Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

- Διαφήμιση -

Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΠΑΕΙ ΓΙΑ…ΚΟΥΡΕΜΑ ανακοίνωσε στη Βουλή ο Ι. Μαγκριώτης

- Διαφήμιση -

Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Το DORIDA NEWS είχε αποκαλύψει την εξέλιξη πριν από 6 μήνες !

Η Ολυμπία Οδός , θα ολοκληρωθεί , αλλά σε πρώτη φάση θα συνεχίσει να κατασκευάζεται το τμήμα Κορίνθου – Πατρών, αποκάλυψε στη Βουλή ο αρμόδιος Υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης.

Αξίζει να αναφέρουμε εδώ ότι το DORIDA NEWS, είχε αποκαλύψει την εξέλιξη αυτή από τις αρχές του καλοκαιριού με εκτενές ρεπορτάζ.

Ο Υφυπουργός απαντώντας σε σχετική ερώτηση βουλευτών ανέφερε ότι το Υπουργείο εξετάζει δύο σενάρια :

Είτε η Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού να καλύπτει το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου μέχρι τον Πύργο, άρα να κοπούν τα 76 χλμ που ενώνουν την πρωτεύουσα της Ηλείας με την Τσακώνα

Είτε να καλύπτει το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου έως την Πάτρα και η κατασκευή του τμήματος Μιντιλόγλι – Πύργου να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο, δηλαδή να φύγουν 170 χλμ από τα 365 συνολικώς της σύμβασης παραχώρησης, η οποία θα αρκεστεί στα πιο βιώσιμα 200 χλμ του έργου (Ελευσίνα-Κόρινθος- Πάτρα).

Έτσι, το τμήμα Πάτρας – Πύργου θα γίνει ως δημόσιο έργο, ενώ η κατασκευή του κομματιού Πύργος – Τσακώνα θα παραπεμφθεί στις Ελληνικές καλένδες.

«Στο τμήμα Πύργος – Τσακώνα, όπως είναι γνωστό, το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε τους Περιβαλλοντικούς Όρους για την περιοχή της Ζαχάρως, από το Κάτω Σαμικό μέχρι τον ποταμό Νέδα, στα σύνορα Ηλείας – Μεσσηνίας, σε μήκος 22 χλμ περίπου. Επιπροσθέτως, με την πτώση των κυκλοφοριακών φόρτων, η κατασκευή αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα Πύργος – Τσακώνα δεν μπορεί να αιτιολογηθεί με βάση τις μελέτες κόστους/οφέλους» αναφέρεται στην απάντηση του υφυπουργού.

Σε ό,τι αφορά την επανέναρξη των έργων, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε ότι το δημόσιο με βάση το Πλαίσιο Συναντίληψης έχει επεξεργαστεί σενάρια μακροπρόθεσμης λύσης, που εξετάζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Επίσης, τόνισε, οι παραχωρησιούχοι μαζί με ομάδες εργασίας, στις οποίες συμμετέχουν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, «συνεχίζουν εντατικά να επεξεργάζονται τους επικαιροποιημένους όρους της μακροχρόνιας λύσης».

Σχετικά με την συνέχιση της είσπραξης διοδίων, το υπουργείο Υποδομών επισημαίνει ότι «οι Συμβάσεις Παραχώρησης, παρόλο που δεν εκτελούνται εργασίες κατασκευής, είναι σε ισχύ», ως εκ τούτου, «οι παραχωρησιούχοι εξακολουθούν να έχουν την ευθύνη της λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων».

«Σε κάθε περίπτωση, τα έσοδα αυτά θα συνεκτιμηθούν, είτε στο χρηματοδοτικό σχέδιο συνέχισης των έργων, είτε στις προβλεπόμενες αποζημιώσεις, κατά τη διάλυση των συμβάσεων» τονίζεται στην απάντηση του κ. Μαγκριώτη.

Σημειωτέον ότι στην Ολυμπία Οδό ηγείται ως project leader η Γαλλική Vinci (29,9%), ενώ συμμετέχουν η Hochtief (17%), η J&P ΑΒΑΞ (17%), η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ (17%), η ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ (17%) και η ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ (2,1%).

Το συνολικό κόστος του σημερινού έργου ανέρχεται στα 2,8 δισ. ευρώ και χρηματοδοτείται από τραπεζικά δάνεια (41%), τα καθαρά έσοδα από τα διόδια (32%), εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους (20%) και ίδια κεφάλαια των μετόχων (7%), ενώ η σύμβαση παραχώρησης έχει διάρκεια 32 ετών.

- Διαφήμιση -

Άμεσες ειδοποιήσεις για τα τελευταία άρθρα μας - στη στιγμή!

- Διαφήμιση -

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο