ΠΑΤΡΩΝ-ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΜΕΣΩ…ΕΥΡΩΠΗΣ Από Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αναζητείται λύση χρηματοδότησης του αυτοκινητόδρομου
Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά
Μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων αναζητείται λύση χρηματοδότησης του αυτοκινητοδρόμου που εκτελεί η Ολυμπία Οδός , καθώς οι Τράπεζες δεν χρηματοδοτούν το έργο από τον προηγούμενο Νοέμβριο. Επικαλούνται τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί και τα μειωμένα έσοδα από τα διόδια.
Να τηρήσουν τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει καλεί τις Τράπεζες το Υπουργείο Υποδομών , για να βγάλει όμως τους αυτοκινητόδρομους από το αδιέξοδο, απευθύνθηκε ήδη προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να καλύψει το χρηματοδοτικό κενό στο ενδιάμεσο στάδιο έως την ολοκλήρωση της επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων.
Εφόσον επέλθει συμφωνία θα έχει επιτελεστεί ένα σημαντικό βήμα προς άρση του αδιεξόδου, καθώς ορισμένες Τράπεζες έχουν διακόψει τη χρηματοδότηση, επικαλούμενες καθυστέρηση στην πορεία των εργασιών, αλλά και τη μείωση των εσόδων από τα διόδια, , κάτι όμως που – σύμφωνα με πληροφορίες – προβλέπεται στη σύμβαση. Δηλαδή στις παραδοχές που έχουν ληφθεί υπ΄ όψη , υπάρχει και το δυσμενές σενάριο, το οποίο αυτή την περίοδο επιβεβαιώνεται.
Αυτός είναι και ο λόγος που το αρμόδιο υπουργείο επιμένει ότι Κοινοπραξίες και Τράπεζες θα πρέπει να εκπληρώσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις. Έτσι, όμως με την προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αντιμετωπίζεται η ομηρεία και εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών, δεδομένου ότι ιδιαίτερα για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας-Κορίνθου-Πατρών-Πύργου-Τσακώνα η «Ολυμπία Οδός» φέρεται να είχε καταθέσει πρόταση για διακοπή των εργασιών, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης , μέχρι την ολοκλήρωση της επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων.
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου υποδομών το πρόγραμμα των 5 αυτοκινητοδρόμων που βρίσκονται σε εξέλιξη απαιτεί δαπάνη περίπου 8,5 δις. ευρώ. Το Δημόσιο συμβάλλει, όπως προβλέπουν οι συμβάσεις με 2,3 δις,, ενώ ένα ακόμα ποσό 2,3 δις. προβλέπεται να προέλθει από διόδια. Ακόμα οι Τράπεζες προβλέπεται να χορηγήσουν δάνεια στους παραχωρησιούχους ύψους 3,3 δις., ενώ οι παραχωρησιούχοι θα διαθέσουν 800 εκατομμύρια ίδια κεφάλαια. Στο πρόγραμμα των 5 αυτοκινητοδρόμων συμμετέχουν χορηγώντας δάνεια 43 Τράπεζες ελληνικές και ξένες.
* H Αφροδίτη Τσικριτζή είναι δημοσιογράφος στη ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ