Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

Επιστολή Καπεντζώνη – Μπουλέ στους Περιφερειάρχες για τη γέφυρα Μόρνου

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 12 λεπτά

Πληγωμένη
από το χρόνο η Γέφυρα του Μόρνου έχει αρχίσει να γίνεται εφιάλτης για τους
διερχόμενους. Τελευταία αποκολλώνται συνεχώς από τα τόξα κομμάτια τσιμέντου,
ενώ δεν είναι λίγες οι φορές, που έχουν πέσει πάνω σε διερχόμενα αυτοκίνητα.
Παράλληλα οι γωνίες στα πεζοδρόμια έχουν φθαρεί, με αποτέλεσμα να σκίζονται τα
λάστιχα των αυτοκινήτων, αλλά να κινδυνεύουν και οι πεζοί.

Δύο
χρόνια τώρα τόσο  η Δημοτική Αρχή Δωρίδας
, όσο και η Αντιπεριφέρεια Φωκίδας προσπαθούν με ενέργειες τους να
ευαισθητοποιήσουν την πολιτική ηγεσία να δώσει λύση στο πρόβλημα , που δυστυχώς
όμως ακόμα παραμένει άλυτο !

Έτσι
οι δύο Δήμαρχοι Δωρίδας Γ.Καπεντζώνης και Ναυπακτίας  Ι.Μπουλές , (στο χώρο των δύο Δήμων ανήκει η
γέφυρα), με συντονισμένες ενέργειες έχουν πάρει αποφάσεις να κινηθούν ποιο δυναμικά
κάνοντας ένα πρώτο βήμα με επιστολή που έστειλαν στους Περιφερειάρχες Στερεάς
Ελλάδος και Δυτικής Ελλάδος.

 Το κείμενο της επιστολής των
Δημάρχων

Κύριε
Περιφερειάρχη,

Η
παλαιά γέφυρα στον ποταμό Μόρνο συνδέει την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος και την
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, μέσω της παλαιάς Εθνικής οδού Ναυπάκτου –
Λιδωρικίου.

Εδράζεται
ανατολικά στην Τοπική Κοινότητα Καστρακίου του Δήμου Δωρίδος και δυτικά στην
Τοπική Κοινότητα Δάφνης του Δήμου Ναυπακτίας.

 Η
εν λόγω γέφυρα κατασκευάστηκε την περίοδο 1932 -1937, είναι τοξωτή με καμάρες,
με φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα.

Ορισμένα
από τα τεχνικά και κυκλοφοριακά στοιχεία έχουν ως εξής:


Οι προδιαγραφές των έργων από σκυρόδεμα δεκαετίας 1930 ήταν πολύ χαμηλότερες
των σημερινών που βέβαια είναι και οι πραγματικά απαραίτητες.


Δεν έχει γίνει καμμία επισκευή, συντήρηση και ενίσχυση της εν λόγω κατασκευής
τα τελευταία χρόνια, από όσο γνωρίζουμε.


Ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι αυξημένος (καμμία σχέση με την πρόβλεψη κατά το
χρόνο κατασκευής του έργου) αφού συνδέει τις πολυπληθέστερες περιοχές
Ναυπακτίας και Δωρίδος.

 –
Η Ν.Ε.Ο. Ναυπάκτου – Ιτέας δεν έχει κυκλοφοριακή σύνδεση με τους οικισμούς
Μαλάματα, Αγ.Πολύκαρπος, Μανάγουλη, Χιλιαδού , Καστράκι και ως εκ τούτου η
σύνδεση των οικισμών αυτών με Ναύπακτο, Πάτρα και Εθνική Οδό Ναυπάκτου –
‘Αμφισσας γίνεται αποκλειστικά από την Παλαιά Εθνική Οδό Ναυπάκτου – Λιδωρικίου
και την παλαιά γέφυρα του Μόρνου.


Επισημαίνεται τέλος ότι σε επαφή με τον ποταμό Μόρνο και ακριβώς μετά τη
γέφυρα, λειτουργεί άτυπο Βιοτεχνικό Πάρκο (γίνονται ενέργειες για θεσμοθέτησή
του από τα αρμόδια Υπουργεία) στην περιοχή Μαλαμάτων – Καστρακίου.

Αυτό
έχει σαν συνέπεια πολύ μεγάλα φορτηγά με υπέρβαρα φορτία (πρώτες ύλες,
εμπορεύματα κλπ.) να χρησιμοποιούν τη μοναδική γέφυρα πρόσβασης στις εκεί
βιοτεχνίες , την εν λόγω παλαιά γέφυρα του Μόρνου.

 Κύριε Περιφερειάρχη,

Λόγω
της κατάστασης που βρίσκεται σήμερα η γέφυρα πρέπει να γίνουν άμεσα ενέργειες εκτίμησης
και μελέτης της φέρουσας ικανότητάς της και με κατεπείγουσες διαδικασίες να προχωρήσουν
όλες οι απαραίτητες παρεμβάσεις ενίσχυσης του φέροντα οργανισμού ώστε να
εξασφαλιστεί και η ακεραιότητα του έργου και κυρίως να συνεχίσει η απρόσκοπτη και
ασφαλής χρήση της παλαιάς γέφυρας του Μόρνου.

Επειδή
το εν λόγω έργο είναι διαπεριφερειακό παρακαλούμε για τις ενέργειές σας για την
από κοινού αντιμετώπισή του.

- Διαφήμιση -

Subscribe to our newsletter
Subscribe to our newsletter

Άμεσες ειδοποιήσεις για τα τελευταία άρθρα μας - στη στιγμή!

- Διαφήμιση -