Κυβερνητικό πραξικόπημα ¨κουρεύει¨ και…σφαγιάζει τα Δημοτικά Σχολεία!
Χρόνος ανάγνωσης: 11 λεπτά
Με μια
πραξικοπηματική κίνηση το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να «κουρέψει» την
πρωτοβάθμια εκπαίδευση κάτι που ξεσήκωσε τόσο τους Συλλόγους των δασκάλων όσο
και των Γονέων και Κηδεμόνων.
Το
τελεσίγραφο προς την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας άφηνε περιθώριο
δύο ημερών για διαβουλεύσεις , κοινωνικό διάλογο με τους φορείς και προτάσεις .
εκτός ημερήσιας διάταξης στη συνεδρίαση του χθεσινοβραδινού δημοτικού
συμβουλίου του Δήμου Δωρίδας που πήρε ομόφωνα απόφαση να κινηθεί συντονισμένα προς κάθε κατεύθυνση για
να αποτραπεί η αντιεκπαιδευτική αυτή απόφαση που οδηγεί σε σφαγιασμό της πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης στη Δωρίδα.
Ειδικότερα
για τη Δωρίδα το Υπουργείο Παιδείας προτείνει:
–
Στο
Λιδωρίκι το Δημοτικό Σχολείο να γίνει 4θέσιο από 6θέσιο
–
Στο
Ευπάλιο να γίνει 4θέσιο από 6θέσιο
–
Στην
Ερατεινή να γίνει 4θέσιο από 6θέσιο
–
Στην
Αμυγδαλιά να καταργηθεί το 2θέσιο σχολείο
–
Στην
Γλυφάδα από 3θέσιο να γίνει 4αθέσιο και
–
Στον
Μαραθιά να παραμείνει ως έχει δηλαδή 3θέσιο
προβλήματα υπάρχουν και για τα Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Δελφών και γενικότερα
σε όλη τη χώρα.
Χθες μετά τις εξελίξεις
αυτές η Αντιπεριφερειάρχης Γιώτα Γαζή
έστειλε κατεπείγουσα επιστολή στον Υπουργείο Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο
στην οποία επισημαίνει
Εκπαίδευσης Φωκίδας, για την κατάργηση οργανικών θέσεων στα σχολεία της
Φωκίδας, και θέλουμε να σας εκφράσουμε τις απόψεις μας αλλά και την καθολική
αντίθεσή μας για τους παρακάτω λόγους:
1.
Κατάργηση οργανικών
θέσεων σημαίνει υποβάθμιση του σχολείου, μείωση μορφωτικών αγαθών στα παιδιά
της Φωκίδας, σε έναν δύσβατο και ορεινό Νομό, με πλούσιο όμως οικονομικό,
κοινωνικό και κύρια πολιτιστικό υπόβαθρο.
2.
Έχουν προηγηθεί
συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων όπου ήταν επιβεβλημένο, και εκπαιδευτικά
θεωρείτο αναγκαίο.
3.
Η δημιουργία 5θέσιων,
4θέσιων,3θέσιων, 2θέσιων και 1θέσιων σχολείων είναι εκπαιδευτικά απαράδεκτη
γιατί ο εκπαιδευτικό χρόνος μοιράζεται σε 2 – 3 τάξεις, τα παιδιά δεν μπορούν
να διδαχτούν υπολογιστές, ξένη γλώσσα, μουσική κ.λ.π., εφόδια πλέον απαραίτητα
για τη ζωή τους.
4.
Η λογική του
Υπουργείου για καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων είχε το ισχυρό επιχείρημα
της καλύτερης παροχής γνώσεων και Παιδείας στα παιδιά μας. Οι συγχωνεύσεις
τάξεων έρχονται σε αντίθεση με την παραπάνω λογική.
5.
Η πρόταση δεν είναι
ορθολογική όταν:
πρωτεύουσα του Δήμου Δελφών την Άμφισσα στην πρωτεύουσα του Δήμου Δωρίδας το
Λιδορίκι και στις συνεχώς αναπτυσσόμενες πόλεις της Ιτέας και της Κίρρας.
* Υποβιβάζει σε 4θέσιο το Δημοτικό Σχολείο
στους Δελφούς, του παγκοσμίως γνωστού αρχαιολογικού χώρου, στον Ομφαλό της γης.
δυναμικής κωμόπολης με ως επί το πλείστον νεανικό πληθυσμό.
* Υποβιβάζει το Δημοτικό σχολείο Γαλαξιδίου,
πόλη με δυναμική τουριστική ανάπτυξη
Ευπαλίου που είναι κέντρα περιοχών και συγκεντρώνουν μαθητικό δυναμικό από
ευρύτερες περιοχές.
* Υποβιβάζει το δημοτικό σχολείο Γραβιάς που
δέχεται τα παιδιά των χωριών του ορεινού όγκου της Γκιώνας και της Οίτης.
που πλήρωσε ακριβά το τίμημα της κατάργησης του Γυμνασίου. Μια περιοχή στους
πρόποδες του Παρνασσού συνεχώς αναπτυσσόμενη και με τάσεις μετοίκησης νέων από
την Αθήνα.
* Υποβαθμίζει το σχολείο της ορεινής Επταλόφου
σε 2θέσιο και του χαρακτηρισμένου «Παραδοσιακού οικισμού» Χρισσού σε 1θέσιο,
για να παρέχουν ποιες αλήθεια γνώσεις στα παιδιά;
Το αποτέλεσμα των υποβαθμίσεων των σχολείων θα οδηγήσει τα παιδιά σε
επιλογή σχολείων σε κοντινά μέρη. Θα εγκαταλείψουν τα σχολεία που δεν είναι
τουλάχιστον 6θέσια και θα πάνε σε γειτονικούς νομούς όπου θα λειτουργούν πλήρη
σχολεία. Αποτέλεσμα θα είναι η δημογραφική συρρίκνωση περιοχών που στην εποχή
μας έχουν προοπτικές ανάπτυξης που είναι αδιανόητη η ερήμωση τους και θα
δημιουργήσει τεράστιο οικονομικό πρόβλημα για τις μετακινήσεις των μαθητών από
τις αλλαγές σχολείων.
Σε μια εποχή που η μοναδική επένδυση που μπορούμε να κάνουμε είναι στη
γνώση και στην Παιδεία, γιατί οι επενδύσεις στην παιδεία είναι επένδυση στο
Μέλλον, βλέπουμε ότι η παροχή γνώσεων των παιδιών συρρικνώνεται μαζί με τη
συρρίκνωση των τάξεων.
και παρακαλούμε να αντιμετωπιστούν τα παιδιά όχι ως αριθμοί, όχι με λογιστικές
μεθόδους αλλά ως οι άνθρωποι που θα χτίσουν την αυριανή Ελλάδα, την Ελλάδα της
ανάπτυξης και της προόδου, που απαραίτητη προϋπόθεση είναι νέοι με γνώσεις και
Παιδεία.»