανάθεσης από τις διευθύνσεις τεχνικών υπηρεσιών των δημοτικών ενοτήτων έτσι ώστε να επιτυγχάνονται ταχύτερες διαδικασίες, να αποφεύγονται οι μετακινήσεις προσωπικού για την διεκπεραίωση των διαδικασιών ανάθεσης και να καθίσταται ευχερέστερη η πρόσβαση των προμηθευτών και εργοληπτών κάθε περιοχής στους διαγωνισμούς που έχουν τοπική αναφορά έτσι ώστε να ενισχύεται η τοπική οικονομία, ιδίως στις σημερινές συνθήκες της οικονομικής κρίσης.

Μάλιστα η DIMOSNET δίνει το εξής χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Για έναν Δήμο, που συστάθηκε με τη συνένωση τριών ΟΤΑ, για την προμήθεια καυσίμων, απαιτούνται για ολόκληρο τον Καλλικρατικό δήμο 90.000-. Μέχρι σήμερα η ανωτέρω υπηρεσία απαιτούσε έναν ενιαίο ανοικτό διαγωνισμό για ολόκληρη την εδαφική περιφέρεια του Δήμου. Μετά τη νομοθετική ρύθμιση της παρ 14 του άρθρου 6 του ν. 4071/2012, μπορεί η ανωτέρω δαπάνη να επιμεριστεί στον προϋπολογισμό του Δήμου με εγγραφή των πιστώσεων σε διαφορετικούς κωδικούς αριθμούς του προϋπολογισμού ανάλογα με τις ανάγκες των τριών δημοτικών ενοτήτων, υποθετικά ως εξής:
στη δημοτική ενότητα Α ποσό 40.000 ευρώ
στη δημοτική ενότητα Β ποσό 15.000 ευρώ και
στη δημοτική ενότητα Γ ποσό 35.000. ευρώ

Οι διαδικασίες ανάθεσης για τα ποσά αυτά ακολουθούν αυτοτελώς τα ποσά που έχουν εγγραφεί σε κάθε δημοτική ενότητα, δηλαδή επιτρέπεται η κατάτμηση ανά δημοτική ενότητα για εκτέλεση έργων, προμηθειών, εργασιών ή μελετών.

Συνεπώς στο παράδειγμά μας στις ενότητες Α και Γ μπορεί να ακολουθηθεί η διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού για κάθε μία ενότητα (δηλαδή δύο πρόχειροι διαγωνισμοί) και στην ενότητα Β να γίνει απ’ ευθείας ανάθεση.

- Διαφήμιση -

Subscribe to our newsletter
Subscribe to our newsletter

Άμεσες ειδοποιήσεις για τα τελευταία άρθρα μας - στη στιγμή!

- Διαφήμιση -