Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά
έργο και για την ανάπτυξη της Δωρίδας
μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο για τη
δυτική Ελλάδα , η Ιόνια οδός , πήρε πάλι
μπροστά και αναμένεται μέσα σε δύο
χρόνια από τώρα να έχει ολοκληρωθεί.
έργο αυτό είναι εξίσου σημαντικό και
για την αναπτυξιακή προοπτική της
Δωρίδας ιδιαίτερα στον τουριστικό
τομέα.
με τις μέχρι τώρα έγκυρες πληροφορίες
έχουν ήδη αρχίσει να στήνονται τέσσερα
εργοτάξια από το Αντίρριο μέχρι τα
Ιωάννινα.
αρχές του 2016 η απόσταση
Αντίρριο-Ιωάννινα
θα γίνεται σε διάστημα περίπου 90 λεπτών
σε ένα ασφαλές κλειστό αυτοκινητόδρομο
Ευρωπαϊκών προδιαγραφών, που θα αλλάξει
τα δεδομένα στις μετακινήσεις όχι μόνο
στην περιοχή αλλά σε όλο το δυτικό τμήμα
της χώρας.
Σύμφωνα με πληροφορίες
από την εταιρεία διαχείρισης το πλάνο
των εργασιών τρέχει πλέον με μεγάλες
ταχύτητες. Αυτή την εποχή «κλείνουν»
οι συμφωνίες με τοπικούς υπεργολάβους
και γίνονται προσλήψεις προσωπικού για
να στελεχωθούν τα εργοτάξια.
Το
έργο έχει αυστηρό χρονοδιάγραμμα και
πρέπει τον Δεκέμβριο του 2015 (με μία ανοχή
2-3 μηνών να έχει ολοκληρωθεί. Από αυτό
το χρονοδιάγραμμα εξαιρείται μόνο η
διέλευση της Κλόκοβας που όμως ακόμα
και αν τελικά επιλεγεί η κατασκευή
σήραγγας θα καθυστερήσει περίπου κατά
ένα έτος.
Σύμφωνα με αξιόπιστες
πληροφορίες τα εργοτάξια που έχουν
στηθεί κατά μήκος της Ιόνιας Οδού, του
οδικού άξονα που ξεκινά από το Αντίρριο
και καταλήγει στην είσοδο της πόλης των
Ιωαννίνων είναι 4:
ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ
«ΕΥΗΝΟΣ»:
νότιο τμήμα της Ιόνιας Οδού και θα
κατασκευάσουν και την διέλευση της
Κλόκοβας (ανάλογα με την απόφαση του
ΣτΕ που αναμένεται). Σε αυτό το τμήμα
περιλαμβάνεται και το ήδη κατασκευασμένο
τμήμα Αγγελόκαστρο-Κουβαράς (η μεγάλη
παράκαμψη Αγρινίου).
ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ
«ΑΝΙΣΟΠΕΔΟΣ ΚΟΜΒΟΣ ΑΜΒΡΑΚΙΑΣ»
:
ίσως το πιο σημαντικό. Ενώνει την Ιόνια
Οδό με τον επίσης υπό κατασκευή
αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία. Θα
κατασκευαστεί μεταξύ άλλων ο ανισόπεδος
κόμβος Αμβρακίας, η γέφυρα Μενιδίου
(όπου θα βρίσκεται το εργοτάξιο) στην
περιοχή Σύκουλα.
Στο 96οχλμ στην
περιοχή Τούμπανο βρίσκεται το λατομείο
που θα λειτουργεί για την παραγωγή
ασφαλτικών και σκυροδέματος. Αυτό το
τμήμα περιλαμβάνει και την παράκαμψη
Άρτας.
ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ
«ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ» :
λόγω του ορεινού ανάγλυφου κρίθηκε
απαραίτητο. Εδώ θα κατασκευαστούν πιο
σημαντικά τεχνικά έργα όπως σήραγγες
και γέφυρες.
ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ
«ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΥ»
:
αυτοκινητόδρομου που «κουμπώνει» με
τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού
στην νότια είσοδο της πόλης των Ιωαννίνων.
Εδώ θα έχουμε ακόμα μεγαλύτερα τεχνικά
έργα και θεωρείται το δυσκολότερο από
όλα τα τμήματα που θα κατασκευαστούν.
Στα
ευχάριστα προσθέτουμε πως δεν υπάρχουν
ιδιαίτερες εκκρεμότητες με την
αρχαιολογική υπηρεσία και τις περίφημες
απαλλοτριώσεις που λόγω της τρίχρονης
παύσης έχουν διευθετηθεί σχεδόν στο
σύνολο τους