Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

Τέλος του χρόνου ξεκινά η Ολυμπία Οδός ¨Ψαλιδισμένη¨ θα φθάσει μέχρι Πάτρα

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Από τα πέντε μεγάλα οδικά έργα της χώρας , η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα) είναι το μεγαλύτερο και σε μήκος αλλά και σε προϋπολογισμό. Το έργο αυτό στην κυριολεξία αγκαλιάζει την βόρεια και δυτική ακτή της Πελοποννήσου, αλλά ουσιαστικά εξυπηρετεί όλη τη Δυτική Ελλάδα, την Ήπειρο και τα νησιά του Ιονίου. Το πρόβλημα είναι πως ο σχεδιασμός και οι μελέτες αποδείχθηκαν και λίγες και ελλιπείς.

Από την στιγμή που τα έργα σταμάτησαν η πρόοδός του βρίσκεται κολλημένη στο 29% και κλιμακώνεται: Ελευσίνα – Κόρινθος 80%, Κόρινθος – Πάτρα 35%, Πάτρα – Πύργος 20% και Πύργος Tσακώνα 0%. Tα έσοδα της κοινοπραξίας πέρυσι μειώθηκαν στα 68,2 εκατ. ευρώ από 74,9 εκατ. το 2010.

Στην OΛYMΠIA μετέχουν η Γαλλική Vinci (29,9%), οι Hochtief , J&P ABAΞ, AKTΩP και ΓEK TEPNA από 17% και η AΘHNA ATE με 2,1%.

Συνολικά 26 τράπεζες τη δανειοδοτούν με 1,5 δισ. ευρώ σχεδόν (52,1% από 14 ξένες τράπεζες και 47,6% από 11 ελληνικές). Μεγαλύτερο ποσοστό από την ETEπ (12,90%) και την Αγροτική Τράπεζα (8,9%).

H ροή κεφαλαίων σταμάτησε τον Δεκέμβριο του 2010. Mέχρι τότε οι τράπεζες είχαν ενισχύσει την κοινοπραξία με 336 εκατ. ευρώ. Έκτοτε η OΛYMΠIA κατασκευαστικά «ακινητοποιήθηκε».

Ήδη πολλοί αμφιβάλλουν για το αν το έργο θα ολοκληρωθεί βάσει του αρχικού σχεδιασμού του, να φτάσει δηλαδή στην Tσακώνα.

Tο «κούρεμα» των τελευταίων 70 χιλιομέτρων είναι πολύ πιθανό. Πέραν του χρηματοδοτικού προβλήματος, υπάρχουν ακόμα θέματα απαλλοτριώσεων σε διάφορα τμήματα. Oι αισιόδοξοι πάντως, προσβλέπουν στη μεσσηνιακή καταγωγή του πρωθυπουργού.

Πάει για… “κούρεμα” 70 χιλιομέτρων
η “Ολυμπία Οδός” – Επί δυο χρόνια στάσιμο το έργο

Στην μεσσηνιακή καταγωγή του Σαμαρά εναπόκεινται οι ελπίδες

- Διαφήμιση -

Subscribe to our newsletter
Subscribe to our newsletter

Άμεσες ειδοποιήσεις για τα τελευταία άρθρα μας - στη στιγμή!

- Διαφήμιση -