ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΔΩΡΙΔΑ! Θα γίνει έξω από την Πάτρα σε απόσταση περίπου μισής ώρας από την περιοχή μας
Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά
Του Περικλή Ν. Λουκόπουλου
Μετά από 16 χρόνια προετοιμασίας δόθηκε το πράσινο φως για την κατασκευή του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας προδιαγραφών Φόρμουλας 1 και κάθε μηχανοκίνητου σπορ, που θα γίνει στην περιοχή Χαλανδρίτσας λίγα χιλιόμετρα έξω από την Πάτρα και σε χρονική απόσταση 30 έως 50 λεπτά της ώρας από την Δωρίδα.
Το έργο εγκρίθηκε από την Ειδική 15μελή Γνωμοδοτική Επιτροπή του Υπουργείου Ανάπτυξης και ήδη προωθείται για ψήφιση στη Βουλή μέσα στις επόμενες βδομάδες.
Αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε δύο χρόνια και ο προϋπολογισμός κατασκευής του ανέρχεται σε 94 εκατ. ευρώ.
Θα επιδοτηθεί σε ποσοστό 40% έως του ποσού των 50 εκατομ. ευρώ και ακολούθως με ποσοστό 20% για τα υπόλοιπα χρήματα. Δηλαδή η επιχορήγηση θα φθάσει τα 30 εκατ. ευρώ.
Το έργο θα κατασκευασθεί από την Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ και τον επενδυτή Γιάννη Μαρούλη.
Ειδικότερα σύμφωνα με την συμφωνία που έχει υπάρξει μεταξύ των δύο μερών, ο κ. Μαρούλης θα καλύψει με ίδια κεφάλαια 25 εκατ. ευρώ την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Αυτοκινητοδρόμιο ΑΕ και θα αποκτήσει το 79% της εταιρίας.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ Ευάγγελος Φλωράτος πολλά από τα υποστηρικτικά έργα και έργα υποδομών έχουν γίνει ή δρομολογηθεί αυτά τα χρόνια όπως :
* Ο κόμβος στην Οβρυά που θα συνδέει την Περιμετρική Πατρών με την εθνική οδό 111 (Πατρών – Καλαβρύτων) που περνάει από την Χαλανδρίτσα, έχει μελετηθεί και έχει τεύχη δημοπράτησης.
* Η παράκαμψη της Χαλανδρίτσας είναι έτοιμη για δημοπράτηση.
* Έχει ολοκληρωθεί ο κάτω δρόμος από το Αυτοκινητοδρόμιο προς το φράγμα και την 111 εθνική οδό.
* Το νέο λιμάνι Πατρών Πατρών και το πολιτικό αεροδρόμιο Αράξου υπάρχουν.
* Με την απελευθέρωση του παλαιού λιμανιού μπορεί να επεκταθεί η μαρίνα για γιοτ διαφόρων κατηγοριών.
* Ήδη υπάρχουν 3.500 κλίνες ξενοδοχείων στην περιοχή που αναμένεται να αυξηθούν, ενώ χρειάζεται κι ένα πεντάστερο 500 κλινων στην Πάτρα που υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρων.
* Με την ολοκλήρωση της εθνικής οδού ΠΑΘΕ μικραίνουν οι αποστάσεις από γειτονικά μεγάλα πεντάστερα ξενοδοχεία.
* Η γέφυρα Ρίου-Αντίρριου υπάρχει ώστε να στηριχθεί το έργο τουριστικά-ξενοδοχεικά και από την πλευρά Ναυπακτίας και Δωρίδας.
Να πούμε εδώ ότι το Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας θα μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 50.000 φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού , που ξοδεύουν πάνω από 200 ευρώ ημερησίως για φαγητό , διασκέδαση , σουβενίρ, κλπ.
Όπως δήλωσε και ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας , το Αυτοκινητοδρόμιο θα δώσει πνοή σ΄ ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή , θα στηρίξει την παραγωγή και την ανάπτυξη και φυσικά θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη στην προσέλκυση επισκεπτών στη Δυτική Ελλάδα.
Αρμόδιοι οικονομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι με τη λειτουργία του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας αλλάζει ο αναπτυξιακός χάρτης της Δυτικής Ελλάδας. Κι αυτό γιατί οι φίλοι της Φόρμουλα και γενικότερα των μηχανοκίνητου αθλητισμού, πανευρωπαϊκά και παγκόσμια, είναι υψηλού τουριστικού επιπέδου . Ειδικότερα δε είναι πάρα πολλοί στη γειτονική Ιταλία που έχουν εύκολη την πρόσβαση.
Δεν είναι όμως μόνο οι αγώνες ταχύτητας που θα αποτελέσουν μια από τις βασικές δραστηριότητες του Αυτοκινητοδρομίου , αλλά θα χρησιμοποιηθεί από αυτοκινητοβιομηχανίες και για δοκιμές , ενώ θα αποτελέσει χώρο για παράλληλες εκδηλώσεις όπως συναυλίες , καρτ, εκθέσεις κλπ.
Αρμόδιοι κύκλοι μας τόνιζαν ότι οι άμεσα ωφελημένοι από τη λειτουργία του Αυτοκινητοδρομίου θα είναι τα ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφετέριες, ταχυφαγεία, ταβέρνες, συνεργεία αυτοκινήτων , βουλκανιζατέρ, καταστήματα τουριστικών ειδών και σουβενίρ, μικρά μηχανουργεία για στήριξη κινητήρων για Φόρμουλα 3, τουριστικά γραφεία, γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων κ.ά.